Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir nok briller på meg...


JFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Briller er fint, synes nå jeg da. Skal skaffe meg nye snart. Men utnytter disse maksimalt, med tanke på at de har kostet meg nesten 10.000,-..

 

Til det om å ta linser av og på: optikeren min sa det er en kunde som kommer innom en gang i måneden for å få henne til å skifte linser for seg. Han klarer det rett og slett ikke og har gitt opp å prøve.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nå, ett og et halvt år etter - tar jeg linsene på på ca to-tre minutt.

 

Jeg brukte linser i ca. 5-6 år, og når en ser bort fra håndvask klarte jeg fint og få på meg linser på begge øynene på ca. 15 sekunder. Når en har brukt linser en god stund blir det så mye rutine at det "ligger i fingrene".

 

Men som du sier er linser jævlige når en begynner med dem, men det går ganske fort over.

 

 

Skjeve hornhinner er ikke noen hindring for og ikke bruke linser, bare så det er klart. Jeg har selv skjeve hornhinner og linsebruk var aldri noe problem. Men det avhenger selvfølgelig på hvor skjeve hornhinnene er.

 

Og ja, briller er tøft, så sant en velger briller som passer deg. En kan nok forvente noen blikk når folk ser deg med briller for første gang, men vil ikke tro en får negative kommentarer. Isåfall er de som kommer med kommentarene særdeles umodne.

Lenke til kommentar
Skjeve hornhinner er ikke noen hindring for og ikke bruke linser, bare så det er klart. Jeg har selv skjeve hornhinner og linsebruk var aldri noe problem. Men det avhenger selvfølgelig på hvor skjeve hornhinnene er.

Sier ikke at det er noen hindring. Sier bare at min hornhinnekromning gjorde at jeg ikke kunne bruke linser siden ingen linser ville ligge korrekt på øyet mitt.

Lenke til kommentar

Briller er egentlig ikke store stress, men på barneskolen fikk jeg meg linser, fordi folk ertet meg.. ( Barneskolen; vold hjelper.. ).. Fikk også linser pga. miljøet på ungdomskolen ( Eller at jeg ikke likte briller .. Knuste for fort.. ) Går helt fint nå :)

 

Når du er nesten myndig burde vel alle egentlig bare gi faen i å mobbe.. Det finnes forresten Bjørn Borg briller også om du bryr deg om merker .. Jeg har de (Y)

 

EDIT; Det med vondt i hode kan jeg ikke helt si for alle, Da jeg har migrene i tillegg.. men det er fordi du konsetrere deg mye mer om du ser dårlig..

Endret av Eivind218
Lenke til kommentar

Briller er helt kurrant i disse dager. Det er såpass mange nå som trenger/bruker briller at det ikke er noen som reagerer på det. Ikke som jeg har opplevd iallefall.

 

En ting er sikkert da. Bruk mye penger på glassene. kjøp så tynne og lette som mulig (i.e. plast). Du vil ikke ha noen blytunge flaskebunner i innfatningen :)

Lenke til kommentar

Jeg er tilbake fra optikkeren.

 

Styrken på synet mitt er -0.75

Optikkeren mente at jeg ikke trenger å bruke briller hele tiden. Men når jeg er på skolen, kjører bil osv

 

Tilsammen koster dette meg 1800kr (briller, synstest og helle driten).

 

Jaja. Ønsk meg velkommen i klubben

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Man får jo kjøpt linser som korrigere skjeve hornhinner. Så det er ikke noe unnskyldning for å ikke bruke linser. Men noe som jeg synes er mer alvorlig enn skjeve hornhinner, er når du få to forskjellige styrker på øynene(som jeg har, henholdsvis +1,75 og +2,75)

 

Men lykke til!

Lenke til kommentar

-0,75 er ganske lite egentlig, men mer enn nok til at du sliter med å se. Jeg har -2,0 og er strålende fornøyd med linser. Om du noen gang velger å gå over til linser bør du vite at det er mye lettere å ta de på enn de andre n00b folka her forteller, går på/av på 5 min første gang, 1-2min etter en uke og 30sek etter en måned (her sier det stopp). Dette er min personlige erfaring og tror du ikke vil ha det mye vanskligere, med mindre du har alvorlige rykninger i hånda.

 

edi.

 

Glømte helt å ønske deg lykke til med briller :wee:

Endret av HammerBro
Lenke til kommentar

Det er stress i starten...blant annet litt vondt i hodet (fikk jeg i allefall). men det var over etter 2-3 dager. nå er jeg nesten avhengig av brillene :p. Og det du gjør når noen kaller deg brilleslang, er at du tar den klassiske. se nøye på dem, ta av deg brillene, også sier du: Mye bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...