Gå til innhold

Nokia 5800 er oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner hva du mener, og jeg er enig i at Nokia muligens bruker en missvisende beskrivelse på skjermen sin. Jeg mener også at å klage på dette blir flisespikkeri, da det i utgangspunktet ikke har noen relevans for kunden. Av og til må man se på ting med litt fornuft, og så plutselig skjønner man. :)

Men du elsker jo flisespikking, gjør du ikke ? Ja, jeg tenker på hardware.no vs språkrådet linken i siggen din.

Det forligger ikke noe regelverk så vidt meg bekjent i forhold til navnbruk på forskjellige trykkskjermteknologier.

 

Er du helt sikker på at du ikke er poe?

Lenke til kommentar
Det forligger ikke noe regelverk så vidt meg bekjent i forhold til navnbruk på forskjellige trykkskjermteknologier.

Da kan jo du skrive det regelverket ? Tipper det er et passende hobbyprosjekt for deg.

 

Er du helt sikker på at du ikke er poe?

Zzzz

 

Så du mener at ...

 

Nei, vent litt ...

 

Dette gidder jeg ikke.

(Om noen burde skrive et slikt regelverk, så burde det vært produsentene som gjorde det sammen.)

Endret av strek
Lenke til kommentar
Ta på deg lesebrillene dine bestemor, og les en gang til hva jeg har skrevet og hva jeg kaller det.

 

Haha du er latterlig. Du vet altså ikke en gang hva tekologien heter? Tragisk. Du beviser jo at du overhodet ikke har peiling på hva du snakker om når du ikke en gang kan navnet på "teknologien som ligger bak" touchskjermen i iPhone kontra 5800. Jeg skal gi deg en sjangse til. Hva heter teknologien?

 

Du tar foresten fullstendig feil når du sier at 5800 ikke registrerer berøring for det gjør den. Dette hadde du visst om du hadde kjent til "teknologien som ligger bak" :wallbash:

Lenke til kommentar

Oppdateringa er helt klart utgitt, men kun til de med riktig produktkode (som du finner under batteriet). Grunnen skal hvist være at norske teleopperatører må godkjenne at oppdateringen fungerer i deres nett og noe tull, derfor er det en del folk i utlandet osv som har oppdateringen, og selvfølgelig de som har endrer produktkoden sin for å få oppdateringen kjappere.

Lenke til kommentar
Oppdateringa er helt klart utgitt, men kun til de med riktig produktkode (som du finner under batteriet). Grunnen skal hvist være at norske teleopperatører må godkjenne at oppdateringen fungerer i deres nett og noe tull, derfor er det en del folk i utlandet osv som har oppdateringen, og selvfølgelig de som har endrer produktkoden sin for å få oppdateringen kjappere.

Sjekk kommentarene på denne siden. Prøver å den guiden nå, da NSS ikke ga meg noe resultat.

 

EDIT:

Etter å ha fått endret produktkoden så går alt på skinner (: Benyttet kode 0559110 på min.

Avast sutra om at det var virus i emulatoren som man fikk endra kode med, men maskina skal likevel formateres. Så jeg tar ikke noe ansvar om noe går galt hos deg.

Liste over produktkoder

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar
Haha du er latterlig. Du vet altså ikke en gang hva tekologien heter? Tragisk. Du beviser jo at du overhodet ikke har peiling på hva du snakker om når du ikke en gang kan navnet på "teknologien som ligger bak" touchskjermen i iPhone kontra 5800. Jeg skal gi deg en sjangse til. Hva heter teknologien?

iPhone sin skjerm har en kapasitiv sensor, som fungerer på den måten at det går en svak elektrisk strøm over skjermen og en berøring med fingeren bryter strømmen ... og sensoren finner ut av eksakt hvor strømmen ble brutt. Sensoren kan også registrere flere slike brudd samtidig, noe som muliggjør multi-touch.

 

Skjermen på 5800 har en resistiv sensor, som kort fortalt består av tynne elektrisk ladde membraner i skjermen som berører hverandre når skjermen blir trykket inn. Fordelen er jo at den funker med hansker på og er billig å produsere, men det er vel stort sett de eneste fordelene slik jeg ser det.

 

Du tar foresten fullstendig feil når du sier at 5800 ikke registrerer berøring for det gjør den. Dette hadde du visst om du hadde kjent til "teknologien som ligger bak" :wallbash:

Nei, du tar feil ... jeg har rett :tease:

Lenke til kommentar
Du tar foresten fullstendig feil når du sier at 5800 ikke registrerer berøring for det gjør den. Dette hadde du visst om du hadde kjent til "teknologien som ligger bak" :wallbash:

Nei, du tar feil ... jeg har rett :tease:

Det morsomste er at du i prinsippet tar feil. Når man berører noe vil skjermen trykkes inn, og sensorene registrerer da berøringen.

 

Jeg trodde jeg hadde gitt opp dette.

Lenke til kommentar
Det morsomste er at du i prinsippet tar feil. Når man berører noe vil skjermen trykkes inn, og sensorene registrerer da berøringen.

Trenger du forskjellen på berøring og trykk også med teskje ? You can't argue with physics, boy ... 5800 har en billigere skjerm, sånn er det bare.

 

Og bare for the record, jeg er ikke spesiellt misfornøyd med min 5800. I forhold til iPhone, så har den en veldig hendig size og har mye bedre batterilevetid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...