Gå til innhold

Syns jentene det er sjarmerende at gutter spiller et instrument?


elektroboy

Anbefalte innlegg

Nå har jeg aldri spilt foran noen andre enn brødrene mine, men er det slik at hvis du feks drar en blues/boogie eller hva det skulle være på piano, at jentene blir sjarmert av det (+ i boka) ?

Eller er det likegyldig om de kan spille på et instrument?

 

Få høres dere tanke om dette jenter :) Vis det er noen av de på denne avdelingen da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Piano er vel ikke det mest sexy instrumentet som finnes, men kassegitar, munnspill og til nød trekkspill kan få jentene til å spre bena sine for deg.

Ikke for å klage eller bli sur :) Men hvorfor er munnspill og kassegitar mer "sexy" enn piano? Er det bare fordi det skjer ofte på film..osv? Hehe. Jeg syns at gitar eller piano er likgyldig...

Lenke til kommentar

Piano er vel en smule litt sånn før sexen, mens gitaren er sånn man fisker dama. Det spørs jo helt hva du spiller åsså da, du drar lissom ikke det verste heavy metal riffet ^_^

 

Nå synes jeg det er stas når motsatte kjønn kan spille åsså da, muligheter for jamming osv.

 

My heart will go on er en klassiker på piano, det viktigste er nok ikke instrummentet du spiller, men hva du spiller på det :p

Lenke til kommentar

Jeg har spilt gitar og piano i mer enn en "mannsalder". Nå skal jeg ikke svare for jentene, men min erfaring er at det som sagt over ikke er instrumentet men musikken som teller. Nå har gitaren er stor fordel: Den er litt enklere å drasse med på fest.

 

Og så er det slik at begrepet "at gutter spiller et instrument" kan trenge litt kvalifikasjon. Det gir nok et pluss at man spiller i band. Men det store plusset får man hvis man spiller for dem, for eksempel på fester. Da er det ikke likegyldig hva man spiller, hverken instrument eller låtvalg. Der er jeg nok håpløst utdatert, men kanskje ikke "blues/boogie" (med mindre du gjør det ekstremt bra.) Det må være låter de liker. Og det er ofte sanger, hvilket betyr at det gir ekstra pluss om du kan synge til. Det funker ikke så bra med kornetten på fest, om du ikke har med hele bandet selvsagt. (Ingenting stygt sagt om kornetter.)

 

I min ungdom var det sånnt som dette som gjaldt:

 

Se filmen hos Youtube

Jeg hadde samme håret og brillene. Men ikke skjorta... ;)

 

Spør jentene du kjenner hva de hører på, og så velger du noen enkle ballader og setter i gang å øve... :thumbup:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Sett deg ved et piano et sted inne i en videregående skole (eller ungdomsskole om det er det du går), og spill Roxette - Listen to your heart. Rommet er fylt med lyttende jenter før du har rukket å spille ferdig introen :) Det snedige er jo at den introen er fantastisk enkel å spille :p

 

For å besvare spørsmålet, ja, det er ikke vanskelig å sjarmere et flertall av jenter ved å spille slike instrument som piano, gitar, bass, trommer eller mange andre instrumenter også. Det må bare enten være musikk jentene kjenner og liker, eller noe som bare låter fett likevel, funker det også :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Synes alltid det er jævlig cheesy dersom en kis, oftest av typen med halvlangt hår, sleik og alt for få knapper i skjorta si, drar fram en gitar og synger fløtesanger på fest. Dreper stemninga med èn gang fram til et mer normalt roper ut; "HIGHWAY TO HELL!" og fyrer opp cd-spilleren igjen.

 

Jeg er forresten skikkelig flink med munnharpe (ikke kødd), men tviler på at noe normalt kvinnemenneske blir våt i trusa dersom jeg begynner å spille på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...