Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Fjerne reklame fra varebil - sitter dønn fast!


masterboy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en gammel (98mod) varebil som jeg skal bruke til litt forefallende i forbindelse med oppussing. Det er imidlertid en del reklame/dekor (ikke heltapet, kun dekorstriper) på bilen fra det firmaet som hadde den før meg.

 

Problemet er at det sitter helt forferdelig godt fast! Jeg har prøvd varmluftpistol, gummiskrape, sitronsyre, linol, tynner, celulosetynner, men det ender somregel opp med at en bokstav på ca 5cm2 blir til en grøt som det tar en time og fjerne! Lakken under blir også stygg! Hvis dette tar så lang tid, så vil det være en ukes arbeid å få bort alt! Vurderer faktisk å bare montere stålbørste på vinkelsliperen, og male litt etterpå!

 

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WTF??? hvorfor gjøre det så vanskelig?? du får jo gummirondell til drill, som er til dette, funker helt fint, og lakken er like fin etter en polering ;)

Hehe!

Kan du linke til et sted der de selger en slik? Jeg har ikke sett noe slikt før! Biltema? Bilxtra?

 

Nå er det ikke så veldig nøye med lakken siden bilen ikke akkurat er noe glansbilde fra før.

Lenke til kommentar

Gummirondell funker fjell ja. Bare sett den på drillen og snurr i vei.

Den jeg har kjøpte jeg på biltema, den er brun min ihvertfall. Jeg fant den ikke på biltema.no nå men, der hadde de bare svarte, men det har sikkert ingenting å si.

 

Eller hvis du har mye du skal fjerne, kan det være greit å bruke en "Dampmaskin"

Bare legg den over driten noen sekunder, så løsner klistremerkene veldig greit.

 

Men den maskinen jeg hadde var fra bosch, men den lignet veldig på den der.

Lenke til kommentar
Gummirondell funker fjell ja. Bare sett den på drillen og snurr i vei.

Den jeg har kjøpte jeg på biltema, den er brun min ihvertfall. Jeg fant den ikke på biltema.no nå men, der hadde de bare svarte, men det har sikkert ingenting å si.

 

Eller hvis du har mye du skal fjerne, kan det være greit å bruke en "Dampmaskin"

Bare legg den over driten noen sekunder, så løsner klistremerkene veldig greit.

 

Men den maskinen jeg hadde var fra bosch, men den lignet veldig på den der.

God ide!

 

Mutteren har en lignende dampmaskin met alt mulig utstyr til. Får låne/stjele den og se om det funker. Har også en trykkvasker med dieselfyring, men vannet blir ikke mer enn lunkent så det er sikkert noe gale med den.

 

Eventuelt får jeg ta en tur på (bil)Temaen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...