Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt forvirret, det er ikke lenge til release, og rykter om de tekniske speisfikasjonene avviker fra specen på samsungs hjemmesider.

Noen eksempler:

 

Den har FM-sender (tidligere post)

Den har både trykkfølsom og berøringsfølsom skjerm (tidligere post)

Den har HDMI-port (http://dailymobile.se/2009/04/29/samsung-i8910-omnia-hd-internet-browsing-youtube-photo-contacts-and-video-out-demo/)

 

Noen som kan bekrefte /avkrefte :hmm:

 

Jeg gir meg visst ikke helt med disse ubekreftede ryktene:

 

Den vil ha deksel over kameralinsen og komme i fire farger (http://www.amazon.de/gp/product/B001ULCL5K/sr=8-1/qid=1237680834/ref=noref?ie=UTF8&s=ce-de&qid=1237680834&sr=8-1) velg scwarz blau for bilde.

Leste og en plass at noen påstod den vil ha en 800 MHz prosessor, men nedklokket til 600 MHz for strømkonservering (?).

Endret av Ingsis
Lenke til kommentar

jacoobholm:

Det er slik å forstå, hvis din PS3 kan dekode formatet Omnia HD tar opp i.

Apropos, noen som vet formatet?

 

Forresten, hva er forskjellen på denne DLNA og UPNP som jeg har hatt i alle år siden N80? Høres ut som nøyaktig det samme for meg..

 

--

Og til slutt, er ikke rart at folk trodde den har HDMI:

samsung-acme-i8910-13.jpg

Lenke til kommentar
Forresten, hva er forskjellen på denne DLNA og UPNP som jeg har hatt i alle år siden N80? Høres ut som nøyaktig det samme for meg..

 

Fra samme kilde som over:

 

"However, the Omnia HD does not have one of these; instead Samsung promotes DLNA (UPnP) as a way to watch HD videos from the phone on a TV."

Lenke til kommentar
"There are an increasing number of DLNA compliant devices available, amongst the most common are the Playstation 3 and XBox 360." - Kilde

 

Betyr dette at jeg kan kjøre det via min PS3? Isåfall er mobilen aktuell igjen =D

 

Har man ikke DLNA funsksjon på sin egen hdtv, skal man kunne bruke xbox 360 eller ps3. Men man får vel ikke hd out av den grunn. Kan jo bare bruke en vanlig video kabel da,siden mobbebn har vanlig tv out

Lenke til kommentar

Ringte like godt Samsung og spurte. Den har ikke HDMI ut. MAO, den kan ikke decode H.264 720p rett til skjermen din, den kan kun dele filen via DLNA/WiFi, og så kan evt skjerm/XBox/PS3 decoden den hvis den skjønner formatet. Fatter ikke at Samsung har tatt et slikt valg. Dette kunne blitt en suveren vinner, og så dropper de muligheten for å sende filmen til TV i det formatet/oppløsningen telefonen visstnok skal støtte.

 

Jeg venter på neste versjon. Samsung fikk ikke mine penger i dag.

 

Til dere som tenker "Jeg har XBox360 og DLNA kan jo funke": folk har kun hatt problemer med DLNA. Hjelper ikke om begge "støtter" DLNA hvis de ikke gjør ting på samme måte. Hjelper heller ikke om du får sendt filen til XBox360 via DLNA dersom XBox360 ikke klarer å decode formatet. Vent på rapporter om hvordan dette funker før dere hopper på vognen.

Endret av Loker123
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Sony Ericsson telefoner de siste årene og har nå bestemt meg for å bytte merke. Jeg har derfor lest mye rundt på nett om Samsung telefoner. Stort sett er folk fornøyde, men en ting som bekymrer meg er at de sjeldent lager firmware oppdateringer til telefonene. Jeg sendte derfor denne mailen til Samsung:

 

Hi,

 

I have been a customer to Sony Ericsson for many years. But now I am very exited about the new Omnia HD phone. I am thinking about buying it now but I have read something about Samsungs firmware updates that worry me. And especially firmware for the Symbian operating system. People on internet forums are saying that Samsung almost never release new firmware for their phones. So my question is. Will this be any different on the Omnia HD?

 

Best regards,

 

Tommy

 

Hei

 

Takk for din email til Samsung ElectronicsNordic.

 

We have no information if there is coming a firmware to thismodel. If

its neccessary it will come.

 

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:

815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.

Eller du kan sende en email via vår hjemmeside www.samsung.no.

 

Med vennlig hilsen

Cecillie

 

Samsung Electonics Nordic

 

Jeg vet ikke om det er engelsken min som er dårlig så hun missforsto meg, men jeg ble iallefall ikke tryggere av dette svaret. Men jeg har uansett bestilt telefon nå, så da får jeg bare krysse fingrene for at det ikke er alt for mange bugs på telefonen.

Lenke til kommentar
Men jeg har uansett bestilt telefon nå, så da får jeg bare krysse fingrene for at det ikke er alt for mange bugs på telefonen.

 

Hvor har du bestilt? I want!!

 

Har bestilt hos Komplett, men den er ikke på lager. Kun ubekreftet dato 11.05 som helt sikkert ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Sony Ericsson telefoner de siste årene og har nå bestemt meg for å bytte merke. Jeg har derfor lest mye rundt på nett om Samsung telefoner. Stort sett er folk fornøyde, men en ting som bekymrer meg er at de sjeldent lager firmware oppdateringer til telefonene. Jeg sendte derfor denne mailen til Samsung:

 

Hi,

 

I have been a customer to Sony Ericsson for many years. But now I am very exited about the new Omnia HD phone. I am thinking about buying it now but I have read something about Samsungs firmware updates that worry me. And especially firmware for the Symbian operating system. People on internet forums are saying that Samsung almost never release new firmware for their phones. So my question is. Will this be any different on the Omnia HD?

 

Best regards,

 

Tommy

 

Hei

 

Takk for din email til Samsung ElectronicsNordic.

 

We have no information if there is coming a firmware to thismodel. If

its neccessary it will come.

 

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:

815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.

Eller du kan sende en email via vår hjemmeside www.samsung.no.

 

Med vennlig hilsen

Cecillie

 

Samsung Electonics Nordic

 

Jeg vet ikke om det er engelsken min som er dårlig så hun missforsto meg, men jeg ble iallefall ikke tryggere av dette svaret. Men jeg har uansett bestilt telefon nå, så da får jeg bare krysse fingrene for at det ikke er alt for mange bugs på telefonen.

 

Problemet er at spørsmålet er meningsløst. Man kan ikke forskuttere et behov for oppgraderingen av telefon. Som det skrives, er det behov så lager de.

Lenke til kommentar

Det er alltids noe behov for ny firmware. Alltid. Kombinert med at dette er Samsungs første modell med S60 v5 så er det nok noen barnesykdommer her og der, vi får bare håpe Samsung er flinke og loyale til sine kjøpere og oppdaterer telefonen etterhvert.

Lenke til kommentar

Klart at det hadde vært fordel med HDMI ut men det er ikke akkurat store problemet med å kople telefonen til PC-en og sette opp autosynk der den tar over alle bilder og filmer... så er det å kjøre dette over nettverk eller ut på PC skjermen.

 

Ikke akkurat noe jeg lar vær å kjøpe for det om den ikke har HDMI.

Lenke til kommentar
Klart at det hadde vært fordel med HDMI ut men det er ikke akkurat store problemet med å kople telefonen til PC-en og sette opp autosynk der den tar over alle bilder og filmer... så er det å kjøre dette over nettverk eller ut på PC skjermen.

 

Ikke akkurat noe jeg lar vær å kjøpe for det om den ikke har HDMI.

 

Det er jo også en mulighet ja. Nei man dropper ikke mobben på grunn av manglende hdmi. Den filmer i 720P. Har rimelig greit camera. Fantastisk skjerm. Whats not to like. Eg får min om 2 uker. :)

Lenke til kommentar

2669550542_3edef95e46.jpg?v=0

Spis en bolle... edit: Greit da, E-serien er et unntak. Spis en veldig liten bolle da :p

 

 

Men ja, leit de droppet bakdekselet, men det er jo selvfølgelig for å bedre dekning på GSM/HSDPA, GPS og WiFi, men ja, leit.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...