Gå til innhold

Amentio.no, en advarsel!


Hansana

Anbefalte innlegg

Mht nettbutikker er Amentio.no noe av det verste jeg har vært borti, elendig kundeservice og en helt utrolig arrogant retur policy. Jeg kjøpte en dvd brenner fra dem som jeg retunerte, men dem sendte den bare tilbake og sa jeg måtte søke først om retunering som skulle behandles hos dem før jeg kunne sende noe som helst tilbake! (noe dem ikke har noen som helst hjemmel for mht norsk kjøpslov!)

 

Etter jeg gjorde dette, både gjennom deres nett sider og på tlf ble pakken sendt tilbake til dem, men nå sier dem at pakken ikke er kommet fram, "vi behandler saken når vi har/får pakken".. Jeg har post kollinr på pakken og kan dokumentere at denne er blitt sendt til deres riktige retuneringsadr. Det har nå gått over 3 mnd og ingenting, og jeg vurderer og anmelde dem for svindel.

 

Dem hevdet også at pakken antagelig var blitt retunert til feil adr og kommet bort fordi deres avsender adr ikke var den riktige adressen for retunerte varer, neida, denne nye riktige retur adressen skulle dem sende meg etter at retur søknaden var behandlet hos dem, men når jeg endelig fikk svar var denne adr akkuratt den samme som jeg hadde sendt til i første omgang!!

 

Komplett koas, totalt useriøse og på grensen til skikkelige svindlere dette, ligg langt unna!

 

 

Karen Sorø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De =/= dem =/= Dem. Du virker useriøs dersom du ikke forstår forskjellen på disse ordene. Det ser heller ikke ut som at du vet forskjellen på kjøpsloven, forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Å kalle noen svindlere, uten at det er grunnlag for dette, kan også regnes som injurie, og er straffbart.

 

 

Fra angrerettloven:

"§ 13. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning

 

Dersom forbrukeren vil benytte angreretten etter § 11 skal det gis melding til selgeren om dette innen utløpet av den dagen fristen løper ut. I meldingen skal forbrukeren opplyse om hvordan retur av varen vil skje. "

 

 

Med andre ord; du plikter å melde fra til selger. Å bare sende en pakke sånn uten videre er ikke juridisk korrekt. En selger har kanskje ikke hjemmel for å kreve at du fyller ut et bestemt returskjema, men det letter jobben for saksbehandlere og gjør behandlingstiden betydelig kortere, noe som er en fordel for begge parter.

 

For meg virker du dermed bare vrang og fortjener at det tar lang tid.

Lenke til kommentar

Kollinr viser at pakken er utlevert fra Posten i Trondheim hvor Amentio har sin distribusjonkontor, når Amentio sier de ikke vet eller er sikker på hvor den har havnet i 'systemet' deres så nekter de altså samtidig å ha mottatt den, noe posten sier er feil (jeg har snakket med dem flere ganger på tlf).

 

Når de krever å ha 'innvilgelse' på en søkand for retur, så krever de altså flere dager på å behandle den! noe som selvfølgelig kompliserer og gjør 14 dagers retur-retten helt betydningsløs,, du behøver ikke å være et geni for å forstå det.

 

Slik jeg bedømmer det (min personlige mening) er at AMentio bevisst virket som å dra ut tiden med å villede meg med feil info om retur adresser, når jeg spurte etterpå hvorfor jeg skulle 'søke' om retur og så vente i lang tid på at dem skal 'behandle' søknaden bare for å få samme adr, gadd de rett og slett ikke å respondere. Akkuratt som de ikke visste eller ville gi meg den 'riktige' retur adr før søkanden var behandlet,, "nei, den adr skal du få når søknaden er ferdig...."

 

..selvfølgelig blir jeg ganske forskrekket når den 'nye' adr er akkuratt den samme som jeg sendte til i første omgang! men da hadde de pinadø nektet og hente pakken i mellomtiden og sendt den tilbake til meg, først 'fordi' de hevdet at retur adr var feil,, og da den etterpå var riktig igjen fordi jeg ikke hadde sendt pakken FØR retur søknaden var ferdig behandlet!

 

De altså fordoblet porto'en for meg som ble til slutt en betydelig del av hele opprinnelige kjøps summen! Bevisst feil informering eller ikke, det er ikke særlig god kunderservice.

 

Mht å gi dem beskjed; jeg emailet Amentio under hele gangen -også dagen jeg retunerte pakken, samt ringte dem på tlf,,

 

jeg er enig at et retur skjema letter gangen, derfor fylte jeg ut dette også og sendte et par dager etter returen, noe dem ikke responderte på før jeg ringte Amentio og fikk søkanden igangsatt over tlf i tillegg, (aliakvel hentet de ikke pakken på posten første gangen).

 

..og jeg sa "på grensen til svindlere" siden jeg ikke har fått no tilbakemelding på evigheter eller noe som helst forklaring eller villighet til å lete etter pakken, så å hevde at jeg begår en injurie her fordi jeg advarer om en elendig kunderservice og ganske uærlig rotete kaotisk sakgsgang er ganske latterlig om du spør meg.

 

Det virker heller ikke som jeg er eneste som har hatt problemer med Amentio.no, jeg ser her inne at dem flere ganger har belastet folk med dyr porto og annen dårlig kundeservice, da synes jeg det faktisk er på sin plass å advare andre mot dem.

Endret av Hansana
Lenke til kommentar

Som spock84 sier skal kunden gi beskjed til selger om at angreretten benyttes, og informasjon om hvordan varen returneres. I praksis kan vel dette gjøres i en mail (eller fax), der man opplyser om at man ønsker å benytte seg av angreretten, og informere om at varen sendes som postpakke.

 

Ifølge angrerettsloven §9 står det at forbruker skal få diverse opplysninger fra selger "skriftlig på et varig medium som forbrukeren råder over". Blant disse opplysningene er selgers navn og adresse. Disse opplysningene skal gis senest ved levering av varen.

 

Denne adresse må da være den man kan sende varen til om man ønsker å benytte seg av angreretten.

 

For øvrig synes jeg personalangrep er unødvendig. Dette er tross alt ikke et forum for norsk rettskrivning (jeg irriterer meg ofte selv over slikt, men biter det i meg). På samme måte kan man ikke forvente at en ny forumbruker er inne i all terminologi rundt forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Når de krever å ha 'innvilgelse' på en søkand for retur, så krever de altså flere dager på å behandle den! noe som selvfølgelig kompliserer og gjør 14 dagers retur-retten helt betydningsløs,, du behøver ikke å være et geni for å forstå det.

Det holder at du sier fra innen 14 dager. Om Amentio etter dette bruker 2 måneder på å behandle returen har ikke noe å si så lenge du har overholdt dine tidsfrister. Dette står tydelig i loven, som man heller ikke trenger være noe geni for å lese. De krever at det gjøres på denne måten slik at returen din får et referansenummer som forteller dem hvilken kunde det er snakk om når pakken hentes.

 

Slik jeg bedømmer det (min personlige mening) er at AMentio bevisst virket som å dra ut tiden med å villede meg med feil info om retur adresser, når jeg spurte etterpå hvorfor jeg skulle 'søke' om retur og så vente i lang tid på at dem skal 'behandle' søknaden bare for å få samme adr, gadd de rett og slett ikke å respondere. Akkuratt som de ikke visste eller ville gi meg den 'riktige' retur adr før søkanden var behandlet,, "nei, den adr skal du få når søknaden er ferdig...."

Du fikk ikke adressen før de var ferdige med behandlingen for å unngå at du kaster bort enda mer unødvendig tid ved å nok en gang sende pakken uten korrekt referanse.

 

De altså fordoblet porto'en for meg som ble til slutt en betydelig del av hele opprinnelige kjøps summen! Bevisst feil informering eller ikke, det er ikke særlig god kunderservice.

Når du velger å fullstendig overse Amentios beskrivelse av hvordan du skal gjøre dette for å få saken behandlet raskest mulig, kan du ikke skylde på andre enn deg selv. Amentio har all informasjonen du trenger lett tilgjengelig på websidene sine.

 

jeg er enig at et retur skjema letter gangen, derfor fylte jeg ut dette også og sendte et par dager etter returen, noe dem ikke responderte på før jeg ringte Amentio og fikk søkanden igangsatt over tlf i tillegg, (aliakvel hentet de ikke pakken på posten første gangen).

Pakken du hadde sendt uten noen form for referanse til hvilken retursak det dreier seg om.

 

..og jeg sa "på grensen til svindlere" siden jeg ikke har fått no tilbakemelding på evigheter eller noe som helst forklaring eller villighet til å lete etter pakken, så å hevde at jeg begår en injurie her fordi jeg advarer om en elendig kunderservice og ganske uærlig rotete kaotisk sakgsgang er ganske latterlig om du spør meg.

Du er en ganske rotete og kaotisk kunde ut fra dine egne forklaringer, så da er det ikke merkelig at servicen blir kaotisk og rotete heller. Neste gang du skal returnere noe kan du jo forsøke å gjøre det på riktig måte.

Lenke til kommentar

Det er tull, Amentio hadde lang tid å behandle saken og jeg underrettet dem samme dag som jeg sendte pakken om hva problemet var, samt sendte et eget brev om reklamasjon i pakken der jeg forklarte hele problemet og årsak ti retur,

 

så jeg har alt på mitt rette her, å kreve at kuden skal gå til brev, email, tlf, registrering på Amentio's sider osv bare for å underrette at en vare er retunert, er ganske utrolig!, kjøpsloven (som du selv sier) krever kun at en gir beskjed og forklaring sammen med pakken eller når pakken blir sendt, punktum.

 

Når Amentio bruker så mye energi og krefter på å dra dette ut og samtidig feil informere meg om retur adr og nekter og hente pakken når dem har fått beskjed og forklaring om og om igjen på email og tlf, så er det selvfølgelig ikke min feil,

 

jeg har handlet utallige ganger med andre nettbutikker og sendt, retunert og byttet varer mange mange ganger, jeg har aldri hatt noe problemer her før, så å skylde på en kunde som allerede har opprettholdt sin del av avtalen er usakelig,

det er ikke rakett forskning dette, men en enkel sak om retur.

 

 

 

Karen Sorø.

Endret av Hansana
Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med å sette deg inn i hvilke lover som gjelder...

Dersom du følger kjøpsloven så regner jeg med at du er et firma e.l. og da gjelder ikke angreretten.

 

Det er jo også vedt å merke seg hva som står i Amentio sine vilkår og som du aksepterte når du handlet der

Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår web. Dette gjør du under ”min konto – ordre”, til høyre for den aktuelle ordren finner du en knapp for vareretur. Vennligst vær kortfattet i feilbeskrivelsen da tekstfeltet er begrenset. I tilfeller hvor utvidet informasjon er nødvendig, send en e-post til [email protected] og henvis til saksnummeret når du søker vareretur.

Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på e-post til den e-postadressen som kunden har registrert på sin kundekonto. I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av tingen.

Lenke til kommentar
Det er tull, Amentio hadde lang tid å behandle saken og jeg underrettet dem samme dag som jeg sendte pakken om hva problemet var, samt sendte et eget brev om reklamasjon i pakken der jeg forklarte hele problemet og årsak ti retur,

Nå pakken kom var den ikke merket med noen referanser, siden du ikke hadde fått noe slikt enda. I motsetning til hva du ser ut til å tro, er det flere som handler via nettet i Norge. Inkludert hos Amentio. Når man da får inn pakker uten at det finnes noen referanse knyttet til dem vil de bli returnert til avsender fordi Amentio ikke vil sitte med ansvaret for en pakke de aldri har bedt om å få inn.

 

Det er lov å bruke hodet litt.

 

så jeg har alt på mitt rette her, å kreve at kuden skal gå til brev, email, tlf, registrering på Amentio's sider osv bare for å underrette at en vare er retunert, er ganske utrolig!, kjøpsloven (som du selv sier) krever kun at en gir beskjed og forklaring sammen med pakken eller når pakken blir sendt, punktum.

Jeg har ikke snakket om Kjøpsloven i det hele tatt. Punkt nummer en når du skal uttale deg om noe burde være å vite hvilken lov du vil benytte deg av. Om det er kjøpsloven, som du sier, har du ikke noen angrerett og du er fullstendig bundet opp av alle vilkår du godtok når du handlet varen.

 

Angrefrist, som har en helt egen lov, setter ikke andre krav. Men Amentio har heller ikke nektet deg benytte retten din til å angre ut fra det jeg kan se. De ønsket ganske enkelt at det skulle være mulig knytte den pakken de mottok til en sak hos dem. Derfor fikk du pakken i retur, og måtte sende den på nytt. Hadde du giddet å lese vilkårene for handelen du gjennomførte hadde du visst dette. Å dytte skylden for din egen giddesløshet over på Amentio blir for svakt.

 

Når Amentio bruker så mye energi og krefter på å dra dette ut og samtidig feil informere meg om retur adr og nekter og hente pakken når dem har fått beskjed og forklaring om og om igjen på email og tlf, så er det selvfølgelig ikke min feil,

Det er du selv som har sørget for at det tar lenger tid enn nødvendig. At du ikke fikk adressen på nytt skjønner jeg meget godt, da Amentio neppe har tid til å ta nok en runde med tåpelige krangler fordi du bestemte deg for å sende inn pakken uten noen referanse nok en gang. Om du har kollinr. og noen har hentet pakken kan du lett finne ut hvem som signerte for den. Verre er det ikke. Etter å ha gjort dette kontakter du Amentio og ber om å få snakke med den som hentet pakken.

 

jeg har handlet utallige ganger med andre nettbutikker og sendt, retunert og byttet varer mange mange ganger, jeg har aldri hatt noe problemer her før, så å skylde på en kunde som allerede har opprettholdt sin del av avtalen er usakelig,

Usaklig blir det når man snakker om å anmelde en bedrift for svindel uten å ha mer enn dette tullet å komme med. Usaklig er å ikke følge enkle retningslinjer på Amentios websider for å få returen unna raskest mulig. Usaklig er å fortsette krangling uten noe som helst poeng istedet for å gjøre et par enkle grep som kan løse saken.

 

det er ikke rakett forskning dette, men en enkel sak om retur.

Helt enig. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du insisterte på å gjøre den så vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg er en privatperson mht kjøp,

 

Du mener altså at nesten 3 mnd med 'behandlingstid' for en pakke som skal retuneres for godt med pengene tilbakebetalt er rimelig? og du synes jeg 'fortjener' at det tar tid når jeg er slik en 'sta og kranglete' person fordi jeg synes det er ille at Amentio belaster meg med ekstra porto og lang saksbehalings tid når dem roter og feil informerer meg?,, det synes jeg virker merkelig for å være helt ærlig.

 

Mht at du sier jeg ikke 'kan' ha fått en retur søknad ->

 

jeg sa jeg skrev et eget reklamasjon brev sammen med pakken, dette kan man iflg norsk lov gjøre selv uten at Amentio skal sende deg noen 'spesielle papirer' el stille noen spesifikke krav med registrering på deres sider osv osv, det er faktisk helt uintrs! selv om jeg også fulgte AMentio's regler kort tid etter forsending (noe dem kan juridisk anbefale mht bevisføring, men aldri kreve, siden norsk kjøpslov alltid står over),

 

at Amentio skal holde tilbake en retur adr før søkanden er 'innvilget' er også helt vilt, det er ganske arrogant og merkelig policy.

 

Når Amentio ikke henter en pakke på posten eller sender den tilbake når de har plenty av info og tilbakemeldinger mht returen så viser de enten at de har en kaotisk saksgang og organisering, eller de rett og slett overser norsk kjøpslov og lever i sitt eget lille univers.

 

->og jeg sa adr jeg fikk etter søknaden var den samme som den jeg sendte til, selvfølgelig visste AMentio dette, dem vet vel hvor sitt eget distribusjons kontor er, tror du ikke??, så å lyge om at det er feil adr først var en slags unnskyldning for at pakken ble sendt tilbake, altså bevisst feil informering, og så når dette ikke holdt boks så sier de at jeg ikke har overholdt Amentio's 'egne regler' om å søke om retur, og det synes du jeg skal 'straffes' for, noe som en norsk rettsstol ikke ville hatt noe som helst problem med å vurdere.

 

Altså, en gang til; følge kjøpsloven er det jeg har gjort med å gi notis med reklamasjonsbrev og gjennom tlf og email, samt sendt pakken tilbake fra samme avsender adr, helt innenfor hva som er juridisk korrekt gange mht kjøp og salg for privatpersoner, uansett hva du sier, jeg har også prøvd mitt beste for å følge Amentio's regler, men å bruke de reglene mot meg og sende en pakke tilbake og lage problemer fordi jeg ikke fikk en retur søkand 'innvilget' på forhånd er ganske urimelig og ja, dårlig kundeservice,

 

hva du mener med at jeg er kranglete og lite 'grei' er egentlig også ganske urelevant er jeg redd.

 

Hvis du er så opptatt av å forsvare Amentio her så burde du iallafall si deg uenig i norsk kjøpslov da, for den har jeg fulgt til punkt og prikke.

 

En annen ting er jo å behandle kundene sine med storsinn og prøve så godt en kan og løse problemer og andre vanskelige situasjoner som oppstår uten at kundene selv må gjete dem underveis.

 

 

 

 

Karen Sorø.

Endret av Hansana
Lenke til kommentar
Jeg er en privatperson mht kjøp,

Da foreslår eg at du slutter å henvise til kjøpsloven. Det er forbrukerkjøpsloven som gjelder i dette tilfellet.

 

Du mener altså at nesten 3 mnd med 'behandlingstid' for en pakke som skal retuneres for godt med pengene tilbakebetalt er rimelig? og du synes jeg 'fortjener' at det tar tid når jeg er slik en 'sta og kranglete' person fordi jeg synes det er ille at Amentio belaster meg med ekstra porto og lang saksbehalings tid når dem roter og feil informerer meg?,, det synes jeg virker merkelig for å være helt ærlig.

Årsaken til den ekstra portoen er selvforskyldt når du omgår butikkens returrutiner.

 

Mht at du sier jeg ikke 'kan' ha fått en retur søknad ->

 

jeg sa jeg skrev et eget reklamasjon brev sammen med pakken, dette kan man iflg norsk lov gjøre selv uten at Amentio skal sende deg noen 'spesielle papirer' el stille noen spesifikke krav med registrering på deres sider osv osv, det er faktisk helt uintrs! selv om jeg også fulgte AMentio's regler kort tid etter forsending (noe dem kan juridisk anbefale mht bevisføring, men aldri kreve, siden norsk kjøpslov alltid står over),

 

at Amentio skal holde tilbake en retur adr før søkanden er 'innvilget' er også helt vilt, det er ganske arrogant og merkelig policy.

Eg er virkelig forvirret her. Hvorfor returneres varen? Er det noe galt med den? Angrer du? Oppfyller den ikke forventingene?

 

Når Amentio ikke henter en pakke på posten eller sender den tilbake når de har plenty av info og tilbakemeldinger mht returen så viser de enten at de har en kaotisk saksgang og organisering, eller de rett og slett overser norsk kjøpslov og lever i sitt eget lille univers.

At du la et brev med oppi pakken er ikke det samme som at Amentio visste hva saken gjaldt. Pakken hadde ingen referanse i deres system og derfor ble den sendt tilbake/ikke hentet. Det er ikke rart at du oppfatter det slik at Amentio har kaotisk saksgang når du benytter enhver mulighet for å omgå systemet og rutinene dems.

 

->og jeg sa adr jeg fikk etter søknaden var den samme som den jeg sendte til, selvfølgelig visste AMentio dette, dem vet vel hvor sitt eget distribusjons kontor er, tror du ikke??, så å lyge om at det er feil adr først var en slags unnskyldning for at pakken ble sendt tilbake, altså bevisst feil informering, og så når dette ikke holdt boks så sier de at jeg ikke har overholdt Amentio's 'egne regler' om å søke om retur, og det synes du jeg skal 'straffes' for, noe som en norsk rettsstol ikke ville hatt noe som helst problem med å vurdere.

Når du nekter å følge rutiner blir det oftere letter å bløffe for å prøve å få deg til å gjøre som de sier.

 

Altså, en gang til; følge kjøpsloven er det jeg har gjort med å gi notis med reklamasjonsbrev og gjennom tlf og email, samt sendt pakken tilbake fra samme avsender adr, helt innenfor hva som er juridisk korrekt gange mht kjøp og salg for privatpersoner, uansett hva du sier, jeg har også prøvd mitt beste for å følge Amentio's regler, men å bruke de reglene mot meg og sende en pakke tilbake og lage problemer fordi jeg ikke fikk en retur søkand 'innvilget' på forhånd er ganske urimelig og ja, dårlig kundeservice,

Eg får inntrykk av at du returnerer varen på angreretten. Det kan du ikke i henhold til kjøpsloven som du påstår du følger. Men siden du reklamerer må det også være noe galt med produktet og dette kan forklare hvorfor Amentio ikke ønsker å ta i mot pakken som det ikke er noe galt med. Du følger ikke reglene/rutinene her uansett hva du sier.

 

Gjør dette enkelt. Lær det rettighetene dine(les lovverket), kontakt butikken, legg frem saken din og ønsket ditt og gjør som du får beskjed om. Dersom saksgangen deretter tar for lang tid(1-3 måneder er vel forespeilet av forbrukerrådet og FTU) så kan du klage på dette utenom.

 

Og ja, slik du beskriver oppførselen din og historikken så langt så fremstår du som en vanskelig kunde.

Lenke til kommentar

Haha, for en elendig retursak.

Du vet jo ikke engang hvordan du returnerer et produkt, så hvordan kan du hevde at Amentio er en dårlig nettbutikk.. ?

 

Jeg har handlet utrolig mye derfra og har aldri opplevd problemer, det er tross alt en grunn til at de har et veldig bra rykte.

Pristesten sommeren -08

 

Etter å ha lest flesteparten av postene her og de enorme, rotete og uoversiktlige postene dine begynte jeg etter hvert å le høyt.

 

Om du ikke klarer så mye som å returnere et produkt du er misfornøyd med, burde du ikke handlet fra nettet i utgangspunktet.

 

Og på Lovdata.no får du masse nyttig lesestoff.

 

PS! Du sløser utrolig mye tid og energi for en 210Kroners dvd brenner

 

hva du mener med at jeg er kranglete og lite 'grei' er egentlig også ganske urelevant er jeg redd.

Nei, du virker ikke kranglete og lite "grei", du virker som en PMS-bombe på steroider.

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Og bare for å påpeke. Du kan ikke sende inn noe på angreretten, si at du reklamerer og henvise til kjøpsloven. Det er bare så galt at det er ikke rart at Amentio avviser deg. Skal du angre så må du opplyse om at du bruker angreretten. Skal du reklamere så må du opplyse om dette, og samtidig finnes det krav til deg som forbruker og krav til mangelen for at en reklamasjon skal være gyldig. Og sist, men ikke minst, angrerett har du ikke i følge kjøpsloven, som du henviser til.

 

Dessuten, du henviser til at Amentio ikke har lov til å stille krav til hvordan en vare returneres. Er du sikker på dette? Det står ingenting i forbrukerkjøpsloven som sier noe om HVORDAN varen skal returneres i forhold til angreretten eller reklamasjon og hvilke rutiner som skal følges. Men, når du kjøpte varen derimot så godtok du noen salgsbetingelser fra Amentio som sier at du skal følge Amentios rutiner rundt reklamasjon evnt hvordan du skal bruke angreretten. Så lenge disse ikke svekker dine rettigheter er det fult ut gyldige.

 

Bare for å nøste opp i saken;

- Er det noe galt med produktet? Hvorfor returnerer du det?

- Dersom du skal bruke angrerette, fylte du ut angreskjemaet og la ved innsendelsen?

- Første gang du sendte inn varen, ble den hentet av Amentio og så returnert, eller ble den ikke hentet i det hele tatt?

- Andre gang du sendte inn varen, ble den da hentet?

- Andre gang du sendte inn varen, hadde du da et returnummer i fra Amentio?

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Det var lange meldinger for å forklare situasjonen,, ikke no annet, men skjønner at endel her inne blir ganske emosjonelt gira, så å sitte her og forklare situasjonen om og om igjen, til noen som opplagt blir personlig provosert mht en nett butikk som har gitt meg elendig kunderservice (som jeg ikke er alene om), det ser jeg ikke poenget i,

 

pakken er jo faktisk hentet nå (for andre gang jeg sender den) samtidig som ja, Amentio nekter dette (antagelig har den blitt borte hos dem), så jeg sitter altså med en sak der jeg kommer ingen vei, det var jo d som er hoved poenget, og derfor jeg vurderer og anmelde Amentio for svindel hvis ingenting skjer i framtiden.

 

..og den va go,, "hvis du er vanskelig er det ofte lettere for Amentio å bløffe for å få deg til å gjøre som dem sier...",,

 

var det et forsvar for Amentio? Det er greit å bløffe så lenge intensjonen er go lissom?,

 

og sitte og kategorisk motsi hva jeg har sagt eller ta Amentio i forsvar på denne måten blir jo bare latterlig,

 

ser også at visse e super opptatt av små detaljer, hvilken lov det er og hvliken papirtype el 'hvor' jeg registerte den, igjen, helt urelevant så lenge Amentio har fått plenty av beskjeder og notiser,

 

jeg tror faktisk jeg har sagt alt som er å si, takk for oppmerksomheten!:)

 

 

 

Karen Sorø.

Endret av Hansana
Lenke til kommentar

Dette blir bare tåpelig. Ingen har sagt noe om papirtype. Men når det blir et forbrukerrettslig spørsmål så er lover og prosedyrer veldig viktig. Og disse har du ikke fulgt. Punktum.

 

Du sikkert ikke alene om å føle deg elendig behandlet, eller å faktisk være elendig behandlet, men det finnes faktisk de som blir godt behandlet også. Og da blir det bare tåpelig av deg å opprette en tråd som dette i et så stort forum når du faktisk gjør deg selv vanskelig og lite samarbeidsvillig ovenfor Amentio.

 

Dersom Amentio har mistet pakken din er dette selvfølgelig Amentio sin skyld og dersom du kan bevise dette(med sporingsnummer osv) så bør saken være veldig klar og saken løste seg "nesten" av seg selv.

 

Neste gang bør du prøve å holde deg til regelverket og butikkens rutiner så går nok saken langt mye bedre skal du se. Og om ikke så har du en veldig sterk sak.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
ser også at visse e super opptatt av små detaljer, hvilken lov det er og hvliken papirtype el 'hvor' jeg registerte den, igjen, helt urelevant så lenge Amentio har fått plenty av beskjeder og notiser.

Det er faktisk ikke en liten detalj når du ikke klarer å bestemme deg for om du angrer, reklamerer, er forbrukerkunde eller bedriftskunde. Det hjelper ikke å gi plenty av beskjeder når du ikke klarer å fortelle hva du gir beskjed om engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...