Gå til innhold

Oslo sentrum skal bytte navn. Hva mener du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hadde egentlig vært best. Da vil de nye innvandrene evt. flytte dit istedenfor, slik at vi får en bedre blanding. Hovedstadsbytte kan vi gjøre en gang i blant pga. dette.

 

 

Hehe, Tr.heim var hovedstad for et par 100 år tilbake så hvorfor ikke. Nei, tror ikke det funker. Men problemet i dag er at det er for mange utlendinger i Oslo i forhold til innbygger tallet av etniske nordmenn. Aldri sett så mange utlendinger som da jeg var i Oslo. Man må nesten tvinge de til å flytte til andre steder i landet også fordi det nytter ikke at alle skal bo der.

Endret av Rune89
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
De burde bytte selve Oslo tilbake til Christiania. Mye penere.

 

Enig her. Men det kommer nok desverre aldri til å skje. Derfor er det helt greit for meg at sentrum skifter navn til Kristiania, men jeg hadde foretrukket Christiania.

 

Ellers så bør jo Trondheim skifte navnt til Nidaros. Videre tror jeg det er en stor gjeng bergensere som vil kaste seg inn i debatten hvis vi skal velge ny hovedstad. :tease:

Lenke til kommentar
De burde bytte selve Oslo tilbake til Christiania. Mye penere.

Der er jeg fullstendig enig.

 

Man kan alltids diskutere hvilket navn som er finest, men å bytte navn på hovedstaden ville vært upraktisk internasjonalt sett. Feks. er det i Oslo at Nobels fredspris utgis. Tenk om verden plutselig måtte forholde seg til et helt nytt navn. "I år skal fredsprisen deles ut i Kristiania/ Christiania". Ville blitt litt underlig. Desuten er Oslo også et kjent navn i forbindelse med Osloavtalen. Synes det er litt sent å endre på navnet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...