Gå til innhold

Diskusjonstråd for Dell Studio XPS 13.


MysticoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
22,7 cm dyp hørtes lite ut. Men det stemmer kanskje. I så fall passer nok ikke noen Dell maskiner inni de veskene.

 

Hva med Crumpler? De er solide og bra de også.

 

synd, likte de. får google litt rundt da. har enda 3 uker på meg:)

 

Edit: har googlet litt, Crumpler ser ut som et ok produkt, men det er vel mer "manbag/sekk". ikke hva jeg er ute etter:)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Jeg fikk min dell studio xps 13 forrige torsdag jeg. Den er rett og slett sexy. Lysene i tastaturene er utrolige! Det første jeg gjorde var å fjerne den vista 32 biten de hadde installert og fikk inn Vista Business 64 bit. Fikk så alle drivere oppe å går. Etter en stund fikk jeg en blåskjerm når jeg startet den. IRQL_LESS_NOT_EQUAL. Testet minnet og harddisk med Dell's innebygde diagnoseverktøy, men fant ingen feil. Nå er problemet borte, og jeg tror feilen skyldtes en driver som skapet seg litt i det øyeblikket, men nå er alt oppe å går.

 

Størrelsen er helt kurant. Er ikke så opptatt av at den skal være syltynn og lettets mulig. Jeg går ikke rundt å bærer på den konstant. Den ser bra ut på skrivebordet. Har prøvd CS i 10 minutter, og det gikk smertefritt. Bra grafikk. Kan bli varmt når du sitter i senga med den og har den oppå dyna.

 

Dataen er gjennomført til de grader. Ingen tilkoblingsmuligheter bak på dataen. Webcamen ser du så vidt, er bare en liten hvit prikk. Tastene er helt konge. Harddisken kan bråke litt eneste, litt lyder fra den ved kraftig lesing, men det er jo en 500 GB harddisk så kan ikke forvente mirakler.

 

Til nå er jeg meget meget meget godt fornøyd!

Lenke til kommentar

takker for svar eRemitt. fikk enda mer trua no. tok det lang tid for at du fikk den etter at du hadde bestilt den? Fikk mail fra Dell om at beregnet leverings data er 02.03.09 eller før:/ det er no nesten 5 uker til.

 

 

 

Selv gikk jeg for kun 320Gb hd, mest fordi at den hadde fall protection eller hva det heter. Tror det uansett skal holde fint. Fint at du tok med hvordan det gikk under spilling også:) kan du måle bredde, dybde og lengde på pc'en og bektrefte om de målene jeg har fått stemmer?

 

Har du den tynner og klarere skjermen foresten?

Lenke til kommentar

Jeg fikk beregnet leveringsdato 16.02.09, men fikk den som sagt lenge før ;) Du får den nok før det. Schenker var utrolig raske.

 

Kan prøve å måle senere, er på skolen nå.

 

Jeg bestilte med led skjerm ja. Om det er det jeg har, vet jeg ikke. Vet ikke hvordan jeg kan sjekke det :) Men den er hvertfall klar og fin å se på :) Har ikke testet å se dvd på den enna.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte M1330 i november / desember, men angret da jeg leste litt om den. Det var jo en feil med skjermortene e den. Så jeg angret, og fikk dell til å kansellere utsendelsen fra schenker. Måtte mase en del på dem for å pengene tilbake, men fikk hver en krone tilbake til slutt. Bra jeg angret, for 1 måned etterpå kom arvtageren til 1330, nemlig xps 1340 :)

Lenke til kommentar
lurer på å kjøpe en av disse:

 

http://store.apple.com/no/product/TR632ZM/...;mco=MzMxODU1MA

 

http://store.apple.com/no/product/TJ650ZM/...;mco=MzEyOTg2Mg

 

veldig god kvalitet på disse og er nettop hva jeg er på jakt etter. Må bare finne ut om de passer til Dell pc'er.

 

Apple 13" er 32.5 cm x 22.7 cm x 2.4 cm, så eneste problemet er dybden

 

Jeg har en sånn "veske" til min 1330m, så om målene på XPS 13 er i nærheten av 1330'en så går det bra.

Lenke til kommentar
Hmm, ei engelsk dame fra dell ringte meg netop og spurte om en masse ting, som hva jeg heter, hvor jeg bodde, om jeg hadde hus telefon osv.. ho skulle vist ringe banken min no.vhar ikke opplevd slikt før.

 

Sikkert for å kontrollere at det er du som har bestilt, har opplevd det samme hos paypal.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
takker sony123. men er Studio XPS 1340 og Studio xps 13 den samme pc'en? har aldri sett at de har brukt 1340 i navnet. sikkert samme men men:)

 

 

 

har du den selv? vist ja, erfaringer?

 

 

Vet spørsmålet ikke var rettet til meg, men svarer alikevel:-)

Studio XPS 1340 og Studio XPS 13 er det samme.

Sitter med en selv nå faktisk, og fikk også beskjed om at det kom til å ta en mnd. Overraskelsen var stor da den ankom Danmark etter 4 dager, en fredag, og jeg hadde den på mandag=)

 

Så langt er jeg veldig fornøyd:-) Valgte P9500-prosessoren og 320gb hdd. Hadde nok gått for 500gb dersom den også var på 7200rpm, men det var den jo ikke.

En liten artig sak med den, er at du kan bruke web-cam til ansiktsgjenkjenning, f.eks. for å få slått på maskinen.

Lenke til kommentar

Fikk min for et par dager siden jeg også, eller kanskje også ei uke siden. tiden har gått fort i det siste. Men jeg er også stor fornøyd. 

 

men erfarer du at din blir veldig varm? min blir veldig varm, spesielt rundet foten på venstre bakre side. Blir så varm at det er ubehagelig å sette fingeren der. 

Lenke til kommentar
Fikk min for et par dager siden jeg også, eller kanskje også ei uke siden. tiden har gått fort i det siste. Men jeg er også stor fornøyd. 

 

men erfarer du at din blir veldig varm? min blir veldig varm, spesielt rundet foten på venstre bakre side. Blir så varm at det er ubehagelig å sette fingeren der. 

 

 

Ja, har merket det med varmen jeg også. Ganske sikker på at det var varmen som gjorde at det til og med slo seg av en gang. Men ja, den blir veldig varm. Min blir veldig varm på venstre siden oppå også, ikke batteriet, men den lille delen som er synlig på oversiden av tastaturet (på venstre siden).

Lenke til kommentar

jepp, vi har samme varme "problemet". har allerede kontaktet dell ang dette og de skulle komme og se på det. 

 

Tror noe av grunnen er at når skjermen er oppe så sperrer den bakre vifte utblåsning. min har da enda ikke slått seg av, men jeg mistet muligheten til å bruke touch knappene.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...