Gå til innhold

MSN Live Today-spørsmål


ehs5

Anbefalte innlegg

Når man logger seg på MSN, kommer gjerne "Windows Live Today"-bildet opp. Kommer den samme informasjonen opp her hos alle? For jeg synes alt jeg ser der er artikler om sexstillinger, kondomtester og what not. Litt rart med tanke på at det er barn sikkert helt nede i 8-9-alderen og oppover som bruker MSN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man logger seg på MSN, kommer gjerne "Windows Live Today"-bildet opp. Kommer den samme informasjonen opp her hos alle? For jeg synes alt jeg ser der er artikler om sexstillinger, kondomtester og what not. Litt rart med tanke på at det er barn sikkert helt nede i 8-9-alderen og oppover som bruker MSN.

 

Nyhetene som kommer opp, er vel forsidesakene på MSN.no.

Det er vel tilfeldig hvilket "nyhetsemne" som vises på Windows Live Today.

 

Det går uansett an og slå av WLT på innstillinger ;)

Lenke til kommentar
Når man logger seg på MSN, kommer gjerne "Windows Live Today"-bildet opp. Kommer den samme informasjonen opp her hos alle? For jeg synes alt jeg ser der er artikler om sexstillinger, kondomtester og what not. Litt rart med tanke på at det er barn sikkert helt nede i 8-9-alderen og oppover som bruker MSN.

Jeg bruker ikke MSN, så svaret mitt kan være feil. Men når du setter opp brukerkontoen i MSN (eller Windows) så får du antagelig spørsmål om kjønn og aldergruppe. Dermed får du kun reklame som reklameleverandøren synes er passende for deg. Hadde du registrert 5 ulike brukerkontoer med ulik alder og ulikt kjønn ville du antagelig hatt like mange ulike reklameerfaringer.

 

Også her på diskusjon.no har du antagelig krysset av for alder og kjønn ved registrering (bl.a har du antagelig svart ja på at du er over 13 år ved registeringen), derfor ser du antagelig andre reklamer her enn det andre brukere ser. Noen brukere har antagelig et reklamefilter i nettleseren sin og ser derfor ingen reklamer her. Om reklameblokkering er mulig med MSN aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg så nettopp en dokumentar om reklame rettet mot småbarn på NRK2.

De bruker psykologer, pedagoger, og alle mulige høyt utdannede mennesker for å tilpasse reklamen til målgruppene.

MSN er ikke hoedsaklig rettet mot barn, men det er ikke uten grunn at de spør om kjønn og alder.

ITavisen går så langt som å spørre om hva slags jobb man har.

Neppe irrelevant for annonsene man ser.

 

Går det an å bli videresendt til en annen side enn MSN når man logger ut av Hotmail?

Jeg har to hotmail-kontoer, og pleier å sjekke begge i saMME SLENGEN. (aaargh! Caps!)

Men da må jeg taste hotmail.com begge gangene...

 

 

Og en ting til: MSN betyr visstnok MicroSoft Network. Har hørt påstand om at det var ment som en konkurrent til det Internett vi i dag kjenner. Men hvordan skulle det fungere?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Har alltid trodd at MSN sto for MeSseNger jeg :p

 

Det heter/het MSN Messenger.

 

MSN (The Microsoft Network) is a collection of Internet services provided by Microsoft. The Microsoft Network debuted as an online service and Internet service provider on August 24, 1995, to coincide with the release of the Windows 95 operating system.[1]

 

The range of services offered by MSN has changed significantly since its initial release in 1995. MSN was once a simple online service for Windows 95, an ambitious experiment at interactive multimedia content on the Internet that was ahead of its time, and one of the most popular dial-up Internet service providers.

 

Microsoft used the MSN brand name to launch and promote numerous popular web-based services in the late 1990s, most notably Hotmail and Messenger, before reorganizing many of them in 2006 under a new brand name, Windows Live. MSN's Internet portal, MSN.com, still offers a wealth of content and is currently the 6th most visited domain name on the Internet.[2]

Wikipedia

 

Har nok aldri vært en konkurrent til dagens internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...