Gå til innhold

HTC Touch Diamond 2


Anbefalte innlegg

Ok nå til et nytt problem: De anbefaler at jeg skal slette alle layoutene jeg ikke bruker (mindre bruk av minne og raskere oppstart), men filbehandleren viser ikke hele filnavnet så jeg greier ikke se hvilke jeg skal slette. Har installert det på telefonen og ikke på minnekort så det dukker ikke opp på pc'en når jeg kopler telefonen til.

 

Noen løsninger?

 

Takker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som ønsker telefonen uten abn. burde sjekke ut Lefdal.com eller elkjop.no! De har helge tilbud, 3995,-

 

Usikker på leverings tiden da den ikke er på lager nå, men ifølge de på kundeservice var den på lager, men bare ikke registrert enda.

 

Selv sliter jeg med å få bestilt den fra Netcom.no :| Ønsker å beholde nummeret mitt og da må jeg få en kode på sms som jeg skal skrive inn, men får den aldri :p

Takk for tipset. Da har jeg lagt inn en bestilling hos Elkjøp. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte min for 2 dager siden og har lekt en del med denne.

 

Først et par positive ting: Brukervennlig og oversiktelig meny. Mange apps og virker ganske solid. Har ikke testet ut skjermen enda over tid men virker ganske grei. Følger som nevnt med en skjermbeskytter. SMS funksjonen har en form for vegg med tidligere meldinger som gir en mer chat følese. Mail og kalender og video er og helt kurrant.

 

Noen veldig mood killers for min del er en sinnsykt irriterende touch. Den er langt ifra så god som iphone sin da den "drar tungt" dvs at du må stresse en del når du skal dra på ting som involverer presisjon. Og den er altfor sensitiv på menyen når du ønsker å dra skjermen ned til apps nede på skjermen, da den starter programmer i hytt og pinevær. Og så er pinnen i motsettning av og til veldig treg slik at du må trykke mange ganger, noe som er utrolig provoserende når du skriver sms.

 

Legger du vekt på musikk bør du styre unda, radioen er en katastrofe da det virker som at den regulerer lyden gjennom signalstyrke noe som gjør at radioen som regel har en veldig lav lyd. MP3'en er litt som en kjip mp3 spiller, funker men nothing special.

 

Kamera er ok, du trenger godt med lys for å få gode bilder men når det funker, funker det bra.

 

Alt i alt ville jeg gitt den en 4'er. Touchen blir kanskje grei for de som ikke har Iphone /ipod touch men det er et klasseskille der på touch funksjonen. Alt i alt er jeg ok fornøyd, karaktermessig ville jeg gitt den en 4'er. Trenger du den bare for jobb/planlegging er det en 5'er.

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Hei!

Noen som har funnet et tastatur som fungerer bedre enn de som følger med som standard?

Jeg brukte Illodin nordic key t9 på touch diamond 1 og var veldig fornøyd med det, men får det ikke til å fungere på td2...

I tillegg, når man skriver meldinger i chat-vinduet så forstår ikke ordboken at den skal begynne med stor bokstav ved linjeskift, punktum osv... Noen løsning på det?

Takk

Lenke til kommentar
Hei!

Noen som har funnet et tastatur som fungerer bedre enn de som følger med som standard?

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13746152

I tillegg, når man skriver meldinger i chat-vinduet så forstår ikke ordboken at den skal begynne med stor bokstav ved linjeskift, punktum osv... Noen løsning på det?

Takk

Innstillinger > Inndata > Bla til fanen som heter "Alternativer" > Hak av "Bruk stor bokstav etter punktum"?

Lenke til kommentar
Kan noen avkrefte dette: Mp3 spilleren finner og spiller bare musikk fra telefonens fastminne. Altså den finner ikke musikk på minnekortet og det er ingen måte å browse manuellt.

 

Jeg finner vertfall ikke ut av det...

Har du telefonen tilkoblet i dataoverføringsmodus samtidig som du prøver å spille av? I så fall er det det som er årsaken, for minnekortet er ikke tilgjengelig når telefonen er tilkoblet i den modusen. Får du tilgang til musikken med filutforskeren?

 

Bruker du TF3D-spilleren eller WMP? Hvis sistnevnte, så er det en funksjon for å oppdatere biblioteket, da søker den gjennom alt både på minnekort og internminnet. Da må du også være obs på at du velger om du skal browse fra internt/minnekort oppe til venstre når du er i biblioteket. Husker ikke om det er noe tilsvarende i TF3D, har ikke brukt den på månedsvis (har selv en Touch HD, men nesten alt i WM og TF3D er likt der).

Lenke til kommentar

Dårlig kamera? Hvor dårlig, har tatt mange bilder med SE K800i og de er akkurat greie nok. Ønskelig med bedre kvalitet, men i alle fall ikke dårligere.

 

GPS? Noen som har testet ut dette? Hvor bra blir det evt med programvare fra Tomtom i forhold til en ren GPS?

Lenke til kommentar
Kan noen avkrefte dette: Mp3 spilleren finner og spiller bare musikk fra telefonens fastminne. Altså den finner ikke musikk på minnekortet og det er ingen måte å browse manuellt.

 

Jeg finner vertfall ikke ut av det...

Har du telefonen tilkoblet i dataoverføringsmodus samtidig som du prøver å spille av? I så fall er det det som er årsaken, for minnekortet er ikke tilgjengelig når telefonen er tilkoblet i den modusen. Får du tilgang til musikken med filutforskeren?

 

Bruker du TF3D-spilleren eller WMP? Hvis sistnevnte, så er det en funksjon for å oppdatere biblioteket, da søker den gjennom alt både på minnekort og internminnet. Da må du også være obs på at du velger om du skal browse fra internt/minnekort oppe til venstre når du er i biblioteket. Husker ikke om det er noe tilsvarende i TF3D, har ikke brukt den på månedsvis (har selv en Touch HD, men nesten alt i WM og TF3D er likt der).

 

 

Den er ikke koplet til pc'en nei, og minnekortet dukker opp i telefonens filbehandling.

 

Jeg var ikke klar over at spilleren benytter seg av windows mediaplayers bibliotek så jeg prøvde å oppdatere biblioteket derfra. Den fant i utgangspunktet bare min enhet, men i mappestrukturen var en av mappene "lagringskort". Så jeg fikk altså spille musikken min, men biblioteket hadde problem med å oppdatere biblioteket fortsatt. Etterpå mot all logikk dukket plutselig lagringskort opp som egen stasjon, da ble det plutselig mulig å oppdatere biblioteket. Ja lang historie, men påstanden min kan avkreftes til slutt.

 

 

Takk for hjelpen Peppep

Lenke til kommentar
Dårlig kamera? Hvor dårlig, har tatt mange bilder med SE K800i og de er akkurat greie nok. Ønskelig med bedre kvalitet, men i alle fall ikke dårligere.

 

GPS? Noen som har testet ut dette? Hvor bra blir det evt med programvare fra Tomtom i forhold til en ren GPS?

 

Har ikke førstehånds erfaring med ren GPS, men har kjørt med folk hvor GPS'en er oppe og går.

 

Har installert TomTom 7 og testet, og kan ikke si annet enn det fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

GPSen funker meget bra. Den er veldig rask til å finne satelitter, og finne hvor du er.

Google Maps som følger med er bra det, men med en utrolig jævli bakdel. Den må laste ned data hele tiden, og når du er i utlandet (jeg er i Italia nå f.eks), vil du bli ruinert hvis du bruker google maps uten videre. Det den kan er å cache opp til 4mb med data, så hvis du vet hvor du skal (som f.eks til Siena), så gjør du det klokt å finne et WiFi, starte Google Maps og panne rundt i området du skal til slik at den lagrer data.

 

Det var litt krøkk for å få TomTom nagivator 7 + kjøpte kart til å funke, men fikk det til til slutt, og det funker bra (utenom det fakta at TT7 er litt hjernedødt software).

 

Det jeg misliker sterkt er touch-keyboardet. Hvorfor i h** HTC ikke kan lage et norskt keyboard når de tvinger oss til å bruke norskt interface/språk er for meg helt utroligt. Vedkommende bak det burde bli skutt. Minst to ganger.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Dårlig kamera? Hvor dårlig, har tatt mange bilder med SE K800i og de er akkurat greie nok. Ønskelig med bedre kvalitet, men i alle fall ikke dårligere.

 

GPS? Noen som har testet ut dette? Hvor bra blir det evt med programvare fra Tomtom i forhold til en ren GPS?

 

Har ikke førstehånds erfaring med ren GPS, men har kjørt med folk hvor GPS'en er oppe og går.

 

Har installert TomTom 7 og testet, og kan ikke si annet enn det fungerer utmerket.

 

HVilken versjon av Tomtom har du brukt? Jeg har kjøpt Tomtom 7 men får beskjed om at den ikke støtter Diamond2 når jeg installerer den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...