Gå til innhold

Nokia 5800 er oppdatert


Anbefalte innlegg

Nemesis-programvaren er ikke kompatibel med 5800. Jeg har spurt Nokia Kundeservice som svarer at det vil ta et par uker for oppdateringen er tilgjengelig for alle norske kunder, dette fordi operatørene skal godkjenne programvaren. Selv om telefonen ikke er låst til en operatør, må operatørene få lov til å sjekke at programvaren vil fungere fint i nettverkene. Om det stemmer eller ikke får nå bli en annen diskusjon, men det er i hvert fall det kundeservice svarte.

 

-s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nemesis-programvaren er ikke kompatibel med 5800. Jeg har spurt Nokia Kundeservice som svarer at det vil ta et par uker for oppdateringen er tilgjengelig for alle norske kunder, dette fordi operatørene skal godkjenne programvaren. Selv om telefonen ikke er låst til en operatør, må operatørene få lov til å sjekke at programvaren vil fungere fint i nettverkene. Om det stemmer eller ikke får nå bli en annen diskusjon, men det er i hvert fall det kundeservice svarte.

 

-s

 

Det er helt vanlig prosedyre, som blant annet dekningsagentene til Telenor innrømmer.

Lenke til kommentar

Fikk min Nokia 5800 i dag, kjøpt hos Tele2, men ikke operatørlåst. Firmware er 11.0.008. Fant ingen oppdateringer hverken på mobil eller Nokia Software Updater. Ringte Tele2, de sa de ikke hadde noe ting med oppdateringene å gjøre, at jeg måtte ringe Nokia.

 

Ringte så Nokia og de sa at det kom an på når mobilen var produsert. En mobil produsert på en viss dato kan ha muligheten for å oppdatere, mens en mobil produsert for samme region etc men på annen dato fremdeles måtte vente litt til den nye programvaren var "godkjent".

 

Konklusjon: Bare å vente litt.. Mobilen funker 100% uten oppdatering, så hvorfor stresse.. :)

Lenke til kommentar
Edit: Fant det nå.

 

Guide til hvordan du gjør det;

http://www.smartphonearena.com/forum/showthread.php?t=6007

 

Liste over produktkoder du kan bruke;

http://www.mivadika.com/forum/series-60/23...duct-codes.html

 

Programmet du bruker for å forandre produktkoden;

http://www.b-phreaks.co.uk/index.php?main_page=page_2

 

Dersom man benytter dette for å endre koden, får oppdateringen, vil man kunne endre tilbake til orginal kode ? Vil det fungere?

 

Har prøvd dette, men virkar som programmet ikkje er kompatibelt med Nokia 5800. Når eg "scan for device", så finn den ingenting. Får kun error. Visst nokon har fått dette til, med 5800, vennligst gje beskjed. Er ganske desperat etter å få oppdateringen. Telefonen klarer ikkje å vere påslått i 10 sammenhengende minutter uten att den slår seg av igjen.

 

Har snakket med nokia kundeservice angående problemet med at telefonen slår seg av, å dem ba meg gå tilbake til butikken hvor jeg handlet telefonen å få en ny, ettersom dem mente dette kunne være en hardware feil. Eller du kunne vente på oppdateringen og se om den hjalp. Men hvis den ikke hjalp da så måtte du sende inn på service, altså vente i evigheter uten tlf :(

Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk har fått installert denne softwaren som kan sammenligne touchrespons før/etter oppdatering?

 

EDIT: Skriveleif

 

Jeg hadde til tider litt problemer med det alfanumeriske tastaturet når telefonen var stående! Skjermen registrerte rett og slett ikke mine fingre til tider. Dette er nå borte. Jeg har også lagt merke til at det går raskere og skjermen er mer responsiv når jeg bruker programmet PhotoFlow. Andre ting har jeg ikke prøvd ennå!

Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk har fått installert denne softwaren som kan sammenligne touchrespons før/etter oppdatering?

 

EDIT: Skriveleif

 

Touchrespons ?!? Den registrerer ikke berøring, så jeg tenker vi sier trykkrespons ... og den gikk fra mindre bra til godkjent etter oppdatering.

Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk har fått installert denne softwaren som kan sammenligne touchrespons før/etter oppdatering?

 

EDIT: Skriveleif

 

Touchrespons ?!? Den registrerer ikke berøring, så jeg tenker vi sier trykkrespons ... og den gikk fra mindre bra til godkjent etter oppdatering.

 

Syns responsen har vært svært bra siden første firmware jeg! Mulig jeg har vært heldig! Av de telefonen jeg har testet er det kun Iphone som slår Nokian på responsen.

Lenke til kommentar
Nemesis-programvaren er ikke kompatibel med 5800. Jeg har spurt Nokia Kundeservice som svarer at det vil ta et par uker for oppdateringen er tilgjengelig for alle norske kunder, dette fordi operatørene skal godkjenne programvaren. Selv om telefonen ikke er låst til en operatør, må operatørene få lov til å sjekke at programvaren vil fungere fint i nettverkene. Om det stemmer eller ikke får nå bli en annen diskusjon, men det er i hvert fall det kundeservice svarte.

 

-s

Derimot Phoenix skal visstnok fungere med 5800 :)

Lenke til kommentar
Syns responsen har vært svært bra siden første firmware jeg! Mulig jeg har vært heldig! Av de telefonen jeg har testet er det kun Iphone som slår Nokian på responsen.

 

Forsåvidt enig i at det bare er iPhone som slår 5800 på responsen ... problemet er bare at iPhonen ikke bare slår 5800 med et hestehode, men med 2-3 runder.

Endret av tungnem
Lenke til kommentar

Jeg er kanonfornøyd nå! Gikk fra IPhone til Nokia 5800 nå. Det er jo himmelen! SMS er jo en drøm på Nokia'en kontra det trange tastaturet til IPhone. Samt veldig kjapp i bruk.

 

Alt fungerer utmerket på min(har ikke oppdatert enda).

 

Genial telefon! :-)

 

Endelig kan jeg bruke BT Handsfree

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Touchrespons ?!? Den registrerer ikke berøring, så jeg tenker vi sier trykkrespons ... og den gikk fra mindre bra til godkjent etter oppdatering.

 

Det var da også noe å krangle på. Vi har kalt det for touchscreen siden de kom, har ikke tenkt å slutte med det bare fordi iPhone har kommet :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv produktkode 0578315, kjøpt på Nokia concept store i Oslo ulåst, men får ikke oppgradert til nyeste firmware i likhet med veldig mange andre, hvis du leser på andre symbian forums er dette et "problem" veldig mange har, og det er helt tydelig at mange produktkoder ikke kan motta den nyeste fw.

 

Jeg for min del satser på å vente til nyeste FW blir tilgjengelig, ettersom jeg mener å ha lest at endring av produktkode kan fjerne dine garantirettigheter. Og når jeg har en telefon som fungerer utmerket i utgangspunktet, så gidder jeg ikke stresse med å få nyeste oppdatering. Men, jeg skal ærlig innrømme at jeg gjerne ville hatt den nyeste oppdateringen nå;)

Lenke til kommentar
Fikk min Nokia 5800 i dag, kjøpt hos Tele2, men ikke operatørlåst. Firmware er 11.0.008. Fant ingen oppdateringer hverken på mobil eller Nokia Software Updater. Ringte Tele2, de sa de ikke hadde noe ting med oppdateringene å gjøre, at jeg måtte ringe Nokia.

 

Ringte så Nokia og de sa at det kom an på når mobilen var produsert. En mobil produsert på en viss dato kan ha muligheten for å oppdatere, mens en mobil produsert for samme region etc men på annen dato fremdeles måtte vente litt til den nye programvaren var "godkjent".

 

Konklusjon: Bare å vente litt.. Mobilen funker 100% uten oppdatering, så hvorfor stresse.. :)

 

NÅR BESTILTE DU DEN ??!

Lenke til kommentar
Det var da også noe å krangle på. Vi har kalt det for touchscreen siden de kom, har ikke tenkt å slutte med det bare fordi iPhone har kommet :)

 

Vi ? Det er du som har iPhone-komplekser, jeg nevnte ikke touchscreen i det hele tatt ... men på et mobilforum må man jo kunne nevne hva slags type sensor en skjerm har.

Lenke til kommentar
Det var da også noe å krangle på. Vi har kalt det for touchscreen siden de kom, har ikke tenkt å slutte med det bare fordi iPhone har kommet :)

 

Vi ? Det er du som har iPhone-komplekser, jeg nevnte ikke touchscreen i det hele tatt ... men på et mobilforum må man jo kunne nevne hva slags type sensor en skjerm har.

 

 

heilt rett :)

 

Det heter trykkfølsom skjerm, ikkje touch..;)

Lenke til kommentar
Det var da også noe å krangle på. Vi har kalt det for touchscreen siden de kom, har ikke tenkt å slutte med det bare fordi iPhone har kommet :)

 

Vi ? Det er du som har iPhone-komplekser, jeg nevnte ikke touchscreen i det hele tatt ... men på et mobilforum må man jo kunne nevne hva slags type sensor en skjerm har.

 

Oj oj oj, joina forumet for 3 dager siden og allerede lett å fyre?

 

Ingen komplekser her i gården. Virka bare på meg som om det var et voldsomt behov til stede for å presisere hvilken type teknologi som lå bak, mens jeg og mine kolleger har kalt dette vidunderet for touchskjerm siden det kom. Jada, det sier ikke alt, men igjen du hører ikke meg si til en kunde "denne har berøringsfølsom skjerm og denne har trykkfølsom skjerm og det er overhodet ikke det samme osv osv"...

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
Det var da også noe å krangle på. Vi har kalt det for touchscreen siden de kom, har ikke tenkt å slutte med det bare fordi iPhone har kommet :)

 

Vi ? Det er du som har iPhone-komplekser, jeg nevnte ikke touchscreen i det hele tatt ... men på et mobilforum må man jo kunne nevne hva slags type sensor en skjerm har.

 

 

heilt rett :)

 

Det heter trykkfølsom skjerm, ikkje touch..;)

 

Spikke2.jpg

Har dere virkelig ikke bedre ting å gjøre?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...