Gå til innhold

Vi lanserer web-TV


Anbefalte innlegg

Det er ikke så vanskelig å lage en bra flashplayer, men la nå en som ER flashprogrammerer gjøre det og ikke en som kan litt javascript og dermed tror han kan det.

 

Spillere som er bra progga og fungerer:

svtplay.se

JW flv player

Youtube

IGN

Vimeo

+++++

 

Spillere som er dårlig progga og ikke fungerer som de skal:

TEK (hardware.no) - buffering funker ikke på 1 mbit linje. video hakker, uansett hvilken knapp man klikker, (pause, lyd,,,) så starter filmen på nytt, hakk, hakk. ( Jeg har nyeste Safari og nyeste FlashPlayer.)

 

Dagbladet

VG

NRK sin flashspiller

+++++

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det er et veldig bra tiltak!

Hvis TekTV klarer å gjøre det riktig, så blir nok dette en suksess!

Et par ting de bør passe på er:

-video OG skriftelig artikkel! Mange som ikke har mulighet til å se videoer, f.eks hvis man leser på mobilen, sitter på jobben eller rett og slett ikke har lyd(dog de er det få av) Ser av VG og dagbladet gjør denne bommerten ofte, og da blir det færre seere.

-videoene blir lagt ut både på TekTV og youtube, så dere rekker fram til mobilbrukere

 

Ellers håper jeg på fortsatt like fyldige artikkler med masse spennende nyheter :)

Lenke til kommentar

Bra forsøk om enn noe amatørmessig. Alt for dårlig oppløsning/teknisk kvalitet i forhold til mange andre flashbaserte video'r.

 

Tips;

1;

Ikke bruk ett videokamera.

Nå når Canon 5DII er tilgjenglig så har man ingen unnskyldning for ikke å ha super kvalitet som utgangspunkt før redigering og kompresjon.

Se denne video'n hvor 2 karer fra sveitsik TV tester 5DII.

http://www.bildblog.ch/MK2_HD_2.html (sveitsisk tale)

På slutten er et interju hvor de snakker om kamera. Veldig lik typen produktomtale som dere prøver på. Flash basert (trenger siste flash versjon/spiller fint på min 5 år gamle lavspec. laptop m/Opera)

YouTube oppløsning er utdatert, kravene til billedkvalitet er raskt på vei oppover, og det krever ikke mye mer båndbredde hvis kompresjonen er gjort riktig og presentert med Flash eller Silverlight.

(Hold et øye med Silverlight, ny forbedret utgave rund hjørnet)

 

2; Innvolver noen fra Akam foto; utsnitt fra knærne og opp o.l. er ikke bra.

Vær kritisk til hva personene har på seg. Armbånd/smykker i nærbilde er "fy fy".

 

3; "Kjøpe mer LED lys"????

Ikke kast bort pengene på de overprisede LED produktene som norske/utenlandske forhandlere har tilbudt til nå. Sjekk ut Cool Lights nye LED panel, $425 for tilsvarende 500W+ lys; http://www.coollights.biz/clled600-panel-p...e3a1b4ae9a8fc14 (er i salg selv om nettsiden sier "out of stock")

Mange flere anstendig prisede LED Film/video produkter fra flere produsenter kommer i løpet av året.

 

Mitt råd; ikke publiser flere video'r før dere kan vise video med topp kvalitet. Tross alt så skal dere være en teknisk web portal som må kunne demonstrere at der faktisk har så grep om det tekniske at vi tror dere vet hva dere snakker om. Da nytter det ikke å komme med "halvbakte amatør" produkter.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Det er helt konge dette, om du ikke orker å lese artikkelen kan du bare se filmen, og om du vil se mer leser du bare artikkelen. Men når jeg så filmen om Nokia 5800 synes jeg den var litt lite omfattende. Kan være de andre er mer omfattende (har ikke sett de enda), men jeg vil gjerne ha litt lenger film som viser mer.

Lenke til kommentar
Spillere som er dårlig progga og ikke fungerer som de skal:

Dagbladet

 

Å? Synes Dagbladet sin spiller er den beste som finnes der ute. Er utrolig mange dårlige men denne synes jeg er både rask og har rask respons. Samt at den er veldig godt integrert i webdesignet deres slik at videoen ser mer ut som et artikkelbilde, men med en play-knapp halvt transparent i bildet.

 

Og til Tek.no, ikke kikk i kameraet, det blir litt dumt, samt, fjern det dårlige bordet og/eller ikke presentere produktet på den måten. Det går an å vise video av noe annet mens dere prater om produktet (les, spille inn lyd kun og ikke video) og ikke filme dere selv mens dere prater om det. Det blir så falskt og stivt av det synes jeg.

Lenke til kommentar

Knallgode tilbakemeldinger.

Jeg er ikke helt enig i at folk er for negative, siden man strengt tatt er konstruktive i kritikken. Mange gode innspill jeg håper vi lærer av.

Og ja...dette er helt i startfasen så både teknikk og de foran kamera må få litt tid til innkjøring.

 

At gamle hardware ikke hadde gjort noe slikt er strengt tatt feil (les:tull). Derimot har kostnader vært en av begrensningene.

Men det er klare forskjeller i hvordan hardware vil teste noe jamført med amobil.

Jeg gleder meg til noen bærbar tester jeg!

Lenke til kommentar

Knallbra.

Ingneting er som tester som viser video. Men gjør det grundig. Og legg alle videonene samlet på en plass i tillegg til linker i testene.

Og VIKTIG legg alle videoene ut for nedlasting i forskjelige formater i tillegg til avspilling i nettleseren.

 

Uten å si noen om innholdet har Itavisen KlikkTV en veldig bra måte å dele ut videoen på.

 

EDIT:

Nå har jeg sett disse 3 film snuttene. Og NEI NEI NEI NEI.

 

Det må jo være en grundig test. Og jeg vil jo se telefonen i bruk. Ikke en eller anna dritnervøs fyr lese opp et innlært manus.

 

Kule effekter og alt det der, men det er ikke dette man vil ha i en test.

 

Skal jeg bruke dette må konseptet snues fullstendig.

Det må være 10-15 min grundig testing der telefonen vises i bruk. Jeg vil max se 1 min av programmlederene og det er Max og unødvendig.

 

Jeg sitter ikke igjen med noe intrykk av telefonen men av "programledern" etter å ha sett disse "testen".

 

Dere har jo lagt ut video i tester før der man ikke ser programlederene og ser telefonen i bruk. Disse videone er mye mye mye mye mye bedre enn dette.

Bygg heller videre på dette konseptet. Eneste jeg har savnet fra disse tidligere videoene er at de burde være lengre og grundigere/mer dyptgående, vise mer av telefonens menyer/muligheter.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...