Gå til innhold

[Løst]spill er ikke kultur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

spill er ikke kultur, spill er spill.. så enkelt er det

hvorfor skulle spill puselig bli kulturelt bare fordi dere kunne tjene litt ekstra penger ved å si at spill er kulturelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig kort så er kultur noe som beskriver tiden vi lever i, folke- grupper og slag. Så Spill er i høyeste grad kultur. I dagens samfunn også en av de mest betydningsfulle.

Skrevet

jasså? vell for ca 1 år sia ble ikke spill sett på som kulturelt..

hvorfor ble det pusselig endra? bare fordi Giske den griske pusselig ville sette moms på alt fra the gathering till spill på hylla..

hvis spill skal bli sett på som kulturelt burde det vært det fra starten av..

ikke bare pusselig bli det når det ble økonimisk lønsomt.

Skrevet (endret)

Kanskje trådstarter kan forklare hva kultur faktisk er for noe, slik at vi vet hvor misforståelsen han er komt inn?

edit:

Gamer.no har prydet forsiden sin med "spill er kultur" i flere år nå. Jeg tror ikke at Evilfish helt vet hva han snakker om..

beviser jo bare at trådstarter i utgangspunktet ikke vet hva han snakker om.

han mener at siden HAN ikke har hørt noe om det, så har det aldri vært noe av.

Endret av Valkyria
Skrevet

hvorfor ble det pusselig endra? bare fordi Giske den griske pusselig ville sette moms på alt fra the gathering till spill på hylla..

Mener du med dette at hvis noe skal regnes som kulturelt så må det lanseres som noe kulturelt fra dag én? Med andre ord måtte verdens første spillutvikler lansere programmet sitt som et kulturprosjekt?

Skrevet

Jeg tror du egentlig ikke er klar over hva kultur er.. At spill er kultur, er egentlig udiskutabelt, per defenisjon er det kultur (som beskrevet tidligere).

Det du kan og kanskje tenker på er hva slags kultur det er, høykultur/lavkultur.

Skrevet
Du spøker nå, sant?

Du må nok belage deg på at han er "seriøs" :p

Spill er kultur på lik linje med film, bilde, musikk osv... den som sier noe annet har lært mye om hva kultur er opp igjennom oppveksten...

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Noen innlegg som ikke var på topic er fjernet. Tråden er også flyttet til en mer passende kategori.

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes via PM)

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Skrevet
spill er ikke kultur, spill er spill.. så enkelt er det

hvorfor skulle spill puselig bli kulturelt bare fordi dere kunne tjene litt ekstra penger ved å si at spill er kulturelt.

Haha, du har nærmest begått E-selvmord her nå:p Uansett hvor gode dine argumenter måtte være.

Skrevet

The troll is hungry today it seems.

Uansett så er dette en idiotisk diskusjon hvor man prøver å argumentere mot noe som er fakta.

Denne påstanden minner meg litt om merkelige folk jeg møtte i gamle dager som påstod at trance ikke var musikk.... Folk skal få ha sine subjektive definisjoner i fred, men om man ønsker å kommunisere med andre mennesker så er det en stor fordel å forholde seg til realiteter.

Skrevet
Uansett så er dette en idiotisk diskusjon hvor man prøver å argumentere mot noe som er fakta.

Tja, dette er vel meir eit definisjonsspørsmål enn eit einsidig faktum. Så eg vil ikkje seie at ein diskusjon rundt dette i seg sjølv er "idiotisk", men ein må sjølvsagt gjere det på ein sakeleg måte. Når det er sagt vil eg og plassere spel inn under kulturomgrepet.

Sånn eg tolker trådstarter ser det ut som vedkommande først og fremst reagerer på at kulturomgrepet blir (mis)brukt for økonomisk vinning. Det er altså ikkje sjølve definisjonen av kva som er kultur som er det sentrale. Men dette kan sikkert Evilfish utdype nærare sjølv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...