Gå til innhold

Konkurranse: Vi deler ut Spotify-invitasjoner


Anbefalte innlegg

Yeah! :D Takk til nightmeare for sitt meget bra initiativ.

 

Skal teste dette når jeg kommer meg av jobb. Syns konseptet virker veldig bra.

 

Jeg bare håper de har hele katalogen til TOOL, a perfect circle og litt særere band.

 

Nja. Har selv opplevd at spotify ikke har noen av sangene til mange av favorittartistene mine. De som de faktisk har noe musikk av, har de bare et par sanger av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å sette opp lydkvaliteten en eller annen plass ?

Synes det var litt råtten lyd :cry:

 

Nei, det er ikkje mogleg å endre lydkvaliteten..

 

Eg høyrer ikkje forskjell på spotify-musikk og musikk kjøpt på iTunes..?

Så korleis du kan komme med den påstanden fårstår eg ikkje heilt ;)

 

 

Sjølv om du ikkje høyrar forskjel på streama, og internettkjøyft musikk så gjær no EG det fordi om du ikkje har øyrar til det... !

Om du sett på ein musikk CD i cd-spelaren din og sammenlign den samme låta i mp3-versjon i 128kbps så må vel te og med du høyre forskjel, hmm.. ?

 

**

Men sånn ellers har man virkelig klart å få til et skikkelig bra program :thumbs:

 

*Update; Har funnet ut at det faktisk ER "dårlig" lydkvalitet.

De bruker en Ogg-vorbis codec og streamer opp til 160kbps, noe som ikke er spesielt top-notch, akkurat som jeg mener.

 

Kan leses mer om i denne tråden

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
Er det mulig å sette opp lydkvaliteten en eller annen plass ?

Synes det var litt råtten lyd :cry:

 

Nei, det er ikkje mogleg å endre lydkvaliteten..

 

Eg høyrer ikkje forskjell på spotify-musikk og musikk kjøpt på iTunes..?

Så korleis du kan komme med den påstanden fårstår eg ikkje heilt ;)

 

 

Sjølv om du ikkje høyrar forskjel på streama, og internettkjøyft musikk så gjær no EG det fordi om du ikkje har øyrar til det... !

Om du sett på ein musikk CD i cd-spelaren din og sammenlign den samme låta i mp3-versjon i 128kbps så må vel te og med du høyre forskjel, hmm.. ?

 

**

Men sånn ellers har man virkelig klart å få til et skikkelig bra program :thumbs:

 

 

Så må du hugse på at kvalitet på iTunes og sangar frå ein musikk-CD er noko heilt forskjelligt..

 

Prøv forresten å høyre skilnaden på den same sangen på spotify og kjøp den på iTunes.. Ikkje klag.

 

Zulboom

Lenke til kommentar

Ja, Zulboom, jeg er av de som fortsatt vil bevare god kvalitet på lydfilene selv om de er komprimerte og har en god del flac, høy kvalitet ogg-filer, og 320kbps Mp3 i samlingen min, og på de går det så vidt an å høre forskjell på den orginale låta fra cd spilleren og den rippa fila fra pc`en.

 

Poenget mitt ? At jeg er vant til god kvalitet på musikkfilene mine, og har aldri kjøpt musikk på en nett-tjeneste og kommer aldri til å gjøre det heller, og at det var en stor forskjell fra mine private "ripper" og de som streames fra Spotify.

 

Hvorfor jeg "klager" ? Hvordan tror du tjenester og alt ellers i verden blir bedre ? Ved at folk bare bukker og neier og ikker sier en døyt ?

 

I rest my case, og takker for registreringsnøkkelen til Spotify :thumbup:

Lenke til kommentar
Dere som sier dere ikke har mistet noen sanger, er dere sikre på det?

 

Spotify har vært så lure å satt standard til at sanger som ikke finnes til å ikke vises i hele tatt, gå inn på Settings, og gjør at sanger som ikke finnes skal være i rød skrift.

 

Jeg gjorde ikke dette, og trodde jeg ikke hadde opplevd noe av dette, men det hadde jeg vist.. :/

 

Og det som er rart, er at Spotify har loddet ut biletter til Franz Ferdinand konsert, men all musikken deres, bortsett fra det siste albumet er borte.. -.-

De hadde ikke fjernet noe hos meg. Gikk inn i instillingene og fjernet haken ved "Hide unplayable tracks." Restartet spotify og en sang ble rød. Når jeg haket av den instillingen igjen ble sangen borte. Så med mindre de har fjernet sangen i løpet av dagen (jeg er helt sikker på at den var der i går) så førte metoden din til at jeg fikk en sang jeg ikke kan spille av lenger...
Lenke til kommentar

Trodde jeg var heldig som vant jeg, men neida, koden var alerede brukt :(

 

Get started

Spotify free is currently in an invitation-only beta, which means you need to have received an invitation token to access the service

 

This invitation token has already been used. If you've created an account from it, download and install Spotify.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...