Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

På feil sted til feil tid - Demostrasjon tilstøtte for Gaza 8. Januar...


Dark Nemesis

Anbefalte innlegg

Ja, jeg var på en demostrasjon 8. januar. Jeg bare så på, jeg deltok IKKE i opptøyene. 5 timer og en tåregass senere sitter jeg med strips i en politibuss. Jeg ble registrert, og slapp hjem - Klokken kvart over ett om natta.

 

I dag ble jeg oppringt og fortalt at jeg skulle møte opp med mamma på politistasjonen på Onsdag.

 

Kan jeg få prikkpå rullebladet, og dermed misse alle muligheter til innreise i USA? Kan jeg få bot for noe jeg ikke har gjort? Jeg er ganske red, for å bo i USA inngår i fremtidsplanene mine. Jeg kan forsikre om at jeg ikke gjorde noe annet enn å se på opptøyene. Nå i etterkant VET jeg hvor dumt dette var, så spydige bemerkninger trenger dere ikke å komme med...

 

Så, hva kan jeg vente meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hva du er mistenkt for men er du veldig uheldig så kan det være du ikke slipper inn i usa.

 

Når det er sagt så hadde du hatt nok av sjanser til å dra bort fra stedet etter at politiet valgte å erklære demonstrasjonen som ulovlig(jeg vet dette pga jeg var der), så du brøyt nok loven ved å bli igjen.

Men siden du må ha med moren din bort på politistasjonen så vil jeg tro at du er under 18 år, har du i tillegg ikke hatt negativ kontakt med politiet vil man slippe billig unna sånn generelt sett, men i denne situasjonen har jo div politikere krev hard straff så jeg vil tro at en påtaleunnlatelse er minimum straff.

Den 8 januar ble ikke så mange tatt inn heller(37 stk av hundretalls av demonstranter) så enten så er du maks uheldig eller så har du gjort mer enn du innrømmer og det er ikke opptil meg å bedømme.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet skjedde dette 10. januar...

 

Det var 2 voldelige Gaza demonstrasjoner en 8 og en 10, samt noen mindre uten store sammenstøt.

Den som var 8. ble 37 stk taua inn og den 10. 150+ ved begge anledningene hadde de på pågrepne gode muligheter til å komme seg unna før de ble pågrepet. Så de som ikke var smarte nok til å dra når politiet erklærer demonstrasjonen ulovlig og annonserer det via megafoner har et veldig tynt forsvar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det gikk bra. Jeg er off the hook. De var ute etter pøblene, ikke meg.

 

Shiktu: Jeg regnet med at ingen ville prøve seg etter torsdagen. Jeg var der på lørdag. Konstablen selv fortalte meg at pålegget ikke ble tydelig nok.

 

Erik:For det første : les siste setning i førsteposten igjen. Jeg er glad politiet har en større evne til å vurdere enn det du har. Tror ikke jeg engang gidder å bruke tid på å forklare deg hvorfor. Hadde jeg visst så mye om opptøyene som jeg gjør nå, hadde jeg selvsagt blitt hjemme. Den dagen var det verste jeg har opplevd. Frykten for å få fremtidsplanene knust er helt utrolig. Vis litt forståelse, i hvert fall.

 

Politiet var i hvert fall enige med meg, så i følge deres database har jeg aldri vært på noen demo. Og slik skal det være.

Endret av Dark_Nemesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...