Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, enkelte har rett og slett bare bestemt seg for å ikke like eldre filmer (les: eller vil iallefall ikke prøve), sånn er det bare. Jeg er for øvrig enig i at Alien fra 79 er et must-see, det er en av mine favoritter.

Synes ikke alderen tærer så veldig på Alien til tross for at filmen faktisk er over 30 år gammel, vil egentlig bli overrasket om den godeste Kurt P ikke har sett filmen allerede. Men om han ikke har gjort det er den selvsagt et must, samt Aliens. Personlig hadde jeg ikke så mye til overs for film nr 3 og 4 i serien, men er vel greit å få med seg om man likte de to første.

 

Ellers står jeg fortsatt for The Silence of the Lambs. The Game og The Player kan også være noe å sjekke ut. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen, takk for svar ! Skal sjekke ut 12 monkeys (Ser lovende ut!) og Primer ser også lovende ut ;) takk skal dere ha.

 

 

Alien filmene har jeg selvfølgelig sett, og er helt enig at den første er skummel selv i dag !

 

Når jeg skrev 95-, er det fordi jeg følte bare jeg måtte sette en grense. Det er noe med at bilde og lydkvalitet ikke helt kan måle seg med dagens nyere filmer, samt spesial effekter og lignende kan tære litt ned på inntrykket i en skummel/spennende film. Jeg setter pris på gode forslag som godt kan være litt eldre, men helst etter 90 tallet.

Lenke til kommentar

Når jeg skrev 95-, er det fordi jeg følte bare jeg måtte sette en grense. Det er noe med at bilde og lydkvalitet ikke helt kan måle seg med dagens nyere filmer, samt spesial effekter og lignende kan tære litt ned på inntrykket i en skummel/spennende film. Jeg setter pris på gode forslag som godt kan være litt eldre, men helst etter 90 tallet.

Tja, mange fra filmer fra 60-tallet og eldre ser jo helt perfekte ut på BD (og DVD for den saks skyld) - bare se Lawrence of Arabia.

 

Lignende Alien: Event Horizon (1997).

Lenke til kommentar

Liker "krigsfilmer" Acopalypse Now, Hurt Locker, osv.. Syns American Beauty er genial. Er ikke så begeistret for komedier, men liker filmer som har humor i seg, men som ikke bruker slapstick humor. Liker animasjonsfilmer.

Forslag?

Krig:

Idi i smotri

Saints and soldiers

Hotel Rwanda

Nefes: Vatan Sagolsun

Letters From Iwo Jima

Flags of our fathers

 

Og naturligvis: TV-serien Band of Brothers og Generation Kill, og The Pacific som nå går på amerikansk TV, samt Saving Private Ryan og Black Hawk Down, men disse har du sikkert sett.

 

Humor:

In the Loop

La vita e bella (holocaust og humor i herlig blanding)

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

 

Animasjon:

Fantastic Mr. Fox

Coraline

9

Lenke til kommentar

Kan noen gi forslag til asiatiske filmer også?

 

Japan:

-Princess Mononoke (1997)

-Ichi the Killer (2001)

-Summer Time Machine Blues (2005)

-Sonatine (1993)

-Battle Royale (2000)

-Lady Snowblood (1973)

 

Hong Kong:

-The Killer (1989)

-Once Upon a Time in China (1991)

-Police Story (1985)

-Royal Tramp (1992)

-Infernal Affairs (2002)

-The 36th Chamber of Shaolin (1978)

 

Sør-Korea:

-Memories of Murder (2003)

-The Chaser (2008)

-Joint Security Area (2000)

-A Bittersweet Life (2005)

-Tae Guk Gi: The Brotherhood of War (2004)

 

Thailand:

-Shutter (2004)

-Ong-Bak (2003)

Endret av Venetar
Lenke til kommentar

Kan noen gi forslag til asiatiske filmer også?

 

Japan:

-Princess Mononoke (1997)

-Ichi the Killer (2001)

-Summer Time Machine Blues (2005)

-Sonatine (1993)

-Battle Royale (2000)

-Lady Snowblood (1973)

 

Hong Kong:

-The Killer (1989)

-Once Upon a Time in China (1991)

-Police Story (1985)

-Royal Tramp (1992)

-Infernal Affairs (2002)

-The 36th Chamber of Shaolin (1978)

 

Sør-Korea:

-Memories of Murder (2003)

-The Chaser (2008)

-Joint Security Area (2000)

-A Bittersweet Life (2005)

-Tae Guk Gi: The Brotherhood of War (2004)

 

Thailand:

-Shutter (2004)

-Ong-Bak (2003)

Seppuku er ganske annerledes fra Kurosawas samuraifilmer, vil jeg påstå. Du får prøve den neste gang du gidder å se noe sånt.

 

 

takk, jeg skal prøve å få sett alle disse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...