Gå til innhold

Feil med Sony Ericsson C905


Anbefalte innlegg

Til dere som har problemer med videoanrop; Dere vet vel at C905 ikke har VGA-kamera slik som en god del andre SE telefoner har. Så ved videoanrop så kan dere kun se den dere snakker med, men den dere snakker med kan ikke se dere. Nå har jeg ikke testet om det er mulig å bruke hovedkameraet, men slik som jeg skjønner det på SE's sider så er det hovedkameraet som skal brukes. Men som sagt så har jeg ikke testet det ut selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager sent svar.

Men oppdatering er gjort. På hjemmesiden til sony ericcson ligger det informasjon om det som er oppdatert i den nye sw.

 

 

* Wayfinder™-oppgradering – et mobilt navigeringssystem.

* Smile shutter™ – tar automatisk bilde når personen i fokus smiler.

* Snapfish – en nettbasert tjeneste for utskrift av bilder.

* YouTube™ – vis, del og last opp videoer direkte til YouTubes nettsted.

* SMS Conversations – følg med på dine SMS-samtaler.

 

* GPS-forbedringer for raskere tilkobling og større nøyaktighet.

* Generelle stabilitetsforbedringer som forhindrer omstart.

* Forbedringer innen Wi-Fi, WAP, lyd og Bluetooth™.

* Raskere telefon- og anropslister.

* Raskere M2-korttilgang.

* Stabilitetsforbedringer for aktivitetsmenyen.

* Stabilitetsforbedringer for ekstern synkronisering.

* Generelle stabilitets- og standby-forbedringer.

 

 

Jeg gledet meg mest over at det står at det er gjort forberedninger innen lyd.

Men for min del må jeg skuffe, og si at problemet med høytaleren er der enda.

 

Problemet med at noen bokstaver går ut av skjermen på høyresiden har jeg ikke lagt merke til om det er borte, for jeg sender ikke så mye meldinger.

 

Skuffet hadde jeg bestemt meg for å vente å se om de kommer med en ny oppdatering. Men nå i helgen dukket et nytt problem opp på telefonen min. så jeg må vist sende inn telefonen alikevell.

 

Legger ved et bilde slik at andre kan se. Det blåe på bildet er problemet. Det er på hvert eneste bilde jeg tar. selve kameraet er det ingen skader på. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig fikk dette problemet. Noen som vil dele tanker?

 

 

Edit: har prøvd litt att og fram med "kalkulator-opphengs-feilen." Den henger seg ikke opp lenger oss meg.

post-101475-1237027947_thumb.jpg

Endret av TheSpecTrum
Lenke til kommentar

Det er riktig at det har kommet ny software, men operatørene bruker vel som vanlig noe tid på å godkjenne den nye softwaren. Så inntil videre er det mest trolig kun de åpne telefonene som får nytte av den.

 

TheSpecTrum: Telefonen din må nok på service.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar
Det er riktig at det har kommet ny software, men operatørene bruker vel som vanlig noe tid på å godkjenne den nye softwaren. Så inntil videre er det mest trolig kun de åpne telefonene som får nytte av den.

Hva mener du med "kun de åpne telefonene som får nytte av den"?

jeg forsto det bare ikke..

Lenke til kommentar

Hei! Over helga leverer jeg min Sony Ericsson C905 telefon til reparasjon. Jeg kjøpte den i januar 09, og har dermed hatt den i 3 mndr. Er spent på hvor lang tid reparasjonen vil ta. C tasten fungerer ikke i det hele tatt, og i tillegg klager folk jeg snakker med at de ikke alltid hører hva jeg sier, fordi telefonen skurrer så mye. Dette er lyder jeg ikke kan høre. Samme skurrelyd oppsto på min forrige Sony Ericsson-telefon. Flere som opplever lignende?

Lenke til kommentar
Husker ikke i farten hva siste sw er. Hva står i servicerapporten? Når er den datert? Og er telefonen din operatørlåst eller ikke (ja det har betydning).

 

Den er ikke operatørlåst. Jeg oppdaterte og fikk denne versjonen: 1205-9079 R1DA032 090204

 

Kan ikke se at jeg har hverken you-tube eller wayfinder.....:-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra Sony Ericsson også. De sa at feilen med at menyen henger når jeg går inn/ut av kalkulator er løst med siste firmware. Har lagt inn siste firmware men har fortsatt problemer. Men nå er feilen litt anderledes. Når jeg går inn på kalkulator og ut igjen også skal inn igjen så hopper den bare ut i menyen igjen uten å starte kalkulatoren. Har også fortsatt problemer med at den skriver medlinger ut av skjermen.

Prøvde å legge inn firmware på nytt men fortsatt samme feil....

Lenke til kommentar
Husker ikke i farten hva siste sw er. Hva står i servicerapporten? Når er den datert? Og er telefonen din operatørlåst eller ikke (ja det har betydning).

 

Den er ikke operatørlåst. Jeg oppdaterte og fikk denne versjonen: 1205-9079 R1DA032 090204

 

Kan ikke se at jeg har hverken you-tube eller wayfinder.....:-)

youtube og wayfinder ligger under Planlegger - programmer.

Lenke til kommentar
Husker ikke i farten hva siste sw er. Hva står i servicerapporten? Når er den datert? Og er telefonen din operatørlåst eller ikke (ja det har betydning).

 

Den er ikke operatørlåst. Jeg oppdaterte og fikk denne versjonen: 1205-9079 R1DA032 090204

 

Kan ikke se at jeg har hverken you-tube eller wayfinder.....:-)

youtube og wayfinder ligger under Planlegger - programmer.

 

Det hadde du jammen rett i. Det er konas telefon men hun bryr seg ikke. Fikk ikke lyd når jeg testa youtube....Noen løsning...? For ordens skyld så har jeg X1 selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har noen av dere som har lagt inn siste versjon

funnet ut av "SMS/MMS conversation style (chat view)"?!?

Ja, det er en funksjon som ligger inne på "meldinger" trykker du til høyre inne på innboks. så får du opp "chat wiew" Denne opsjonen ligger som en taleboble. Når man bruker denne ser man hele samtalen man har hatt med en person, og man kan velge mellom å se hele samtalen man har hatt med andre personer. med hele samtalen mener jeg: motatte meldinger og hva du har svart.

 

Minusen med denne funksjonen er at mobilen bruker lengere tid å åpne denne funksjonen. altså ikke like raskt som å bruke vanlig innboks. men da igjen, ser du ikke hva du har svart tidligere.

For min del liker jeg denne funksjonen når jeg fører en lengre samtale via sms.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk tilbake telefonen min i går :-) Den var altså på verksted en måneds tid. Arbeidsbeskrivelsen var som følger:

 

Byttet PBA flex, slider FPC assy, ok. Nullstilt og lagt inn fabrikkinnstillinger på nytt. Oppgrad nyeste SW versjon. Testet ok.

 

Kostnad kr. null

 

Hurra!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Mulig at dette bare var en feil som gjaldt de første produserte modellene, som noen her inne antyder til.

Jeg for min del er enda usikker på dette. da jeg vet om flere som har fått denne feilen. Men broren min kjøpte seg nettop samme, og han er ikke plaget med noenting. Så det er kanskje litt bob-bob..

 

Jeg personlig har levert inn min pga:

Kameraet fikk en svært underlig feil, det vises på bildet lenger opp i tråden.

og høytaleren fungerte ikke, måtte bruke den andre høytaleren, meget irriterende.

 

Plages med at meldinger som er lange har en tendens til å ha en bokstav som forsvinner på høyresiden av skjermen iblandt, men dette tror jeg er en software-feil. så håper mobilen blir oppdatert på servicen nå, og at det er i orden.

Ellers er jeg veldig fornøyd med mobilen.

 

En ting som kan pirkes på, er jo at tastene ikke er utthevet så mye, så er du vant til å ikke se på tastaturet, + at du skriver fort, så blir det fort litt skrivefeil iblandt fordi du kjenner ikke helt hvor du har fingrene.

 

:]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sliter også med skurring i høytaler. Har versjon 08w47 og siste software-versjon installert (1205-9079R1EA033090512),uten at det hjalp. Men er dette det samme som firmware eller må ny firmware installeres for seg selv. Og hvis så, hvor finner jeg dette..?

http://www.wotanserver.com/en/supported-ph...905-debranding/ ligger det en firmware-versjon som heter R1EA034 CID53, men denne er ikke på norsk.Den nyeste på norsk heter R1EA033 CID53 og høres mistenkelig lik ut som den software-versjonen jeg har (bortsett fra "CID53", er det dette som er firmware...?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...