Gå til innhold

Er du brusavhengig?


sCuper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg leser tråden, så er jeg så utrolig glad over at jeg ikke er avhengig av brus. Blir 2-3 glass cola i uka, og belønningen er at jeg har hatt hullfri tenner siden den gang jeg ble født. 16 år på rad.

 

Jeg hadde null hull til jeg fylte 18 jeg og , til tross for at jeg drakk brus som om det var vann og spiste søtsaker til krampa tok meg. Sterke tenner heter det :)

Lenke til kommentar
Når jeg leser tråden, så er jeg så utrolig glad over at jeg ikke er avhengig av brus. Blir 2-3 glass cola i uka, og belønningen er at jeg har hatt hullfri tenner siden den gang jeg ble født. 16 år på rad.

 

Jeg hadde null hull til jeg fylte 18 jeg og , til tross for at jeg drakk brus som om det var vann og spiste søtsaker til krampa tok meg. Sterke tenner heter det :)

Second that. Drakk som et sluk til jeg var 22ish. Sterkt emalje og nøye tannhygiene.

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på om det er flere enn meg på dette forumet som er brusavhengige?

Skriv om du er det, og i såfall, hvilken brus du er mest ahvhengig av og hvor mye du drikker.

 

Jeg starter:

 

Jeg er brusavhengig og jeg drikker urge, får ikke drikke brus på ukedager, men drikker minst 1,5 liter hver helg. Og det er minst!

 

Jeg er nok ikke avhengig nei, klarer meg fint med noen dager uten brus. Men, dersom det er i hus, er det en fare for at det forsvinner ganske fort. For øvrig så er favoritt-brusen: Urge.

Lenke til kommentar

Det der er ikke avhengig. Jeg var oppe i 1,5-3 liter daglig. Stort sett drakk jeg ikke noen annen væske enn svart sukkersirup.

 

Det blir like rart som å kalle seg alkoholiker fordi du tar deg én pils til middagen hver dag.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg mener jeg har vært avhengig. Dvs jeg var avhengig av sukker, for jeg trappet ned med å drikke iste og sjokolademelk i stedet, men fikk jeg ingen av delene ble jeg irritabel. Ble altså sur av å ikke få i meg sukkervann, men jeg tror bare jeg drakk 0,5-1,0 liter for dagen, spredt litt utover (lenge leve skrukork). Husker jeg hadde vært "clean" i 3 mnd da de smileyene i colakorkene kom for 6-7 år siden, da tok jeg en cola og så var jeg hektet igjen.. Sukker er sterke greier :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er (dessverre) avhengig av Pepsi max. Jeg har drukket 0,5 liter hver dag på jobb en stund (i sommerferien) pluss en halvliter mens jeg er hjemme. Drikker ikke den halvliteren hjemme hver dag, men tilsammen blir dette mye brus per uke. Har lenge drukket brus hver dag, og tennene mine begynner å bli brunere og brunere. Derfor har jeg nå bestemt meg for å kutte ned på inntaket, og i år skal jeg i hvert fall ikke kjøpe inn fire 1,5l med brus for å ha stående på jobb, noe jeg gjorde til sommerjobben i fjor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg er ikke brusavhengig, men rusavhengig!

 

Fra spøk til revolver; nei, det går mest i vann i form av Farris.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...