Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Seriøst - hvis den ikke har HDMI ut, så er HD avspillings/decoding delen totalt ubrukelig.

 

DLNA: Her er det ikke telefonen som dekoder filen, den kun _deler_ filen med andre enheter via nett så de kan dekode og vise den selv (forutsatt av at de støtter filen/formatet du har videoen i på disk). Telefonen er redusert til en minnebrikke med WiFi.

 

HDMI dongle: eneste som Samsung har sluppet hittil er wmg100. Denne koster 160£ og kan kun vise 480p (mao, ikke HD) og er like stor som telefonen (pluss at den trenger egen strømkabel). Data deles mellom telefonen og wmg100 via dlna. Igjen, telefonen redusert til minnebrikke med usb kabel og wmg100 dekoder det den skjønner.

 

Hvis ikke denne telefonen leveres med HDMI ut så vil jeg ligge unna den og vente på første telefon som faktisk kan spille av 720p. Hva er vitsen med å legge over en 720p film på telefonen hvis den ikke kan decode og sende dette til en TV på egen hånd? Da kan en like gjerne hive filmen på en minnebrikke og putte i TV'en - det er jo den som må kunne dekode og vise filmen.

 

Dersom den faktisk leveres med hdmi ut, så er dette en fantastisk multimediatelefon. Blir spennende å se, men husk å sjekke før en kjøper, ellers blir en fort veldig, veldig skuffet. (Hva skal en med god hardware om den ikke kan brukes til noe?) Går så langt at jeg vil kalle det svindel å skryte av at telefonen kan dekode 720p h264 filmer opp til 8mbps hvis en ikke kan vise dette på en 720p skjerm!! (Hvis den i det hele tatt kan gjøre det - en får jo aldri testet det) Med DLNA er det som sagt ikke telefonen som dekoder en dritt.

 

Håper noen journalister kan følge opp dette så ikke Samsung får slippe unna med slikt!

 

Hilsen Utrolig Skuffet (Som gledet seg vanvittig til denne telefonen)

 

Er litt forvirret, det er ikke lenge til release, og rykter om de tekniske speisfikasjonene avviker fra specen på samsungs hjemmesider.

Noen eksempler:

 

Den har FM-sender (tidligere post)

Den har både trykkfølsom og berøringsfølsom skjerm (tidligere post)

Den har HDMI-port (http://dailymobile.se/2009/04/29/samsung-i8910-omnia-hd-internet-browsing-youtube-photo-contacts-and-video-out-demo/)

 

Noen som kan bekrefte /avkrefte :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seriøst - hvis den ikke har HDMI ut, så er HD avspillings/decoding delen totalt ubrukelig.

 

DLNA: Her er det ikke telefonen som dekoder filen, den kun _deler_ filen med andre enheter via nett så de kan dekode og vise den selv (forutsatt av at de støtter filen/formatet du har videoen i på disk). Telefonen er redusert til en minnebrikke med WiFi.

 

HDMI dongle: eneste som Samsung har sluppet hittil er wmg100. Denne koster 160£ og kan kun vise 480p (mao, ikke HD) og er like stor som telefonen (pluss at den trenger egen strømkabel). Data deles mellom telefonen og wmg100 via dlna. Igjen, telefonen redusert til minnebrikke med usb kabel og wmg100 dekoder det den skjønner.

 

Hvis ikke denne telefonen leveres med HDMI ut så vil jeg ligge unna den og vente på første telefon som faktisk kan spille av 720p. Hva er vitsen med å legge over en 720p film på telefonen hvis den ikke kan decode og sende dette til en TV på egen hånd? Da kan en like gjerne hive filmen på en minnebrikke og putte i TV'en - det er jo den som må kunne dekode og vise filmen.

 

Dersom den faktisk leveres med hdmi ut, så er dette en fantastisk multimediatelefon. Blir spennende å se, men husk å sjekke før en kjøper, ellers blir en fort veldig, veldig skuffet. (Hva skal en med god hardware om den ikke kan brukes til noe?) Går så langt at jeg vil kalle det svindel å skryte av at telefonen kan dekode 720p h264 filmer opp til 8mbps hvis en ikke kan vise dette på en 720p skjerm!! (Hvis den i det hele tatt kan gjøre det - en får jo aldri testet det) Med DLNA er det som sagt ikke telefonen som dekoder en dritt.

 

Håper noen journalister kan følge opp dette så ikke Samsung får slippe unna med slikt!

 

Hilsen Utrolig Skuffet (Som gledet seg vanvittig til denne telefonen)

 

Er litt forvirret, det er ikke lenge til release, og rykter om de tekniske speisfikasjonene avviker fra specen på samsungs hjemmesider.

Noen eksempler:

 

Den har FM-sender (tidligere post)

Den har både trykkfølsom og berøringsfølsom skjerm (tidligere post)

Den har HDMI-port (http://dailymobile.se/2009/04/29/samsung-i8910-omnia-hd-internet-browsing-youtube-photo-contacts-and-video-out-demo/)

 

Noen som kan bekrefte /avkrefte :hmm:

 

Misforstå meg rett; jeg håper virkelig den har HDMI ut. Krysser fingrer og tær! Har den det, så kan den faktisk decode 720p (ca 8mbps+ iflg ryktene) H264 filmer rett til TV'en.

 

Iflg siste "sniktitt" fra Amobil så skal den ha det, men jeg finner ingen bilder, kommentarer eller entydige beviser som bekrefter at den har HDMI ut (og ryktene går jo som du sier om at den ikke har det....)

SNIKTITT: Samsung omnia HD

Lenke til kommentar

Ser eksempelbilder for sms viser qwerty som dekker ca hele skjermen, vil det si at man ikke har mulighet for å browse tidligere meldinger med samme person mens man skriver svar?

...Synes det er fantastisk nyttig på iPhone og eneste jeg savner på de fleste alternativer jeg vurderer nå når min 1. generasjon iPhone er ferdig med både siste vers og encore :-/

 

 

Noen av dere som har prøvd (eller leste noe matnyttig review) som kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller ser det ut som at telefonen hele tiden henger litt etter? Feks at skjermen ikke gjør som den skal i det du drar fingeren over skjermen, men en tiendedel senere. Ser irriterende ut.

 

På iphone feks skjer jo alt når det skal skje, for å si det sånn.

Endret av Konstantin
Lenke til kommentar
Nett som eg trodde. Da er Samsung Omnia HD bekrefta på lager hos www.idedata.no 21.mai.

Det er ikke lenge unna det:)

 

Kun PR

De som reklamerer de får den fprst inn er som regel de som får den sist inn.....så sitter mange med skjegget i postkassen og må vente på sin mens andre leker med telefonen sin...

 

Btw, ubekreftet står det

Endret av Andynator
Lenke til kommentar
Nett som eg trodde. Da er Samsung Omnia HD bekrefta på lager hos www.idedata.no 21.mai.

Det er ikke lenge unna det:)

 

Kun PR

De som reklamerer de får den fprst inn er som regel de som får den sist inn.....så sitter mange med skjegget i postkassen og må vente på sin mens andre leker med telefonen sin...

 

Btw, ubekreftet står det

 

 

Sjekk nå min gode venn. "Bekreftet" 21.mai. Når man får bekreftet dato, betyr ikke det 100%. Det gjør det aldri. Men med 90% sjangse kan man si. Som eg har skrevet tidligere på forumet, så praktiserer idedata.no litt anderledes enn andre nettsider. De får gjerne inn noen få eksemplarer før alle andre. F.eks experia telefonen i fjor. Den hadde de på lager lenge før de fleste andre nettsider. Men men. Mpx er alltid en god nummer 2. Happy ordering:)

Lenke til kommentar
Nett som eg trodde. Da er Samsung Omnia HD bekrefta på lager hos www.idedata.no 21.mai.

Det er ikke lenge unna det:)

 

Kun PR

De som reklamerer de får den fprst inn er som regel de som får den sist inn.....så sitter mange med skjegget i postkassen og må vente på sin mens andre leker med telefonen sin...

 

Btw, ubekreftet står det

 

 

Sjekk nå min gode venn. "Bekreftet" 21.mai. Når man får bekreftet dato, betyr ikke det 100%. Det gjør det aldri. Men med 90% sjangse kan man si. Som eg har skrevet tidligere på forumet, så praktiserer idedata.no litt anderledes enn andre nettsider. De får gjerne inn noen få eksemplarer før alle andre. F.eks experia telefonen i fjor. Den hadde de på lager lenge før de fleste andre nettsider. Men men. Mpx er alltid en god nummer 2. Happy ordering:)

 

Jepp, du har så rett

Jeg kjenner ikke til idedata å hva de står for,men om du har positive erfaringer med dem så er jo det bra

Har du bestilt?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt fra Komplett nå. Gleder meg som en unge. Står ubekreftet 8 mai, men det er vel bare rør. Irriterende at nettbutikkene operer med ubekreftede datoer. De stemmer jo aldri. Og gir jo ikke engang en indikasjon på når varer egentlig kommer på lager.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare bestille på de fleste norske nettsider som fører produktet?

 

Tar vel ca. 3 minutter å avlyse en del bestillinger, når man har fått sendingsbekreftelse fra dem som er tidligst ute.

 

Selv ville jeg aldri kjøpt fra MPX, da de etter min erfaring er langt verre på å forsøke å lure kunder med falske datoer enn hva andre er.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bestille på de fleste norske nettsider som fører produktet?

 

Tar vel ca. 3 minutter å avlyse en del bestillinger, når man har fått sendingsbekreftelse fra dem som er tidligst ute.

 

Selv ville jeg aldri kjøpt fra MPX, da de etter min erfaring er langt verre på å forsøke å lure kunder med falske datoer enn hva andre er.

 

For å si det slik, jeg har endt opp med 2 telefoner på døra jeg bare fordi det var lettere for nettbutikken å sende de ut istedetfor å kanselere der å da(sprøyt selvsagt)

Selv om jeg fikk pengene igjen en mnd etter og selvsagt måtte betale frakten tilbake så går jeg ikke på den en gang til...

Mange nettbutikker er noen jævler og på toppen er det flere mann ikke kan ringe til

 

Fikk forøvrig dette svaret fra en nettbutikk i dag

 

Omina HD er forventet inn 08.05.09 men dette er en ubekreftet dato. Forsinkelse kan forekomme.

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Jeg bestilte hd'en for over 1 måned siden på wwww.idedata.no. Har en grei dialog med en av de som jobber der. Når det kommer til tidlig levering så er idedata suveren. Mpx er en god nummer to. Fin huskeregel: "forventet" "ubekreftet" og "antar" betyr SHITT OG INGENTING. Kun "bekreftet" betyr noe. Men det kan skje endringer da også selvsagt. Men de er MINIMALE når statusen er blitt "bekreftet":)

Komplett er alltid veldig tidlig med å legge ut produkter til forhåndsbestilling, men ikke noe særlig hurtig på levering.

 

Nett som eg trodde. Da er Samsung Omnia HD bekrefta på lager hos www.idedata.no 21.mai.

Det er ikke lenge unna det:)

 

Kun PR

De som reklamerer de får den fprst inn er som regel de som får den sist inn.....så sitter mange med skjegget i postkassen og må vente på sin mens andre leker med telefonen sin...

 

Btw, ubekreftet står det

 

 

Sjekk nå min gode venn. "Bekreftet" 21.mai. Når man får bekreftet dato, betyr ikke det 100%. Det gjør det aldri. Men med 90% sjangse kan man si. Som eg har skrevet tidligere på forumet, så praktiserer idedata.no litt anderledes enn andre nettsider. De får gjerne inn noen få eksemplarer før alle andre. F.eks experia telefonen i fjor. Den hadde de på lager lenge før de fleste andre nettsider. Men men. Mpx er alltid en god nummer 2. Happy ordering:)

 

Jepp, du har så rett

Jeg kjenner ikke til idedata å hva de står for,men om du har positive erfaringer med dem så er jo det bra

Har du bestilt?

 

Har bestilt fra mpx og idedata. Ser ut for at mpx ikke får mine peng denne gangen

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bestille på de fleste norske nettsider som fører produktet?

 

Tar vel ca. 3 minutter å avlyse en del bestillinger, når man har fått sendingsbekreftelse fra dem som er tidligst ute.

 

Selv ville jeg aldri kjøpt fra MPX, da de etter min erfaring er langt verre på å forsøke å lure kunder med falske datoer enn hva andre er.

 

 

De er noen luringer. Men det er jobben deres. Cant blame them. De vil jo påvirke deg slik at du vil handle fra de.

Lenke til kommentar

Aldri fått noe godt inntrykk av htc, og de fleste av mobilene er i tillegg til et knotete brukergrensesnitt veldig treige.. Så da får jeg heller overleve med en mobil fra forrige årtusen i påvente av at det skal komme noe mer brukende på markedet - gjerne med android eller helst linux..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...