Gå til innhold

Windows xp blåskjerm ved oppstart..


Anbefalte innlegg

Da har skolelaptopen min klikket.. igjen..

 

Og denne gangen har jeg viktig data på den som jeg MÅ ha tak i..

 

Det som skjer er at man ser win-xp booter opp, så blinker skjermen raskt blått, og den restarter (man rekker å se at det er en blåskjerm, men ikke hvilken feilkode..

 

 

Så hva kan man gjøre med sånt? Er bare 1 partisjon på disken, og har prøvd å starte i sikkermodus også :shrud:

 

 

Dette skjedde etter at maskinen hengte seg opp og jeg holdt inne power-knappen for å stoppe den..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette så vanskelig da .. ?

Boot med en BartPE CD (windows Preinstallation Enviroment OS) med et USB disk/pen tilkoplet.

Kopier ut dataene dine med A43 filemanageren.

Lever den for reformatering/fixing.

 

Edit

Du kan sikkert benytte annet bootbart CD medie enn BartPE også for å få aksess til NTFS partisjonen og dataene for å kopiere ut.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Er ikke tilfeldigvis en Dell Latitude d530? :p

 

edit. du kan skru av at den restarter seg med en gang, ved å trykke F8 under booting. Så velgr er du disable restart************ elns. ;)

Er en Lenovo N200 :(

 

Er dette så vanskelig da .. ?

Boot med en BartPE CD (windows Preinstallation Enviroment OS) med et USB disk/pen tilkoplet.

Kopier ut dataene dine med A43 filemanageren.

Lever den for reformatering/fixing.

 

Edit

Du kan sikkert benytte annet bootbart CD medie enn BartPE også for å få aksess til NTFS partisjonen og dataene for å kopiere ut.

Det er vanskelig for en som ikke er så interessert i pc ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Trykk enter for å instalere windows. Instalasjonsprogrammet finner at der er en tidligere versjon av windows på disken. Velg så "å reparere ved konsoll"...

Si meg har du prøvd å boote fra cd-platen???

Lenke til kommentar
Trykk enter for å instalere windows. Instalasjonsprogrammet finner at der er en tidligere versjon av windows på disken. Velg så "å reparere ved konsoll"...

Si meg har du prøvd å boote fra cd-platen???

Prøvde ja, men jeg trykte "reparer" og da gikk den til en svart skjerm der jeg skulle skrive inn admin pw, og jeg har ikke lagt inn noen admin pass på maskinen min..

 

Skal prøve det på din måte nå

 

Kommer bare opp spørsmål om jeg vil slette partisjonen eller formatere..

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Trykk enter for å instalere windows. Instalasjonsprogrammet finner at der er en tidligere versjon av windows på disken. Velg så "å reparere ved konsoll"...

Si meg har du prøvd å boote fra cd-platen???

Prøvde ja, men jeg trykte "reparer" og da gikk den til en svart skjerm der jeg skulle skrive inn admin pw, og jeg har ikke lagt inn noen admin pass på maskinen min..

 

Skal prøve det på din måte nå

 

Kommer bare opp spørsmål om jeg vil slette partisjonen eller formatere..

Men da hadde du gjort det rett. Etter å ha skrevet inn adminpasset, som også kan være ingenting, så kommer konsollet opp......

Lenke til kommentar
Trykk enter for å instalere windows. Instalasjonsprogrammet finner at der er en tidligere versjon av windows på disken. Velg så "å reparere ved konsoll"...

Si meg har du prøvd å boote fra cd-platen???

Prøvde ja, men jeg trykte "reparer" og da gikk den til en svart skjerm der jeg skulle skrive inn admin pw, og jeg har ikke lagt inn noen admin pass på maskinen min..

 

Skal prøve det på din måte nå

 

Kommer bare opp spørsmål om jeg vil slette partisjonen eller formatere..

Men da hadde du gjort det rett. Etter å ha skrevet inn adminpasset, som også kan være ingenting, så kommer konsollet opp......

Da prøver jeg igjen..........................................

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
En Linux Live-CD er en CD som inneholder en Linux-distro du kan prøvekjøre uten å måtte installere det. Eksempler er Ubuntu og Knoppix.

 

Anbefaler førstnevnte for å hente ut viktige filer, legge dem på minnepenn eller noe og formatere.

Hvor laster jeg i så fall ned? Og alt jeg må gjøre er å brenne dem på cd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...