Gå til innhold

Feil med Sony Ericsson C905


Anbefalte innlegg

Fikk min C905 rett før jul, og har vært stort sett fornøyd frem til nå.

Men i går kuttet høytaleren ut. Kommer en liten lyd fra den av og til hvis jeg trykker litt på diverse knapper. Men hvis du setter på "Høytaleren" så fungerer den. Men litt upraktisk når jeg er ute blandt folk:(

 

En annen feil er at tastaturet har begynt å løsne nederst i venstre hjørnet. Trykker det på plass også går det et par dager før det løsner igjen..

 

Har også problemer med at når jeg går inn på f.eks kalkulator i meny, og trykker tilbake så fryser bilde seg. Da er det kun kalkulator som er tilgjengelig i meny, men de andre valgene kommer opp igjen så fort jeg trykker på en annen knapp.

 

På enkelte tekstmeldinger så kommer teksten for langt ut til høyre så det forsvinner et par bokstaver, men dette er ikke alltid.

 

Har også hatt problemer med at når jeg skrev tekstmelding så ble alle t'r tykke og fikk skygge. Dette blei borte etter å ha restartet telefonen...

 

Syns også batterikapasiteten er alt for dårlig, holder sjelden mer en 1,5 dag, og jeg bruker den ikke ekstremt mye...

 

Får ikke utført videoanrop, ser flere har hatt feil med dette...

 

Har forsøkt å reinstallere firmware, men har ikke blitt noe bedre. Så må nok levere fra meg telefonen på service over helgen.

 

 

Er det flere som har hatt tilsvarende feil på sine C905?

Endret av d-duppsko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min C905 for ca to uker siden! Har hatt litt problemer med at det bare blir skurring i høyttaleren under samtaler, og dessuten sliter den ofte med å finne mobilnettet igjen etter å ha vært en stund i områder uten dekning.

Ellers synes jeg det er en super telefon! :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk min C905 rett før jul, og har vært stort sett fornøyd frem til nå.

Men i går kuttet høytaleren ut. Kommer en liten lyd fra den av og til hvis jeg trykker litt på diverse knapper. Men hvis du setter på "Høytaleren" så fungerer den. Men litt upraktisk når jeg er ute blandt folk:(

 

En annen feil er at tastaturet har begynt å løsne nederst i venstre hjørnet. Trykker det på plass også går det et par dager før det løsner igjen..

 

Har også problemer med at når jeg går inn på f.eks kalkulator i meny, og trykker tilbake så fryser bilde seg. Da er det kun kalkulator som er tilgjengelig i meny, men de andre valgene kommer opp igjen så fort jeg trykker på en annen knapp.

 

På enkelte tekstmeldinger så kommer teksten for langt ut til høyre så det forsvinner et par bokstaver, men dette er ikke alltid.

 

Har også hatt problemer med at når jeg skrev tekstmelding så ble alle t'r tykke og fikk skygge. Dette blei borte etter å ha restartet telefonen...

 

Syns også batterikapasiteten er alt for dårlig, holder sjelden mer en 1,5 dag, og jeg bruker den ikke ekstremt mye...

 

Får ikke utført videoanrop, ser flere har hatt feil med dette...

 

Har forsøkt å reinstallere firmware, men har ikke blitt noe bedre. Så må nok levere fra meg telefonen på service over helgen.

 

 

Er det flere som har hatt tilsvarende feil på sine C905?

 

Min kone kjøpte sin C905 i november. I dag mistet hun også telefonhøytaleren. Hva har du gjort med saken? Prøvde å oppgradere/Reinstallere uten resultat. Må være noe fysisk i høytaleren, og at det samme har skjedd andre sier meg at det ikke er en tilfeldighet.

 

Oppdatering:

 

Jeg har vært på esato.com (SE forum) der mange har samme problem. De har halvveis løst det ved å trykke på C-knappen. Når man mottar/ringer en samtale trykk på C-knappen så kommer lyden i øret igjen. Ikke noen løsning men bedre enn ingenting.

En på forumet fortalte at han hadde levert den inn til service og fått den tilbake, brukt den noen uker og så falt lyden ut igjen.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

jeg kjøpte min C905 like før jul og den har fungert veldig bra frem til igår hvor høytaleren min også kuttet ut. eneste muligheten er å kople til handsfree eller slå på den andre høytaleren. skal levere den inn i ettermiddag.

 

ellers er jeg passe fornøyd med telefonen;

+ bra design

+ kamera og dens funksjonalitet (overraskende bra video)

+ smarte snarveier og bra knapper

+ bra volum på høytaleren og lite skurr (helt til den streiket såklart) ;)

(min forrige-forrige tlf W810i hadde elendig volum etterhvert)

 

- stor og tung

- dårlig batterikapasitet (selv om man slår av 3g-nett osv og bruker den lite)

- litt treg å skrive sms med og i menyene

Lenke til kommentar

nå har jeg hørt med telehuset, de ba meg oppdatere software på telefonen. så jeg gjorde det igår kveld, men det hadde liten effekt på høytaleren (menyene og telefonen generelt virker litt raskere etter oppdateringen). nå er høytaleren av og på når telefonen føler for det. og det med c-knappen er som å vinne i lotto :p skal levere den inn, slik at de sender den inn på service. for å være en tlf i den klassen, så er dette for dårlig av sonyericsson..

Lenke til kommentar

Jeg har levert telefonen på reperasjon. Snart 2 uker siden jeg leverte den nå så håper de er ferdige snart.

I følge en jeg pratet med på serviceavdelingen så hadde det vært mye feil på de første som kom men min var den første han hadde vært borti som høytaleren hadde kuttet ut på.

 

Ser du skriver at lyden kommer tilbake hvis du trykker på c-knappen. Har ikke prøvd det, men det hendte jo at jeg fikk lyd når jeg trykket på noen knapper, men trykket bare helt vilkårlig så jeg traff vel sikkert innom c-knappen noen ganger:)

 

Det jeg er litt redd for er at feilen skal komme tilbake etter en liten stund. Jeg har en stygg uvane av å få ting som ikke fungerer, og har en litt dårlig følelse med denne telefonen... Men håper de finner ut av det og løser det, for har vært veldig fornøyd med bortsett fra de feilene den har hatt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvis det er noen trøst så sender jeg min 905 inn til mcare i morgen. Så får vi se hva de finner ut. På esato.com (SE forum) hadde de mistanke om at allle telefoner som ble laget før uke 45 2008 hadde denne feilen. Min er laget i uke 42. Man finner produksjonsuken hvis man tar ut batteriet og ser under. Hos meg står det 08w42. Jeg har mest lyst til å heve kjøpet men for å få til det så må vel telefonen frem og tilbake til service tre ganger?

Time will show!:-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Samme problem her, har lyd men det skurrer noe "jæ***". Har brukt headset så har ikke lagt merke til det før nå. Fikk min 31.12.08. Prøvd sw oppdatering, uten hell. Fått samme beskjed, send inn til mcare :/ Kjipt.. når først en telefon blir åpnet.. ja, da baller det på seg med andre feil. Slår nesten aldri feil..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

 

Hvis det er noen trøst så sender jeg min 905 inn til mcare i morgen. Så får vi se hva de finner ut. På esato.com (SE forum) hadde de mistanke om at allle telefoner som ble laget før uke 45 2008 hadde denne feilen. Min er laget i uke 42. Man finner produksjonsuken hvis man tar ut batteriet og ser under. Hos meg står det 08w42. Jeg har mest lyst til å heve kjøpet men for å få til det så må vel telefonen frem og tilbake til service tre ganger?

Time will show!:-)

Sjekket nettop dette med produksjonsuke. Min er laget i uke 48. Og som sagt, jeg har fått høytalerproblemet.

Lenke til kommentar
Nå har min telefon vært inne til rep i snart 1 mnd men nå får jeg ny telefon. Klarte tydeligvis ikke å utbredre feilen...

Får håpe den nye er bedre...

1 mnd faktisk, helt sykt jo!

Jeg sendte mail til sonyericsson i går, spurte etter en eventuell programvare/driveroppdatering. Men jeg fikk bare til svar at jeg skulle sende den inn til rep. Jeg føler liksom ikke at jeg skal gjøre dette enda, siden så mange har dette problemet, så må det jo komme en fix snart!

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått ny mobil... Tok sin tid dette...

Men er feil på den nye jeg har fått også....

Henger fortsatt i menyen, og driver fortsatt å skriver meldinger ut av skjermen... Får heller ikke utført videoanrop(ikke at det er veldig aktuelt, men kjedelig at det ikke virker når muligheten er der)

Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Har ikke så lyst til å sende den inn igjen, regner ikke med at det finnes noen løsning på dette ennå så lenge jeg nettopp har mottatt ny telefon. Regner med at den har siste firmwaren.

Hva ville dere ha gjort?? Byttet til en annen modell?

Lenke til kommentar

Dette virker jo bare helt feil. Har du samme feilen med høytaleren også?

Jeg har nå hatt min i litt over en mnd. men jeg velger å vente med å sende den inn, for det er jo klart at det er driver/programvarefeil det er snakk om.

 

Jeg kan da ikke skjønne annet en at en uppdate må komme snart!

dette er for dårlig!

Lenke til kommentar

Nei høytaleren er bra nå. Men er litt skeptisk siden jeg meldte fra om de feilene jeg har på den nye telefonen når jeg leverte inn den gamle. Regner med at det bare er software oppdatering som skal til, men vet jo aldri når den kommer...

 

Regnet også med at den hadde siste firmware, men det hadde den ikke. Har lastet inn siste firmware, men feilene er der fremdeles. Sendte en mail til Sony Ericsson for å høre om dette er kjente feil, og om de eventult har en release dato på ny firmware som løser feilene. Håper jeg får svar fort...

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail igår hvor jeg forlangte å vite om det jobbes med en uppdate til dette.

Jeg la også med mine og andre feil jeg har vert borti.

 

Edit: Jeg sjekket mailen min nettop, har fått svar. Jeg blir over mail anbefalt å innstalere den nye programvaren som kom i helgen. Jeg skal laste den ned, og oppdatere. Så kommer jeg tilbake med oppdatering.

Endret av TheSpecTrum
Lenke til kommentar
Jeg sendte en mail igår hvor jeg forlangte å vite om det jobbes med en uppdate til dette.

Jeg la også med mine og andre feil jeg har vert borti.

 

Edit: Jeg sjekket mailen min nettop, har fått svar. Jeg blir over mail anbefalt å innstalere den nye programvaren som kom i helgen. Jeg skal laste den ned, og oppdatere. Så kommer jeg tilbake med oppdatering.

 

Flott jobb. Hold oss oppdatert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...