Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bussen trafikkselskap - Nekter å gjøre opp


Wabby

Anbefalte innlegg

For ca 3 mnd siden så ble jeg påkjørt der bussen (De gule bussene i Kr.sand) ikke overholdt vikeplikten sin og kjørte meg av veien. Bussen kjørte fra stedet og jeg fikk ikke annet med meg enn tidspunkt og at det var de gule bussene.

 

Ringte busselskapet og fikk beskjed om å fylle ut skademelding og sende inn. Dette ble gjort, men nå har jeg fått melding om avslag fordi "sjoføren ikke har meldt seg".

 

De virket som at de ville gjøre opp for seg da jeg ringte første gangen men nå er tonen helt annerledes. Vurderer å gå til avvisen og høre om det er noen som husker å ha sittet på i bussen da det smalt. Dette var tross alt kl 15:25 midt i rushtiden.

 

Jeg syns dette er meget alvorlig, fordi at bussen kjørte fra et ulykkessted og worst case kunne det vært personskader.

 

Personlig så tror jeg at det er en av våre nye landsmenn (da det er flertallet som kjører lokalbussene) som trolig er litt redd for å miste jobben sin her.

Det andre jeg syns er veldig rart er at Bussen ikke har orden på ruteopplysnigene sine slik at de kan se hviken bussjofør som har hvilken rute til enhver tid...

 

Men kan de bare gi avslag på en skademelding pga sjoføringen ikke har meldt seg? Hva med eieren av kjøretøyet, har ikke de noe ansvar?

 

EDIT:

http://bimmers.no/viewtopic.php?t=92804

For de som vil lese hele historien....

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bussen kjørte av sted er det vel bare å politianmelde? Det er tross alt ulovlig å stikke av. Du kan evt. true med det.

 

Busselskapet skal vel ikke ha noen problemer med å vite hvem som kjørte rute X ved gitt tid/dato? Isåfall må de jo ha katastrofalt dårlige rutiner?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...