Gå til innhold

JUS-utdanning i Norge


fantenberg

Anbefalte innlegg

...

Foreleserne på FU er advokater i Trondheim, og underviser i blant annet i fag som de daglig arbeider med. Jeg vil nesten tørre å påstå at det er bedre å undervises av en person som bruker dette faget daglig i sitt arbeid, fremfor en inngrodd professor som knapt har vært i en rettsal noen sinne!

...

 

Hoi du... Professorer tilhører enerne, og de har såpass forståelse for faget sitt at de gjerne kritiserer Høyesterett eller andre teoretikere. De er med på å utvikle jusen videre, og det gjør etter min mening forelesningene LANGT mer interessante. Advokater har etter min erfaring ikke den samme analytiske synsmåten - de er jo da også praktikere.

 

Dessuten er jo enkelte av professorene legendariske, og ikke uten grunn. Jeg ville f.eks. ikke vært forelesningene med prof. Sæbø eller prof. Thue foruten. De er jo fenomener.

 

tgnedal: Jeg kjenner hverken Treider eller FU så godt, men jeg tror det er bra miljø på FU, iallfall.

 

Btw., det er ganske vanlig å ha jobb ved siden av studiene, men det er naturligvis et spørsmål om prioritering.

Endret av frevild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det :)

 

Noen som har noen erfaringer ang. Treider? Kan kanskje muligens lage en ny tråd om dette. Ettersom jeg har forstått er Treider-utdanningen en anerkjent og bra utdanning. UiO er vel med god grunn fortsatt sett på som det beste, men jeg håper at Treider også leverer varene. Det blir vel hva man selv gjør det til.

 

Takker alle for gode svar i denne tråden.

 

Btw: Vil av en eller annen grunn også dele med dere at jeg sitter med et godt glass whiskey nå, og hører på Bob Dylan. I mine øyne så lever jeg livet.

 

Ville bare si det.

Endret av tgnedal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...