Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

mulig knekt ribbein?


Garnes

Anbefalte innlegg

Hei , lurer på om jeg har knekt et ribbein, muskel krampe eller lignende?

 

Spilte fotballkamp, merket ikke noe før på slutten, så da gidde jeg meg. Etter jeg kom hjem ble det verre og verre.

Det er vondt litt over midt i brystet mellom brystmusklene når jeg puster helt inn, bøyer meg frem, eller skal reise meg fra liggende stilling. Er også vondt ved raske bevegelser.

 

Noen som vet hva dette kan være?

Symptomer på knekt ribbein?

post-142449-1234569974_thumb.jpg

Bilde: http://bildr.no/view/345889

 

Takk for all hjelp

post-142449-1234570068_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei , lurer på om jeg har knekt et ribbein, muskel krampe eller lignende?

 

Spilte fotballkamp, merket ikke noe før på slutten, så da gidde jeg meg. Etter jeg kom hjem ble det verre og verre.

Det er vondt litt over midt i brystet mellom brystmusklene når jeg puster helt inn, bøyer meg frem, eller skal reise meg fra liggende stilling. Er også vondt ved raske bevegelser.

 

Noen som vet hva dette kan være?

Symptomer på knekt ribbein?

post-142449-1234569974_thumb.jpg

Bilde: http://bildr.no/view/345889

 

Takk for all hjelp

Jeg knakk et ribbein for ca. en måned siden, og hadde omtrent de samme symptomene som deg. Men jeg hadde mest vondt i siden av brystkassen. Jeg gikk uansett til legen og sjekket meg i tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg har klart å knekke alle ribbeina mine på venstresida av kroppen, og det merka jeg hver gang jeg satt slapt med ryggen, hver gang jeg lo, svelget, hosta, spytta, pusta, ja, stort sett hva som helst. Anbefaler sterkt at du går til legen og hører med ham hva han/du kan gjøre for å få livet til å bli litt lettere.

Jeg gadd ikke å dra til legen, og det endte opp med at jeg ble satt utenfor amerikansk fotball - trening i seks måneder.

Lenke til kommentar
DRA TIL LEGEN!! ;)

Skader pleier å forverre seg etter jo lengre tid det tar før de blir behandlet..

 

Behandlingen for brukket ribbein er hvile.. er det spørsmål om ribbein fraktur tar man heller ikke røntgen på grunn av kost nytte verdien. Man fåfører rett og slett pasienten stråledose uten at et eventuelt positivt funn kan behandles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...