Gå til innhold

ThePirateBay.com på vei til og gå duken.


Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke se at noe som helst som vises til i denne tråden skulle medføre at TPB går under.

Da er vi 2.

make that 3

 

4 og øker.

5 and counting. Lurer på om folkene her vet at rettsaken er mot PERSONENE, og IKKE siden?

hvis bakmennene blir dømt kommer telenor til å stenge alle IP adresser til siden, de har allerede fått krav om det!!

Lenke til kommentar
hvis bakmennene blir dømt kommer telenor til å stenge alle IP adresser til siden, de har allerede fått krav om det!!

<.<

aner du kor lett det er å skaffe seg torrents uansett? og ein kan lett bruke ein proxy-server og få tilgang.

ingen grunn til å bli bekymra.

Endret av Alliha
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at noe som helst som vises til i denne tråden skulle medføre at TPB går under.

Da er vi 2.

make that 3

 

4 og øker.

5 and counting. Lurer på om folkene her vet at rettsaken er mot PERSONENE, og IKKE siden?

hvis bakmennene blir dømt kommer telenor til å stenge alle IP adresser til siden, de har allerede fått krav om det!!

Tror du virkelig at thepiratebay forsvinner hvis telenor blokker siden for sine brukere? Telenor har allerede uansett sagt at det er uaktuelt fra deres side.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at noe som helst som vises til i denne tråden skulle medføre at TPB går under.

Da er vi 2.

make that 3

 

4 og øker.

5 and counting. Lurer på om folkene her vet at rettsaken er mot PERSONENE, og IKKE siden?

hvis bakmennene blir dømt kommer telenor til å stenge alle IP adresser til siden, de har allerede fått krav om det!!

 

Bra jeg har Get internett da :D

Lenke til kommentar
hvis bakmennene blir dømt kommer telenor til å stenge alle IP adresser til siden, de har allerede fått krav om det!!

Hvor har du det fra? Det er kun sendt et brev til ISP'ene såvidt meg bekjent i Norge der de ber dem blokkere siden, men de kan på ingen måte kreve at Telenor skal gjøre det og de vil nok heller ikke gjøre det.

Akkurat som at de ber Telenor (og andre) sende ut brev til enkelte kunder som man har fanget opp har lastet ned fra slike sider. Start var/er vel en av de få som sendte ut til kundene sine, Telenor nektet.

Lenke til kommentar

Det er irriterende holdning pa diskusjon.no generelt om piratkopiering.

Av en eller annen grunn virker det som om de fleste foler at a stjele filmer, spill, musikk etc er noe som alle burde gjore og at vi har rett til det.

 

Denne holdningen er motbydelig og maten dere svarer pa i traden er bare enda mer provoserende.

 

Haper Pirate Bay tar dukken og at de endelig far fjernet alle disse dritt nedlastings sidene.

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke lastet ned musikk og filmer så hadde jeg ikke kjøpt så mye musikk og filmer, det er iallefall helt sikkert. Jeg støtter de artistene og skuespillerne jeg liker best, og kjøper plater og filmer av de. Dessuten er det gøy å ha materialet i fysisk form, noe som står i hylla. Men jeg vil gjerne ha hørt eller sett det først, og da er nedlasting helt ypperlig.

 

Jeg har vel en 200-300 filmer og plater nå, og ja, jeg kan vel ærlig innrømme at jeg har lastet ned mer enn jeg har kjøpt, men om jeg ikke har kjøpt det så er det sannsynligvis ikke noe jeg hører eller ser mye på selv om jeg har lastet det ned, og da har jeg ikke dårlig samvittighet for det heller.

Lenke til kommentar
Jeg kjente her at jeg ble litt trist når jeg leste posten din coax. Vi bor i en bakstreversk verden når det reaksjoner som det finnes.

 

Jaha? :l

 

Sa du sier at piratkopiering er moralsk riktig, og at vi har retten til a ta det vi vil uten a betale for det?

Jeg syntes det er forkastelig a ikke bare stjele arbeidet til andre uten a betale for det, men ogsa sa spytte dem i ansiktet a si at de ikke har retten til a fa betalt.

Hvordan i huleste kan dere si at dette er riktig??

Lenke til kommentar
Sa du sier at piratkopiering er moralsk riktig, og at vi har retten til a ta det vi vil uten a betale for det?

Jeg syntes det er forkastelig a ikke bare stjele arbeidet til andre uten a betale for det, men ogsa sa spytte dem i ansiktet a si at de ikke har retten til a fa betalt.

Hvordan i huleste kan dere si at dette er riktig??

Pen stråmann.

 

Jeg syntes det er trist at bransjens PR-maskineri har gjort en så god jobb med å spille på folks følelser at f.eks meninger om at copyright (i dagens form eller i det hele tatt) ikke er en god ting blir omtalt som irriterende, motbydelig og provoserende.

 

Debatt om saken er umulig når én side har gravd bakbena så dypt i bakken at de ikke engang kan se rasjonelt på situasjonen.

 

Her er forresten en link for å gjøre deg enda sintere:

http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy_of...on_to_copyright

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Jeg kjente her at jeg ble litt trist når jeg leste posten din coax. Vi bor i en bakstreversk verden når det reaksjoner som det finnes.

 

Jaha? :l

 

Sa du sier at piratkopiering er moralsk riktig, og at vi har retten til a ta det vi vil uten a betale for det?

Jeg syntes det er forkastelig a ikke bare stjele arbeidet til andre uten a betale for det, men ogsa sa spytte dem i ansiktet a si at de ikke har retten til a fa betalt.

Hvordan i huleste kan dere si at dette er riktig??

 

Personer som laster ned musikk hadde i utgangspunktet ikke kommet til å kjøpe plata dersom den ikke hadde vært tilgjengelig. Det samme gjelder film også. Som filmsamler kjøper jeg alle filmene mine, men laster ned musikk. Tidligere hadde jeg også en stor platesamling som jeg solgte og har flere hundre lp-er liggende hjemme hos mine foreldre. Men jeg kjøper uansett ikke musikk lengre, da interessen har gått over til film. Spill som blir lastet ned er spill jeg uansett ikke hadde kommet til å kjøpe. Dette gjelder langt flere enn du faktisk liker å tro. Både plate- og filmsalget hadde en drastisk økning i fjor i forhold til året før.

 

Artister som ikke har råd til å få promotert seg selv, får en gylden sjangs via fildeling. Det er plateselskapene som hovedsaklig lider på grunn av nedlasting. Det er en brøkdel av det som artistene taper. De får hovedinntekten sin via konserter. Dersom jeg finner et relativt ukjent band som jeg liker, på et såkalt lugubert nettsted, så øker det sjangsen for at jeg stikker på konserten til vedkommende. Men jeg hadde ikke kjøpt plata dersom jeg hadde sett den i butikken. For folk kjøper hovedsaklig musikk av artister de allerede vet hvem er og liker.

Se på det som en god PR. Flesteparten av de som blir lastet ned musikk av er allerede store artister. Tror du virkelig Metallica må leve på vann og brød på grunn av at mange lastet ned plata? Nei. De kommer sannsynligvis ikke til å merke noe, for konsertene er mer populære enn aldri før.

 

Når det gjelder spill så kan vi se på det som reklame. Mange drittspill ble produsert og solgt dårlig av før og det skjer fremdeles. Forskjellen er at spillene blir lastet ned for å så bli testet, men ikke flere hadde kjøpt spillet av den grunn. Jeg kjøper faktisk de spillene jeg liker, men i jungelen av spill, er det lett å gå seg vill (aha! rim). Derfor må noe testes og når produsenter faktisk ikke klarer å utgi en demo, blir nedlasting eneste vei. For å øke interessen av et spill er multiplayer viktig. For å spille på nett trenger man som oftest en cd-key og dersom man virkelig liker testen av et spill, så må man kjøpe for å få en godkjent nøkkel. Men så klart finnes det langt flere ulemper angående spill. Flere laster ned spill de liker og lar være å kjøpe, grunnet at de rett og slett ikke bryr seg. En annen viktig faktor er den at stadig yngre folk har tilgang til internett. Ungdommer som ikke har råd til å kjøpe spill, men som laster ned heller. Derfor øker tallene til skumle nivåer, selv om raten kjøp vs nedlasting nødvendigvis ikke øker. Men det er tallene som nedlastes som det blir fokusert på desverre. De fleste begynner å kjøpe spill ettersom de får bedre råd og blir eldre, dermed holdes kjøpstallene på et tilsvarende nivå. En annen teori angående tilsynelatende færre spillsalg, kan rett og slett være MMORPG. Folk finner slike spill utrolig mye mer underholdende og sosialt, enn et spill som kan fullføres på 10 timer for å så måtte kjøpe seg nye spill. Ta World of Warcraft for eksempel. Over 11millioner abonnenter. Disse kjøpte trolig spill regelmessig tidligere, men nå holder de seg til kun ett. Betyr det da at Blizzard stjeler potensielle kunder fra andre? Nei. Det er et knallhardt konkurransemarked.

 

Angående film, så er det en stor ulempe at kinoprisene har steget såpass, men når vi stadig år etter år ser hvordan filmer slår publikumsrekord på publikumsrekord, så er det lite som tyder på at folk foretrekker å sitte hjemme å laste ned filmen heller.

 

Dersom du deler en sjokolade med noen; Vil det da si at vedkommende du deler den med har stjålet den fra produsenten fordi personen fikk en smakebit uten å betale for den? Mest sannsynligvis er det god reklame for Freia som får venninden din til å få lyst på mer sjokolade og kjøper seg en bit selv, samt en annen sort i tillegg for å prøve den og deler litt med deg.

 

Problemet med piratkopiering er ikke oss vanlige forbrukere, som så alt for mange liker å tro, men pirater som tar seg betalt for verket. Og de finner vi ikke på nettet. De står på torget og selger massevis av kopierte filmer som de tjener penger på selv.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

hvis bakmennene blir dømt kommer telenor til å stenge alle IP adresser til siden, de har allerede fått krav om det!!

 

 

hva vil dette si?

 

Det er bare oksebæsj og spekulasjoner. Telenor er ikke pålagt noe som helst. De har fått et krav om det, men siden Teleonr eier sitt eget nett, kan de gjøre akkurat hva de vil med den saken. De har sitt på det tørre uansett og vi lever i et demokrati med ytringsfrihet som går over til internett. Altså å sperre slike nettsteder som ikke strider mot norsk lov hadde vært en kvelning om ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...