Gå til innhold

Diskusjonstråd for Dell Studio XPS 13.


MysticoN

Anbefalte innlegg

Hvilket nummer ringer man for å få tak i en mekaniker til studio XPS 13? Det eneste nummeret jeg finner er et nummer der kundeservicen bare er på engelsk. Er dette det riktige nummeret?

 

På forhånd takk.

Du ringer XPS support. Ringer du i vanlig kontortid haver du i Sverige, rnger du utenom havner du mest sannsynlig hos en engelsktalende inder.

 

Jeg orket ikke mer tvil og luring nå og har nå bestilt meg en xps 13. Det som avgjorde saken var 14 dagers angrerett og 1 års premium service inkludert i prisen. Trodde tidligere at en måtte ut med 1600 kroner for å få hjemmeservice, og etter alle negative innlegg her så hørtes det ut som man trenger hjemmeservice, men jeg har sett på xps og studio maskiner om en annen og studio har bare hente og bringe som standar service inkludert.

Ble litt håpefull etter at Jonas sier at varmeproblemene ble løst etter å ha skiftet kjølesystemet. Kanskje det verste som kan skje er at en må skifte endel hardware og vips maskina fungerer "som den skal"

Alle (Studio) XPS makiner har ett års "neste arbeidsdag service". Var forsåvidt ingen problemer med varmen, annet enn at den ble litt for varm i forhold til det jeg mener den burde. Dette ble uansett en del bedre etter utbytting av kjølesystemet, men den har enda litt igjen før den holder seg like kjølig som min M1330. Dette kan dog forbedres via drivere og BIOS. Jeg byttet til en uoffisiell grafikkdriver på min M1330, og det var mer enn nok til å senke temperaturen veldig mange prosent. ytelsen er vel muligens ikke den samme, men nå spiller jeg ikke noen avanserte spill heller, så jeg merker ikke noe til det. Hvordan varmen er under spill på M1340 aner jeg ikke. Kjører man med kun det interne grafikkortet ved vanlig bruk vil man jo også redusere varmen litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

har noen funnet ut noe nytt om de varme greiene??? har dell gjort noe for å få fiksa dette problemet? går det ann å spille cs på denne pcen uten at det hacker ?

 

plzzzzzzzz, svar om dere veit noe nytt ..... jeg har så lyst på denne maskinen, men blir så redd for å kjøpe den, når jeg hører så mange som klager......

 

OFF TOPIC:

 

OG JEG VIL ANBEFALE ALLE MED Å VENTE Å KJØPE DELL PC FØR 26.06.2009.... fordi hvis du kjøper en maskin med vista etter denne datoen, for du GRATIS oppgradering til windows 7 da den kommer ut :)

 

som nevnt før. dette er ikke noen spill maskin og ja den blir varm som en ovn vist du spiller over en "lengre" tid. tror ikke du skal ha så mye problem med cs, har selv spillt war og tf2 uten alt for store problemer og cs krever vel litt mindre (?).

 

tviler på at de vil kommer/kan gjøre noe med at pc'en blir varm ved spilling.

Lenke til kommentar
jeg har hatt 3 problemer med min xp3, først var det bytting av vifter, så bytting av hd og no snart bytting av skjerm. All komunikasjon har gått gjennom mail og det har ikke vært noen problem.

Hmm.. det er fint at de har god kundeservice, men jeg syntes det er betenkelig at du har måttet skiftet 3 vitale deler allerede (innen 1. året?) Håper ikke dette er representativt for xps 13 maskinen generelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
*Sinna*

 

har hatt problemer med at systemet fryser når jeg setter skjermkortet på High Performance, i går frøs det også da jeg koblet til en ekstern skjerm. Ringte support i dag, snakket med en inder som etter mye om og men forklarte meg at skjermkortet er designet slik at det kun fungerer med OEM-versjoner av operativsystemet. Dvs. at jeg ikke kan kjøre Vista Business engelsk som jeg har lisens på, ikke Linux, bare Dells egen Vista Home Premium på norsk som jeg fikk med maskinen dersom jeg vil at grafikkortet skal funke skikkelig.

 

Skal ringe norsk support når de åpner, dersom dette stemmer, synes jeg det er skandale. Er HARDWAREN designet slik at ikke skal fungere med Retail OS med vilje? Slik at det skal være umulig å bruke Linux? Eller en kjøpt retail upgrade til Windows 7? wtf!?

Funnet ut noe mer? Jeg har akkurat samme problem. Men kjører Windows 7 x64.

Lenke til kommentar

jeg venter i spenning på at Habbenja skal komme tilbake og si at når er maskinen prøvd og den er fantatisk. INGEN problemer! Min er ventet ankomst 7/7, du burde kanskej ha fått den snart?

Jeg har tenkt på teste maskinen for det den er verdt i 2 uker og dersom det dukker opp flere problemer innen den tid, returnerer jeg den. Så da håper jeg det enten dukker opp mange problemer eller ingen (ett lite problem er jo fristende å bruke service på og voila, ingen angrerett)

Har snakket med kundeservice som sier at fjernkontrollen til M1330 også er kompatibel med studio xps 13. Så da bestiller jeg en sånn dersom maskinen er bra. Ikke fordi jeg har tenkt å sitte på lang avstand foran en 13" skjerm for å se film, men fordi det er en kul ting :p

 

Hmm.. nå har dell forandret leveringsdatoen til 9/7.. Det har ikke gått kjempefort akkurat. 3 dager før preproduksjon, 3 dager preproduksjon, 4 dager i produksjon og nå utsetter de datoen med 2 dager til :/

Endret av jello
Lenke til kommentar

Hurra, har hatt pcen:) har innstallert CS og WoW og begge funker bra. Null lagging eller noe. Men må innrømme at dataen blir sinnsykt varm, dessverre. Men overall en super pc som kombinerer mobilitet og ytelse som passer perfekt til meg. Håper det hjelper deg jello;)

 

PS: kan ikke bruke touchpadden, den funker ikke ser det ut som. Eller kanskje det er en knapp jeg må trykke på?

Lenke til kommentar
Hurra, har hatt pcen:) har innstallert CS og WoW og begge funker bra. Null lagging eller noe. Men må innrømme at dataen blir sinnsykt varm, dessverre. Men overall en super pc som kombinerer mobilitet og ytelse som passer perfekt til meg. Håper det hjelper deg jello;)

 

PS: kan ikke bruke touchpadden, den funker ikke ser det ut som. Eller kanskje det er en knapp jeg må trykke på?

Varme er ikke et kjempestor problem så lenge det ikke blir så ille at maskina fryser (høres jo litt motsigende ut :p )Om det blir mer enn et lite problem håper jeg at support kan hjelp meg. Jeg venter og venter og håper maskina kommer snart :)

 

Har ikke touch pad virket i det hele tatt? Skulle jo tro at den kommer fra fabrikken PÅ og en må heller skru den av ved behov. Eller kan det være at du har usb-mus tilkoblet og da kobler touchpad seg automatisk ut?

Lenke til kommentar
Hurra, har hatt pcen:) har innstallert CS og WoW og begge funker bra. Null lagging eller noe. Men må innrømme at dataen blir sinnsykt varm, dessverre. Men overall en super pc som kombinerer mobilitet og ytelse som passer perfekt til meg. Håper det hjelper deg jello;)

 

PS: kan ikke bruke touchpadden, den funker ikke ser det ut som. Eller kanskje det er en knapp jeg må trykke på?

Varme er ikke et kjempestor problem så lenge det ikke blir så ille at maskina fryser (høres jo litt motsigende ut :p )Om det blir mer enn et lite problem håper jeg at support kan hjelp meg. Jeg venter og venter og håper maskina kommer snart :)

 

Har ikke touch pad virket i det hele tatt? Skulle jo tro at den kommer fra fabrikken PÅ og en må heller skru den av ved behov. Eller kan det være at du har usb-mus tilkoblet og da kobler touchpad seg automatisk ut?

 

Den har ikke funket i det hele tatt! Men hvis jeg kobler til en usb mus funker den men meningen med en laptop er ikke å ha med seg en usb mus hele tiden da... Batteriet suger maks også... Har bestilt et 6-cellers batteri og det skulle visst vare i minst 3 timer, mellom 4-5 timer men det var engang ikke 2!!! Skal ringe dell idag...

Lenke til kommentar

Mener du 9-cellers batteri? 6-celler er jo standard, og med hardt bruk vil det aldri vare i nærheten av tre timer. Ved bruk av det interne skjermkortet og ved surfing, tekstbehandling eller andre enkle oppgaver vil den derimot klare tre timer for 6-cellers batteriet. Sjekk strøminstillingene før du ringer Dell.

Lenke til kommentar

Touchpadden er fikset... det var en kabel som ikke var koblet til. Fikk nemlig en teknikker hjem og fikset det for meg. Ellers funker alt bra, bortsett fra tastaturet som er litt, ja.. men det er bare noen taster som er litt f*** da... ellers en drit bra pc!!!

Lenke til kommentar

Hentet min maskin i Drammen i kveld :) Schenker kjører bare der jeg bor en gang i uken og det er selvfølgelig på onsdager, så da var valget enten å hente den selv, eller å vente en uke til...

 

Forleløpig er alt bare fryd, men jeg har ikke installert noe ennå, bare surfer og slike ting.

 

Eneste jeg reagerer på til nå er at jeg skulle gjerne se at plasten på skjermen gikk lenger inn i rammen/lokket. På sidene og midten ved kameraet, stikker den ut ca 1 mm og det virker som en kan trykke den lenger inn, men det spretter ut igjen. Kanskje det skal være sånn på LED-skjerm?

 

Jeg trodde det skulle være en hurtigmeny der en kunne forandre grafikkalternativt ganske kjapt (sette det på div. tester på youtube) men jeg har ikke noe slik og finner egentlig ikke ut hvordan man variere mellom integrert og SLI kjapt, men finner det nok ut etterhvert.

 

En viktig grunn til at det ble denne maskine er lyset på tastaturet. Nå sitter jeg er i mørke og storkoser meg med det faktum at jeg slipper å bøye skjermen frem over tastaturet for å se tastene. Tastene er jeg også veldig fornøyd med. Svært stille. Dell touchpad ikonet gir hurtig tilgang til å slå av touchpad, evt stille inne slik at touchpad blir deaktivert når en kobler til ekstern mus.

 

Gleder meg til å teste den ut i ukene som kommer....

Lenke til kommentar

Ja jeg er her igjen.

 

Jeg har nå installert WOW på maskina for å se hva den er god for og jeg er strålende fornøyd. Skjermen er alt for liten for at dette kommer til å bli noe erstatter for min stasjonære, men det var artig å prøve i alle fall. Opplevde ingen lag og bortsett fra at alt for litt for lite, så fungerte det utmerket.

 

MEN: Det ser ikke ut til at jeg slipper unna varmeproblemet. Maskinen blir ubehaglig varm Etter 30 min var maskinen ubehaglig varm, spesielt rundt viften. Etter 1 time var undersiden så varm at en ikke kunne ta på undersiden uten å faktisk brenne seg. Da hadde maskinen stått på bordet hele tiden.

 

Noe som også er svært irriterende er at når viften starter, gir den vibrasjoner så lenge skjermen er åpnet mer enn 90 grader. Dette blir verre og verre jo mer viften jobber. Lyden av selve viften irriterer meg ikke i det hele tatt ifht hva vibrasjonen som forplanter seg til bordet/underlagt gjør. Denne vibrasjonslyden forsvinner om man har maskinen på fanget, men;

 

Det er helt uaktuelt å jobbe med denne laptopen på fanget, eller på et underlag som kan redusere luftinnstrømning (dyne, teppe, duk etc) da den blir farlig varm. Kanskje litt surfing vil gå bra, men noe mer enn det kan gi brannskader på låret.

 

Når det er sagt: Jeg kan ikke si at jeg merket redusert ytelse selv om maskinen ble aldri så varm og det er et pluss, men det oppveier ikke det store minus jeg opplever med varmeproblem og påfølgende irritasjonsmoment som vibrasjoner og mangel på mulighet å ha den på fanget.

 

Jeg er litt usikker på hvor mye varmen en MÅ leve med og hvor mye som kan gjøres noe med. Foreløpig er det kun varme og viftevibrasjon som er minus. Dersom dette hadde blitt fikset er maskina strålende perfekt.

Lenke til kommentar

Ja jeg er EGENTLIG veldig fornøyd - men i kveld begynte bluetooth å rote. Maskinen ble stående å blå av og på bluetooth i ca 5 minutter. Nå virker heller ikke touchknappene :(

Hrmf... Har hatt maskinen i ca 6 dager og allerede nå begynner den å strike. Har kun innstallert WOW og ikke noe annet for å være sikker på at det ikke er sofware som gir kluss i mine "prøveperiode". Litt skuffende da jeg ellers syntes maskinen er super... men vet ikke om jeg vil beholde en maskin som må ha service etter 6 dager uten at jeg har gjor noe som helst. Hvordan blir det når jeg begynner å bruke maskina og installere andre program og eller ting jeg vil ha?? Vil egentlig beholde denne skjønnheten, men ush er litt ambivalent.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen som har tror på å skifte ut HD vil hjelpe på vibrasjonstøy? Trodde det var vifta som gjorde at maskina vibrerte, men det er HD. På noen overflater går det greit, på andre hører man durelyden utrolig godt.

 

Har hatt blåskjerm noen ganger. Fikk beskjed om at det var skjermkortet. Lastet ned nyeste driver fra Dell.no, men har allikevel fått blåskjerm etter dette med samme beskjed at det er skjermkortdriveren.

 

Prøvde skype en gang på videosamtale og webcam stoppet å funke etter 10 sek. Måtte restarte maskina for at det skulle virke igjen. Vet ikke om det er tilfeldig eller om det er noe med skype.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...