Gå til innhold

Ny Android-mobil fra HTC


Anbefalte innlegg

Tja, bortsett fra at Google logger alt...

 

Så man må ha Google-konto, så Google vet alt hva man gjør på PC OG på mobil for å bruke Android?

 

Har du noen kilder for å underbygge disse påstandene dine? Eller er det bare generell paranoia?

 

Det er mange grunner til at det er tett integrert med Google (Gmail), bl.a. at det skal være lett å kommentere og "rate" programvare som ligger på marketplace, da hele dette systemet er basert på tilbakemeldinger fra brukere istedetfor at programvaren blir moderert av Google selv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du noen kilder for å underbygge disse påstandene dine? Eller er det bare generell paranoia?

Hva med å søke på nettet? F.eks.:

 

http://digg.com/programming/Defeating_Goog..._Search_Logging

 

At Google lager søkehistorikk er f.eks. velkjent.

 

Det er mange grunner til at det er tett integrert med Google (Gmail), bl.a. at det skal være lett å kommentere og "rate" programvare som ligger på marketplace, da hele dette systemet er basert på tilbakemeldinger fra brukere istedetfor at programvaren blir moderert av Google selv...

Fortsatt er det uaktuelt for meg å måtte ha en Google-konto for å bruke en telefon.

Lenke til kommentar
Tja, bortsett fra at Google logger alt...

 

At Google logger søkedata er greit, men det betyr ikke at Google logger alt slik du skriver. Om du er så paranoid som du gir utrykk for så er det bare å åpne en browser (du trenger faktisk ikke bruke android sin innebygde hvis du er redd for at den benytter seg av samme hårreisende vilkår som chrome!) og bruke kvasir.no til å søke hvis du føler det er noe særlig bedre...

 

Da ber jeg igjen om å vise til en kilde for dine påstander, og nei, det er ikke min jobb å søke etter dine kilder.

Lenke til kommentar
At Google logger søkedata er greit, men det betyr ikke at Google logger alt slik du skriver.

De logger hva du gjør. Hvilke tjenester du bruker, osv. Bruker man mange Google-tjenester så vet de veldig mye om hva du gjør.

 

Da ber jeg igjen om å vise til en kilde for dine påstander, og nei, det er ikke min jobb å søke etter dine kilder.

Se linken i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
At Google logger søkedata er greit, men det betyr ikke at Google logger alt slik du skriver.

De logger hva du gjør. Hvilke tjenester du bruker, osv. Bruker man mange Google-tjenester så vet de veldig mye om hva du gjør.

 

Da ber jeg igjen om å vise til en kilde for dine påstander, og nei, det er ikke min jobb å søke etter dine kilder.

Se linken i forrige innlegg.

 

Igjen, den linken inneholder ikke annen informasjon enn at Google logger alle Søk du gjøre med Google, hva annet er det du mener de logger ved bruk av en Android telefon? Utrykker jeg meg virkelig så uklart?

 

Og bare for å nevne det, du kjenner til det hypede og fantastiske produktet BlackBerry? Da kan jeg nevne at hvis du bruker det i firmaet ditt så er det ingen mulighet for å kjøre firmamailen din utenom servere som BlackBerry kontrollerer, men det er kanskje ikke så galt som at en søkemotor logger din søkeaktivitet for å gjøre det til en bedre tjeneste for deg?

Lenke til kommentar
hva annet er det du mener de logger ved bruk av en Android telefon?

Når du bruker samme konto over alt kan de knytte IP-adressen din, super-cookien, osv. opp mot deg som person. Det du gjør når du er logget inn i Android knyttes altså opp mot det du gjør på PCen din.

 

Og bare for å nevne det, du kjenner til det hypede og fantastiske produktet BlackBerry? Da kan jeg nevne at hvis du bruker det i firmaet ditt så er det ingen mulighet for å kjøre firmamailen din utenom servere som BlackBerry kontrollerer, men det er kanskje ikke så galt som at en søkemotor logger din søkeaktivitet for å gjøre det til en bedre tjeneste for deg?

Nå har Google fått mye kritikk for "evighetslagringen" sin, så... Jeg tviler vel på om RIM lagrer data evig.

Lenke til kommentar

Først skjønte jeg ikke hvorfor Android ville promotere seg selv i en så - beklager språket - GRISESTYGG telefon som G1. Og denne oppfølgeren er jo heller ikke noen pryd for øyet.

 

Men så skjønte jeg tegningen: Android velger bevisst noen av markedets styggeste og dårligste designer på telefonen - fordi da fremstår OS'et så veldig mye penere...! Kanskje ikke årets salgstriks, men dog...

 

Blir spennende å se når det kommer en PEN Android-telefon!!! Eller kanskje vi må klare oss med XDA-hjelp, vi med sans for utseende på telefonen...

Lenke til kommentar

har ikke noe problem med designet på verken G1 eller denne her.

 

men så synes jeg ikke en viss annen telefon er så mye å sikle over designmessig heller.

 

nåja, for min del så kunne telefoner ha sett ut som murstein så lenge dem fikk jobben gjort. sier vel sitt om hva slags fokus jeg legger på "se og bli sett" faktoren ved forskjellige ting ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vi fikk det nye svenske Mobil bladet på Narvesen i går, og der var store deler av bladet preget av HTC Magic. Dette var en mobil jeg falt helt pladask for. Jeg har hatt en KU990 før, og den var grei nok med touch skjerm...men jeg hadde problem med og navigere på internett. Men denne HTC mobilen har en egen joystick som skulle være helt suveren, og siden jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal ha mer touch mobiler i framtida...så kan denne kombi mobilen faktisk være min nye drøm. Den var helt RÅ!! Menyene var helt som Iphone, og det så bare helt og slett rått ut. De som laget bladet kallet den også rett og slett 'Verdens beste mobil' ... og det var uten spørsmål tegn.

 

Men når denne kommer til Norge...det er heller verre

Men løp og kjøp dette bladet, og sett i gang og sikle i lag med oss andre hehe

Endret av tbrueland
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...