Gå til innhold

Nektet fødende kvinne å banne


Anbefalte innlegg

Det er vel allerede argumentert mer enn nok for at jordmoren gikk over streken her, så jeg velger å ikke henge meg opp i det.

 

Dog, det er noe annet som gjør meg svært forundret. Denne fødende kvinnen skal angivelig ha påkalt djevelen (mest sannsynlig med utrykk ala helvete, satan e.l.), men hva så? Hadde hun misbrukt guds navn så kunne jeg kanskje helt bakerst i hodet hatt litt forståelse for at jordmoren gjorde som hun gjorde, ettersom ting tyder på at hun er dyp kristen (jeg sier ikke at en jordmor skal ha lov til å reagere sånn, men det ville vært en mer passende situasjon å trampe over streken på).

 

Det er ingen synd å påkalle djevelen, heller ikke i bibelsk forstand. Faktisk, med ytringsfrihet og alt det der, så er det vel faktisk en mennenskerett å påkalle djevelen hvis man skulle føle for det. Jeg vil også tro at en av situasjonene man føler for å gå i dialog med djevelen er når et avkom på flere kilo er på vei ut gjennom ens vagina.

 

Edit: Jeg fant Leif.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)OT om snus(..)
"Folk i sør" blir vel ikke så sure om du tar en snus etter middagen de heller? Med mindre du, etter å ikke ha ytret en lyd under hele måltidet, pleier å plutselig skrike ut "No ska det smake med en pris ja..." hvorpå du tar en solid dose ut av esken vha fortenna, dytter på plass med tunga mens munnen er halvåpen og du spytter det du ikke får på plass utover bordet :p Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Jaja. Vi slipper å se så mange av disse sakene da, siden de legger ned sykehusene over alt ha_ha_HA.

 

Jeg er i morsomhjørnet idag. Med jumbohatt. Å si at vi vestlendinger er mer kristne enn resten av Norge er dog en ganske legitim beskyldning. Husker enda alle klasseturene til kirken, eller den faentastiske turen til "Molden" (fjelltopp på Hafslo, Luster, Sogn og Fjordane. Der fant man ingen barder, men kors. Massevis av kors samt: "GUD LEVER", skrevet med steiner i enden av bakkene for å få bedre sikt til skriftene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Dette må jo komme fra Vestlandet. Som en kollega nettopp sa, slik ville det ikke vært i Nord-Norge.

 

Det er faktisk ikkje fleir relgiøse på vestlandet enn på østlandet eller i nord-noreg.

Den einaste grunnen til at det blir sakt er fordi store delar av befolkninga konfirmerar seg kristleg, uansett om dei er kristne eller ikkje.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Oleoh: Det sa vel simon heller ikke. ;) Men at nordnorge har et annet forhold til banning er det vel ingen tvil om. Et godt eksempel er mora til ei veninne av meg på vestlandet. Når hun banner så går det i "milde moses" og "himmel og hav". Når mora mi banner så går det i "satan", "helvete", osv.

Lenke til kommentar

Vi har også Ti tusen tommeltotter av Halvdan Sivertsen i Live-fremføring. "Æ gjor tommeltottan i Bergen mæ et bergensk kor, dåkk sku hørt dem, "æ fløtta sørpå mens æ svoooor" ("fillaren, fillaren, fillaren, fillaren").

 

Jeg tror vi klarer bedre i Nord. Jeg tror vi banner mer hverddagslig i Nord. :)

 

Hadde jeg hatt fødende kvinne på fødestue med fundamentalist-jordmor, da hadde jeg vitterlig satt henne på plass. Jeg hadde ikke brukt vold, naturlig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...