Gå til innhold

Guide: Karttjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er det ikke mulig å skrive en artikkel uten å spre 4 linjer på 100 sider? (Litt overdrevet).

 

Dette hadde fint fått plass på en side.

 

Jeg misliker sterkt "trenden" om at info/artikler på web må medføre "klikking" til x sider hvor selve innholdet "drukner" i spam/reklame/"søppel".

:(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg synes også med fordel dere kunne ha nevnt http://openstreetmap.org/ i artikkelen.

 

Dette er et wiki-basert kartprosjekt, som på mange måter er for Google Maps, det Wikipedia er for Encyclopaedia Britannica. Det vil selvsagt være utsatt for de samme problemstillingene som Wikipedia er, men det utelukker absolutt ikke nytten av det.

 

Denne karttjenesten er selvsagt både free as in "free beer" og free as in "free speech", i motsetning til de (fleste? alle?) andre tjenestene dere har nevnt.

Lenke til kommentar

Skammeleg å ikkje nemne openstreetmap.org, den er jo åpen og fri i motsetning til alle dei andre. Perfekt for utviklere som faktisk bryr seg om fri kart data!

 

Nei nå er eg djupt skuffa over HW.no, det begynner å gå mot skikkeleg IT-avisen kvalitet på innhaldet. Til og med Digi har greid å nemne OpenStreetMap i fleire artikkler.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...