Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Renault 19: Hvor er sikringene plassert?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpass skjønner jeg :p

Men hvor på bilen? Har sett i motoren men fant ikke noe, fant heller ikke noe rundt dashbordet, kan jo selvfølgelig være at jeg har oversett noe.

Skrevet
Sikringene er plassert under rattet i de fleste biler. Har du sett i manualen?

Nei har ikke sett i manualen, har den heller ikke :p

Fikk en kjenning av meg som kan litt med biler til å se etter, men han fant det ikke.

Skrevet

Til venstre for venstre foten din, pleier det som oftest å være, som "Lefse" sier. Sikker på at du har sjekket under diverse? Pleier å være et "cover" over.

Skrevet
Til venstre for venstre foten din, pleier det som oftest å være, som "Lefse" sier. Sikker på at du har sjekket under diverse? Pleier å være et "cover" over.

Skal ta en titt senere i kveld, takk :)

Skrevet

Noen biler, som f. eks. min Saab, har sikringsboks i hanskerommet, eller eventuelt under hanskerommet. I hvert fall er de fleste av mine der. Har også to sikrings/relé-bokser i motorrommet.

Kan alltids ta en titt der og. :)

Skrevet (endret)

En del biler har egne sikringskapt under, på den siden av rattet som peker ut mot veien. Slik er det satt opp i min bil.

Siden det i dette tilfellet er snakk om fransk bil, er det trolig at sikringene er plassert på fabrikken den kom fra. Ifølge kjennere er dette sjarm.

Endret av galro
Skrevet

Den bilen skal ha sikringsboksen fremfor passasjersetet under/inni/bak hanskerommet. Den skal være mulig å komme til fra forsiden på et eller annet vis.

Skrevet
Sikringer sitter som regel i sikringsboksen, og den sitter som regel en plass i motorrommet..

Dette er vel hovedsikringer for dynamo og motorstyring o.l. Her er det snakk om de mindre sikringene til radio, kjørelys o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...