Gå til innhold

Dårlig lydkvalitet på Audacity


sisk2105

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt inn noen sanger med Audacity, men de er i veldig dårlig lydkvalitet. Vet noen hvordan man endrer dette?

 

Jeg har også problemer med å eksportere filen som mp3. Det kommer opp en error og filen blir uleselig for alle programmer.

 

Dette er ikke noe stort problem da WAV fungerer greit og itunes konverterer automagisk.

 

Er det noen som vet hva dette kan være? Hvis det er bedre gratisprogrammer en Audacity så er jeg åpen for å bytte.

 

Takker på forhånd for svar

Endret av sisk2105
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare har kobla instrumentet direkte inn i dataen og inn i Audacity, blir lyden slakta. Du må koble via en effektboks og en amp, så legge til effekter, og SÅ plugge inn i Audacity. Å legge til f. eks. distortion på Audacity til en gitar er ingen god idé. Bruk "mellomtjenere" mellom datamaskinen og instrumentet. Hvis du bruker direkte mikrofon, er dette heller ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Hvis du bare har kobla instrumentet direkte inn i dataen og inn i Audacity, blir lyden slakta. Du må koble via en effektboks og en amp, så legge til effekter, og SÅ plugge inn i Audacity. Å legge til f. eks. distortion på Audacity til en gitar er ingen god idé. Bruk "mellomtjenere" mellom datamaskinen og instrumentet. Hvis du bruker direkte mikrofon, er dette heller ikke å anbefale.

 

Den er grei.

 

Jeg har prøvd å ta opp sanger direkte på pcen. Setter Audacity til sterio mix og den tar opp alt som går gjennom lydkortet. Men selv da er det drittdårlig kvalitet. Vet noen hva dette skyldes?

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å ta opp sanger direkte på pcen. Setter Audacity til sterio mix og den tar opp alt som går gjennom lydkortet. Men selv da er det drittdårlig kvalitet. Vet noen hva dette skyldes?

 

Igjen, ingen effekter som er lagt til. Hvis den ikke går via noe annet, kan ikke Audacity hjelpe deg stort med mindre man legger ned flere timer til finpussing. Dette er da den vriene måten å få til lyd på, men det kommer ganske bra resultater hvis man er tålmodig.

 

But then again, hvis man er av den utålmodige typen, burde man ikke bruke Audacity til noe som helst annet enn kun et recording - program. Hvis du vil ha en spesiell lyd, sørg for å ha den på forhånd, og plugge inn siden.

Lenke til kommentar

jeg bruker audacity flittig til å ta opp låter fra youtube.com ol da jeg ikke vil laste ned ulovelig. bruker lydkortet til å behandle lyden. får brukbar kvalitet synes ihvertfall jeg.spesielt dersom det kombineres med avspilling i et bra lydprogram.

men får kun stereo lyd.har prøvd med å ta opp til 8 kanals,men da blir det krøll.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
jeg bruker audacity flittig til å ta opp låter fra youtube.com ol da jeg ikke vil laste ned ulovelig. bruker lydkortet til å behandle lyden. får brukbar kvalitet synes ihvertfall jeg.spesielt dersom det kombineres med avspilling i et bra lydprogram.

men får kun stereo lyd.har prøvd med å ta opp til 8 kanals,men da blir det krøll.

 

Det er det jeg har prøvd. Jeg her ikke gjort noe annet enn å sette Audacity til sterio mix og trykke på record. Har du noen tipps for hva man kan gjøre for å få bedre kvalitet?

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten på Youtube er som regel svært dårlig. Er utgangspunktet dårlig blir resultatet deretter. Dette har nok ikke noe med Audacity å gjøre.

det er sant,derfor må jeg ofte kikke på flere videor for å finne den med best kvalitet. om jeg ikke finner noen med god kvalitet på youtube. da går jeg til min kilde nr.2; radioblog.

 

bare kvaliteten er brukbar så holder det for meg.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...