Gå til innhold

The ultimate unhappy ending-list


L4r5

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske uenig det trådstartern sier om at det er uvanlig med unhappy ending.. Det kommer helt ann på hva man selv ser i filmen, og hvordan man tolker slutten.

 

Jeg synes gode filmer med litt kvalitiet i mange tillfeller har unhappy ending.

 

Som eksempel kan jeg bruke Sjette Sansen. Er det happy ending eller unhappy ending? det er jo bare et tolknings spørsmål, det samme i Braveheart.

 

Vell, uansett.. da er det mange filmer jeg mener har unhappy ending.

 

 

Control

 

American Beauty

 

Troja

 

Seven

 

Frailty

 

Braveheart

 

Artificial Intelligence

 

Saw 1

 

Sjette sansen

 

Smoking Aces

 

American History X

 

Det var de eneste jeg klarte å komme på nå x) Vet det er mye mer.. også synes jeg ikke man må undervurdere filmverden : D Snakket nylig med en film/media lærer på skolen, han sa det at Hollywood er så utrolig dårlig, aldri ordentlig nyskapende, klisje endings osv.. Dette er jeg helt uenig i :ohmy: Greit, kanskje Hollywood var sånn før, men tror man det er sånn er man ikke åpen til de nye Hollywood filmene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ganske uenig det trådstartern sier om at det er uvanlig med unhappy ending.. Det kommer helt ann på hva man selv ser i filmen, og hvordan man tolker slutten.

 

Jeg synes gode filmer med litt kvalitiet i mange tillfeller har unhappy ending.

 

Som eksempel kan jeg bruke Sjette Sansen. Er det happy ending eller unhappy ending? det er jo bare et tolknings spørsmål, det samme i Braveheart.

 

Vell, uansett.. da er det mange filmer jeg mener har unhappy ending.

 

 

Control

 

American Beauty

 

Troja

 

Seven

 

Frailty

 

Braveheart

 

Artificial Intelligence

 

Saw 1

 

Sjette sansen

 

Smoking Aces

 

American History X

 

Det var de eneste jeg klarte å komme på nå x) Vet det er mye mer.. også synes jeg ikke man må undervurdere filmverden : D Snakket nylig med en film/media lærer på skolen, han sa det at Hollywood er så utrolig dårlig, aldri ordentlig nyskapende, klisje endings osv.. Dette er jeg helt uenig i :ohmy: Greit, kanskje Hollywood var sånn før, men tror man det er sånn er man ikke åpen til de nye Hollywood filmene.

 

 

Okey O_o

 

Sry for det.. prøvde å redigere en ting, endte med en quote tydligvis :dontgetit:

Lenke til kommentar
Eg ville ikkje kalla over halvparten av lista di, filmar med dårleg ending Rino_, men det er no meg. :) Bra du nemnte saw 1, den ultimate unhappy endinga..

 

Hehe.. okei x)

 

Det er mulig det ikke er filmer som passer inn i unhappy ending tråden ja.. Men greia er vell egentlig det at jeg ville motsi det at de fleste filmer har "happy ending". For det mener jeg er feil:)

 

Men av nysjerrighet, halvparten av lista er du ikke enig. Hvilken av filmene er du ikke enig? : )

Lenke til kommentar
American Beauty

Braveheart

Artificial Intelligence

Sjette sansen

American History X

 

Joda, greit nok at nokon av personane evt. døyr osv i slutten av filmen, men eg vil ikkje seie at det er ein unhappy ending fordet om. Grunnen til dette er at andre personar i filmane har fått noko anna, evt. sterkare å leve for.

 

:)

Lenke til kommentar
American Beauty

Braveheart

Artificial Intelligence

Sjette sansen

American History X

 

Joda, greit nok at nokon av personane evt. døyr osv i slutten av filmen, men eg vil ikkje seie at det er ein unhappy ending fordet om. Grunnen til dette er at andre personar i filmane har fått noko anna, evt. sterkare å leve for.

 

:)

 

Helt enig det :)

 

Men derfor et spørsmål om tolking..

 

Om man er fan av Jigsaw sine meninger så er jo plutselig slutten av Saw "happy" også.. I Seven dør jo faktisk seriemorderen. Så i de fleste filmer har noe "happy" i seg. Spør bare hva du selv synes er happy :)

 

Artificial Intelligence synes jeg er ordenlig trist, selvom han dør lykkelig. En ordentlig tragedie film.

 

Og i nytt eksempel er Legends Of The Fall den tristeste filmen jeg har sett, men familien min synes det er en total tragedie med "unhappy ending". Eller Benjamin Button :)

 

Yeye.. i got my point. : P

Endret av Rino_
Lenke til kommentar
The Mist

Jeg er uenig. Unhappy ending? Ja, men slutten i seg selv er rimelig dårlig synes jeg. Jeg satt ikke igjen med en trist følelse. Heller en god dose med "WTF". Mener den ikke er verdig å være på denne lista. Min mening tho'. Leser man boka i stedet, så kansje...

 

Nei for all del.

 

 

Er jo ikke tragisk i det hele tatt at fyrn dreper sin egen sønn, samt de andre pasasjerene i bilen, for så å bli ''reddet'' av militæret RETT etterpå.

 

Lenke til kommentar
The Mist

Jeg er uenig. Unhappy ending? Ja, men slutten i seg selv er rimelig dårlig synes jeg. Jeg satt ikke igjen med en trist følelse. Heller en god dose med "WTF". Mener den ikke er verdig å være på denne lista. Min mening tho'. Leser man boka i stedet, så kansje...

 

kan vel ikke si at jeg satt å gråt på slutten av filmen selv, dro faktisk litt på smilebåndet, men det er jo uansett en unhappy ending :p

Lenke til kommentar
The Mist

Jeg er uenig. Unhappy ending? Ja, men slutten i seg selv er rimelig dårlig synes jeg. Jeg satt ikke igjen med en trist følelse. Heller en god dose med "WTF". Mener den ikke er verdig å være på denne lista. Min mening tho'. Leser man boka i stedet, så kansje...

 

Nei for all del.

 

 

Er jo ikke tragisk i det hele tatt at fyrn dreper sin egen sønn, samt de andre pasasjerene i bilen, for så å bli ''reddet'' av militæret RETT etterpå.

 

For all del, den er tragisk. Men når filmen er dårlig(inkl. slutten), og ikke gir meg noen følelser, synes jeg ikke slutten bør gå som den "ultimate unhappy ending". Jeg synes hele settinga rundt det som skjedde i slutten var ganske latterlig.

 

"Oisann.. Tom for bensin! Da er det kansje like greit å skyte alle sammen med en gang."

Ble litt for dumt for min del...

 

Njormann; svar til deg også det her ;)

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...