Gå til innhold

Elkjøp og prisgaranti


iCar

Anbefalte innlegg

Hei,

 

En kjapp spørsmål, operer Elkjøp fortsatt med prisgaranti?

Feks hvis jeg kjøper en tv fra dem og innen 30 dager finne helt lik tv billigere et annet sted, kan jeg da gå til dem og kreve å få tilbake mellomlegg?

 

 

Takk på forhånd for alle svar

 

!!Usikker om jeg posta dette på riktig sted, skulle kanskje vært i butikkdiskusjon?

Endret av adi_82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan svare, så lenge det er snakk om samme type produkt i samme by/del av landet, så vil de matche det ja, innen 30 dager.

 

De vil ikke matche nettbutikker.

 

Takk for svaret,

 

Så med andre ord i dette tilfellet, så jeg samma LCD tv som jeg kjøpte fra Elkjøp 2000 kr billigere i en nettbutikk. så vil jeg ikke kunne få mellomlegget hvis jeg tok kontakt. Husker at jeg fik det til for et par år tilbake da når de reklamerte hippig det med prisgaranti, men men

Lenke til kommentar

Endel jeg har lagt merke til når det gjelder Elkjøp, er at ukens tilbud som jeg får via email, er vel å merke det samme hver gang. Kaffetrakter, samme type spill og alt det der. Og ikke nok med det, det jeg så i starten av Januar, var at en tv plutselig var billig. Også rett etterpå, var den nærmest dobbel pris.

 

Men er det noe jeg skal se etter, er det uansett Elkjøp jeg besøker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet dette er en gammel innlegg, men ville bare legge til en oppdatering.

 

Jeg fikk prisgaranti og mellomlegget tilbake selv om den butikken var en nettbutikk, dro bare til butikken og visste en utskrift av butikken hvor TV`en var billig og vips så returnerte de mellomlegget. Sparte mellom 3-4000 kr på dette.

 

Så er storfornøyd:)

Lenke til kommentar
Vet dette er en gammel innlegg, men ville bare legge til en oppdatering.

 

Jeg fikk prisgaranti og mellomlegget tilbake selv om den butikken var en nettbutikk, dro bare til butikken og visste en utskrift av butikken hvor TV`en var billig og vips så returnerte de mellomlegget. Sparte mellom 3-4000 kr på dette.

 

Så er storfornøyd:)

Enkelte selgere gjør alt for å få fornøyde kunder....

Men jeg tror faktisk at butikken tapte på ditt kjøp. Men de kan ikke tjene på alle.

Lenke til kommentar
Jeg ville ALDRi gjort det der. De tjener ikke så mye på tver.

 

HELDIG!

 

edit: en av grunnene til de kan ha gjort det er fordi de ville tapt mer på å selge tven som bvare

 

Grunnen til at elkjøp gjør det er rett og slett for å få fornøyde kunder, samt at dem tjener på det i lengden. Da vil kunden sannssynligvis oppsøke samme butikk for neste gang for å sjekke prisen og kanskje tar han med seg et par produkter som et spontankjøp.

Lenke til kommentar

ja, men hva er viktigst; en fornøyd kunde som kommer igjen, eller en kunde som sier at man aldri burde handle i den butikken til alle rundt seg?

 

edit: jobber selv i elkjøp, og 4000 kr er ikke det værste tilfellet. Husker pioneet 50" som ble solgt til 30000 rett før jul, også kom januarsalget hvor den var til 20000....det svir, men som sagt kunden er viktigst.

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Er butikkselger selv og jeg prøver å yte det beste jeg kan så kunden kommer tilbake, men jeg vil aldri gi penger tilbake så jeg går i tap. Er hovedsaklig kundens plikt å sjekke priser før varen kjøpes.

Jeg har gitt av og til penger tilbake men ikke sån jeg går i tap. Er forskjel på å gi bort mye penger en å yte god service. finnes grenser;) Er ikke bra å gå i tap ofte;)

 

 

Men jeg ser poenget dit og er delvis enig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...