Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er i Korea i forbindelse med jobb. Tror mobilen kommer ut i begynnelsen av mai her. Er det noen som vet om det er samme mobilen som kommer i salg her som i Norge? Er det bare å bytte språk til norsk i operativsystemet?

Satser 10 kr på at det er en fake enhet som bare ligner veldig.

 

 

 

Jeg er ikke i Kina, men i Korea. Har du vært her? Ikke mye som er fake. Og Samsung er tilfeldigvis fra Korea. Omnia HD skal koste rundt 5000 kr når den kommer ut her. Men er usikker på om jeg får skiftet instillingene til norsk i symbian. Og om specen er lik.. Ofte er faktisk telefonene som selges her litt bedre specet. Slik som med den forige Omniaen..

Lenke til kommentar
Sitter her med en Norsk LG ARENA....Svært like specs i forhold til Omnia.

 

Fikk den for to-tre timer siden. Legger ut en test etterhvert

 

 

Det som også skiller denne fra massen er amoled skjemen. Det er først og frem skjermen som gjør at jeg ønsker meg denne. Kan ikke sammenlignes med LCD.

Lenke til kommentar
Krso: Ser jeg svarte litt fort. Trodde du skrev den var til salgs allerede, men du skrev tidlig mai.

 

Release i mai i Sør-Korea er overhodet ikke umulig, nei.

 

Bekreftet release-dato er 25.mai i UK. Kan sikkert kjøpe den på f.eks www.expansys.com på den tid.

 

Jeg foretrekker norsk OS da men:)

 

Og her mener de å ha bekreftet UK-release uken etter 15. mai. Men da med binding :hmm:

 

http://blog.phoneslimited.co.uk/2009/04/21...twork-releases/

Lenke til kommentar
Krso: Ser jeg svarte litt fort. Trodde du skrev den var til salgs allerede, men du skrev tidlig mai.

 

Release i mai i Sør-Korea er overhodet ikke umulig, nei.

 

Bekreftet release-dato er 25.mai i UK. Kan sikkert kjøpe den på f.eks www.expansys.com på den tid.

 

Jeg foretrekker norsk OS da men:)

 

Og her mener de å ha bekreftet UK-release uken etter 15. mai. Men da med binding :hmm:

 

http://blog.phoneslimited.co.uk/2009/04/21...twork-releases/

 

Herlig. Uansett. Det vanlige er at UK får den først. Og Norge kort stund etter.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd herligheten og må si det første som slo meg var at skjermen er helt suveren. Det var en fryd å se helikopter-klippet på den 3,7" store amoled skjermen. Må også si touch-responsen var veldig god. Akkurat som iPhone. Fikk også høre at den både har kapasitiv og resistiv skjermteknologi så du kan fortsatt bruke hansker/penn etc. Det var jeg faktisk ikke klar over.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått prøvd herligheten og må si det første som slo meg var at skjermen er helt suveren. Det var en fryd å se helikopter-klippet på den 3,7" store amoled skjermen. Må også si touch-responsen var veldig god. Akkurat som iPhone. Fikk også høre at den både har kapasitiv og resistiv skjermteknologi så du kan fortsatt bruke hansker/penn etc. Det var jeg faktisk ikke klar over.

Er dette også en telefon du er avhengig av å legge på screen protector eller er det ripesikkert glass?

Lenke til kommentar
Da har jeg fått prøvd herligheten og må si det første som slo meg var at skjermen er helt suveren. Det var en fryd å se helikopter-klippet på den 3,7" store amoled skjermen. Må også si touch-responsen var veldig god. Akkurat som iPhone. Fikk også høre at den både har kapasitiv og resistiv skjermteknologi så du kan fortsatt bruke hansker/penn etc. Det var jeg faktisk ikke klar over.

 

Høres fett ut med begge berørings/trykkskjerms-tekonlogiene, har aldi hørt om den kombinasjonen jeg i allefall (verken på denne eller andre telefoner). Rart det ikke er blitt nevnt noen andre steder (jeg har kun fått med meg at den skulle være kapasitiv).

Hvor mye fikk du prøvd deg på den, kan du for eksempel si noe om responstid og grensesnitt?

Eventuellt noe om programmer og widgets?

Det begynner å nærme seg for alvor nå, bør vel snart være duket for noen anmeldeleser?

Lenke til kommentar

Responstiden var god. Ting skjedde stort sett med en gang man trykket. grensesnittet er veldig likt 5800 bare med andre ikoner og annen standby. Widgets fungerte fint det lille jeg prøvde det. var enkelt å dra de inn/ut av menyen og flytte rundt på de.

[/quote

 

Kan du legge ut noen bilder på forumet? Kanskje legge ut noen filmslutter i HD på youtube.... Det skal jo være en smal sak på denne lekkerbisken:)

 

Og hvordan har du fått tak i denne mobilen forresten?

Lenke til kommentar

Seriøst - hvis den ikke har HDMI ut, så er HD avspillings/decoding delen totalt ubrukelig.

 

DLNA: Her er det ikke telefonen som dekoder filen, den kun _deler_ filen med andre enheter via nett så de kan dekode og vise den selv (forutsatt av at de støtter filen/formatet du har videoen i på disk). Telefonen er redusert til en minnebrikke med WiFi.

 

HDMI dongle: eneste som Samsung har sluppet hittil er wmg100. Denne koster 160£ og kan kun vise 480p (mao, ikke HD) og er like stor som telefonen (pluss at den trenger egen strømkabel). Data deles mellom telefonen og wmg100 via dlna. Igjen, telefonen redusert til minnebrikke med usb kabel og wmg100 dekoder det den skjønner.

 

Hvis ikke denne telefonen leveres med HDMI ut så vil jeg ligge unna den og vente på første telefon som faktisk kan spille av 720p. Hva er vitsen med å legge over en 720p film på telefonen hvis den ikke kan decode og sende dette til en TV på egen hånd? Da kan en like gjerne hive filmen på en minnebrikke og putte i TV'en - det er jo den som må kunne dekode og vise filmen.

 

Dersom den faktisk leveres med hdmi ut, så er dette en fantastisk multimediatelefon. Blir spennende å se, men husk å sjekke før en kjøper, ellers blir en fort veldig, veldig skuffet. (Hva skal en med god hardware om den ikke kan brukes til noe?) Går så langt at jeg vil kalle det svindel å skryte av at telefonen kan dekode 720p h264 filmer opp til 8mbps hvis en ikke kan vise dette på en 720p skjerm!! (Hvis den i det hele tatt kan gjøre det - en får jo aldri testet det) Med DLNA er det som sagt ikke telefonen som dekoder en dritt.

 

Håper noen journalister kan følge opp dette så ikke Samsung får slippe unna med slikt!

 

Hilsen Utrolig Skuffet (Som gledet seg vanvittig til denne telefonen)

Endret av Loker123
Lenke til kommentar
Seriøst - hvis den ikke har HDMI ut, så er HD avspillings/decoding delen totalt ubrukelig.

 

DLNA: Her er det ikke telefonen som dekoder filen, den kun _deler_ filen med andre enheter via nett så de kan dekode og vise den selv (forutsatt av at de støtter filen/formatet du har videoen i på disk). Telefonen er redusert til en minnebrikke med WiFi.

 

HDMI dongle: eneste som Samsung har sluppet hittil er wmg100. Denne koster 160£ og kan kun vise 480p (mao, ikke HD) og er like stor som telefonen (pluss at den trenger egen strømkabel). Data deles mellom telefonen og wmg100 via dlna. Igjen, telefonen redusert til minnebrikke med usb kabel og wmg100 dekoder det den skjønner.

 

Hvis ikke denne telefonen leveres med HDMI ut så vil jeg ligge unna den og vente på første telefon som faktisk kan spille av 720p. Hva er vitsen med å legge over en 720p film på telefonen hvis den ikke kan decode og sende dette til en TV på egen hånd? Da kan en like gjerne hive filmen på en minnebrikke og putte i TV'en - det er jo den som må kunne dekode og vise filmen.

 

Dersom den faktisk leveres med hdmi ut, så er dette en fantastisk multimediatelefon. Blir spennende å se, men husk å sjekke før en kjøper, ellers blir en fort veldig, veldig skuffet. (Hva skal en med god hardware om den ikke kan brukes til noe?) Går så langt at jeg vil kalle det svindel å skryte av at telefonen kan dekode 720p h264 filmer opp til 8mbps hvis en ikke kan vise dette på en 720p skjerm!! (Hvis den i det hele tatt kan gjøre det - en får jo aldri testet det) Med DLNA er det som sagt ikke telefonen som dekoder en dritt.

 

Håper noen journalister kan følge opp dette så ikke Samsung får slippe unna med slikt!

 

Hilsen Utrolig Skuffet (Som gledet seg vanvittig til denne telefonen)

 

Du sier noe der. Skal man ha "ekte" hdmi out, må man nok vente på en mobb med tegra chip. Uansett omnia hd kan filme i 720p. Mangen har allerede kobla hdtv'en til pc'en. Kan jo alltids gå den veien. Litt tungvint da.

Lenke til kommentar

Første review er nå ute hos Phone Arena. :cool:

 

Den får fantastiske lovord på foto, video, video-opptak, batteritid og mange andre områder.

Det største minuset er dessverre samtale-kvaliteten, håper dette blir rettet på før den kommer til Norge (eller at det var noe feil på test-eksemplaret).

"Unfortunately we are disappointed with the sound quality during talks. Either is able to hear the other one loud and clear, but the voice with the Samsung OMNIA HD i8910 is monotonous and reverberating, as if the other person is in a tunnel or a bathroom. On the other hand, even if you lower the loudness, the effect is still clearly discernible and makes people´s voice sound unpleasantly sharp. Well, at least the loudspeaker is fairly useable"

 

En ting som gledet meg stort er at man kan recorde radio, det er jo bare så bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...