Gå til innhold

Neoman sin treningslogg 5/3/1


neoman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bra styrke på deg!

 

tusen takk for det, begynner å komme seg nå. og har hatt god fremgang i det siste.

 

 

 

Rå tandemløft da... verdensrekorden er vel 550 kg, så 340 er imponerende (hvis dere var 2). Ellers ser det ut som du har en grei-sterk mark ja... stå på

 

takk for det :D. ja ble litt overasket over att det var så tungt når jeg selv prøvde. men skal nevnes att han karen jeg løfta med er en god del sterkere enn meg. hadde trodd verdens rekorden var mere enn 550 ja hehe:P

Endret av neoman
Lenke til kommentar

dagens. måtte slå sammen to økter siden jeg har vært syk noen dager.

 

 

beinpress dyp 230 kg 2x10

leg extension 3x10 50 kg. tok det med ro her.

 

stående strict millitærpress 5x3 75 kg. var i så dårlig form att jeg ikke orka å prøve på 5 reppere.

orka heller ingen andre øvelser...

Lenke til kommentar
At du slår sammen økter gjør ingenting. De er såpass korte uansett, så du blir jo ikke akkurat noen vandrende kortisolbombe av å holde på i en time ;) Hvorfor ble du kun sliten i venstre bryst på forrige økt?

 

 

hehe jepp. bryst og beinøktene og til tider skulderøktene har blitt litt amputerte i det siste.

 

vet ikke hvorfor jeg ble så utmatta i venstre del. men tipper det var pga att jeg lå litt skjevt på det ene settet+litt dårlig tøying-oppvarming den dagen..

 

 

om formen stemmer når jeg kommer til gymmet i dag skal jeg prøve på 5x5 på 155 i markløft... gruer meg:P

Lenke til kommentar

gårsdagens kosthold.

 

frokost. havregrøt + 1 liter hel melk

middag. 400 gram pasta + 400 gram kjøttdeig

etter trening 1 liter melk. og 50 gram havregryn

kvelds. 4 egg.

typisk dårlig dag siden jeg våkna så sent..

 

 

dagens.

 

frokost 1 kg kebab

lunch 4 skiver med brunost og syltetøy. + halv liter h melk

middag 200 gram kyllingfilet. 200 gram ris+ masse saus.

kveldsmat 1 eple+ 130 g havregryn og 3 dl melk

 

har hatt vondt i magen helt siden jeg spiste den svære kebaben:P

 

småtrent litt i dag. deriblant en gerilja cardio 12 minutters økt på sykkel. og en kort gerilja cardio økt på boksesekken

Lenke til kommentar

Dagens økt.

 

Benkpress 3x95 3x95 4x95

skråbenk 6x80 6x80 8x80

 

 

skal starte på ett nytt program. om en ukes tid. litt usikker på hvilket. har vurdert Dietmar. men liker ikke att det innholder så mye lett trening.

 

Åpen for forslag..

 

foresten, hvor mye kalorier burde jeg spise når vekta mi er 95-96 kg

eneste treningen jeg gjør er sykle til og fra skole 10 min. + disse øktene jeg logger her.

regna meg fra til rundt 3200-3500 for å legge på meg muskler effektivt, tror dere jeg trenger mere?

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Kjør Sheiko, da er du The Man :D

 

Vanskelig å si hva du trenger av næring. Hvordan er fettprosenten din? Tommelenfingerregelen er jo 500 kcal i overskudd hvis man skal opp i vekt, men jeg mener en slik regel er rett og slett ugyldig for mange. I sommer da jeg gikk opp fra 75 kg til 80 kg lå jeg på 4400 kcal i snitt, langt mer enn 500 kcal over mitt beregnede energiforbruk. All teori tilsa at jeg skulle bli fet, men fettprosenten var tilsynelatende uendret. Dog, du veier 95 kg og jeg kan tenke meg du har den kroppstypen som ikke trenger ekstremt overskudd for å øke i muskelmasse, og jeg forestiller du kan vokse bra på under 4000 kcal ;)

Lenke til kommentar
Kjør Sheiko, da er du The Man :D

 

Vanskelig å si hva du trenger av næring. Hvordan er fettprosenten din? Tommelenfingerregelen er jo 500 kcal i overskudd hvis man skal opp i vekt, men jeg mener en slik regel er rett og slett ugyldig for mange. I sommer da jeg gikk opp fra 75 kg til 80 kg lå jeg på 4400 kcal i snitt, langt mer enn 500 kcal over mitt beregnede energiforbruk. All teori tilsa at jeg skulle bli fet, men fettprosenten var tilsynelatende uendret. Dog, du veier 95 kg og jeg kan tenke meg du har den kroppstypen som ikke trenger ekstremt overskudd for å øke i muskelmasse, og jeg forestiller du kan vokse bra på under 4000 kcal ;)

 

 

tror rett og slett jeg skal gi sheiko ett forsøk

http://www.iform.no/pub/art.php?id=44

 

slik jeg har skjønt det skal øktene deles i to de dagene det er 6 øvelser. alså 3 øvelser på dagtid og 3 på kvelden.

ser ut som ett grisehardt program. starter med det neste uke tror jeg.

 

skal nok oppi minst 4000 kcal om jeg prøver sheiko. tror det vil tære soppas på kroppen att det er nødvendig...

 

så kan jeg deffe etter det.. begynner å få noe sideflesk og man boobs jeg ikke hadde for 3-4 månder sia:P

 

 

 

dagens mat for tjukkassen...

 

frokost 130 gram havregryn + 1 liter melk..

lunch 200 gram pasta+ 100 gram kjøttdeig ca..

middag 100 gram ris++ masse saus, bønner, og 200 gram kyllingfillet.

etter trening 130 gram havregryn + 1 liter hel melk og 50 gram rosiner

kveldsmat 3 egg...

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Trodde awkward var ironisk, men det går jo an å ta feil. Det ser jo ved første øyekast ut som et gale-matias-program... Også så avansert da. Det er jo mas. Nei, takke mæ tell. Hva med myo-reps (litt komplisert det også da....) eller 5x5, ryp?

 

 

har kjørt nok 5x5 for en stund føler jeg. myo Reps kan jeg se på har aldri prøvd det før så:p

ryp tror jeg att jeg velger å stå over.

 

ingen tvil om att sheiko kan virke hardt. slik jeg har skjønt det er det slk att noen av øktene innholder samme øvelsen 2 ganger på ett døgn.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Dagens..

 

beinpress 240 2x10

leg extension 2x10 60 kg

hack squat 5x80 4x120 4x160 2x200 stoppet på 200 fordi jeg kjente det gjorde litt vondt i korsryggen... siden markløft er en øvelse som betyr langt mere for meg en knebøy risikerer jeg ikke noe skader..

 

 

avsluttet dagen med litt kondis 4x4 i fart 10/16

 

 

Gårsdagens mat

 

frokost 130 gram havre + liter hel melk + ett eple 200 gram og stor appelsin

lunch 130 gram havregryn + 300 gram melk

middag 200 gram torsk + 2 poteter og 100 gram brokkoli

kvelds 130 gram havregryn + 300 gram melk

kvelds 2 200 gram is+ 4 brødskiver med kjøtt pålegg og 400 gram melk

 

 

dagens mat

 

frokost 130 gram havregryn + liter h melk

lunch 100 gram havregryn + 300 gram melk

middag 800 grams kebab+ 10 gram druesukker og 300 gram melk før treninga

etter trening 50 gram havre 700 gram melk 30 gram rosiner og 3 egg

kveldsmat 2 grove knekkebrød med gulost. 3 egg og 1 tunfisk boks.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

dagens treningsøkt

 

millitærpress

20x20 10x40 10 x 60 5x70

 

skråbenk 10x80

 

var alt jeg orka hadde dårlig form i dag. så trente litt kondis i stede.

4x4 1-2 min pause mellom vært interval. + 12 min gerilja cardio.

 

 

dagens mat.

 

Frokost

130 gram havregryn 1 liter h melk.

 

lunch

100 gram havregryn + 300 gram h melk

 

middag

250 gram biff+ 4 poteter og 200 gram brokolli

 

etter trening

 

50 gram havre. og halv liter melk + 2 epler

 

kvelds

3 egg og en tunfisk boks

 

 

usikker på om jeg skal gå for sheiko eller en deff.. føler jeg har bruk for en deff nå..

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Vil du deffe så kan du sjekke ut Velocity Diet 3.0 på forsiden av T-Nation Komplett opplegg med kosthold, treningsprogram og hele pakka. Jeg har null erfaring med den, men alt er virkelig gjennomført så det ser ut som at det virkelig kan være noe

 

likte denne dieten.slik jeg skjønte det baserer du dieten bare på kosttilskudd, og shakes.

litt skeptisk til kalori intaket på den 1500 på dager jeg ikke trente og 1900 på dager jeg trente. protein intak på mellom 240-260 er jo en del, hjelper sikkert og holde på muskelmasse kombinert med alle kostilskuddene.

fant forøvrig ikke noe konkret treningsopplegg på velocity diet :S

 

 

 

Så grusomt ut med alle de repsa i MPen ;)

 

hehe, er værst i håndleddene faktisk:P syns ikke 10x60 var så ille om det var det du tenkte på. kunne klart mere.

 

 

Hvor mye kcal ville dere si jeg burde ligge på?

eneste fysiske aktiviteten jeg gjør er 5 min sykling til skolen+ treningsøkter på 1-2 timer lav intesivitet på trenings senteret. vil bli høyre når jeg skal deffe tho. kroppsvekt 96 ca..

 

tenkte litt på 2500 kcal dagene jeg trener pga den ekstra cardio etter øktene og rundt 2000 dager jeg har fri. skal prøve å lage en diet vedløppav uken. tenkte også eventuelt på å kjøpe diet av jostein ødergaard- børge fagerli..

 

lit usikker på hvordan jeg skal legge opp dette. men sideflesket skal vekk ;)

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Treningsopplegget ligger under Velocity training på siden. Men ja, hvis den bare baserer seg på shakes så hadde jeg og vært skeptisk :) Jeg har lest mye positivt om tilskuddene og måltidserstatterne til Biotest, men dette er i stor grad et salgstriks innser jeg når jeg har sett en eksempeldiett og ikke bare teorien bak den.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...