Gå til innhold

Neoman sin treningslogg 5/3/1


neoman

Anbefalte innlegg

Treningsopplegget ligger under Velocity training på siden. Men ja, hvis den bare baserer seg på shakes så hadde jeg og vært skeptisk :) Jeg har lest mye positivt om tilskuddene og måltidserstatterne til Biotest, men dette er i stor grad et salgstriks innser jeg når jeg har sett en eksempeldiett og ikke bare teorien bak den.

 

jepp, så ut som de hadde lyst til å selge ja:P

 

 

uansett har nå laget meg ett program jeg planlegger og følge under deffen... litt nyrsgjerrig på tilbake meldinger.tenker på å gå ned opptil 12 kg.

 

Mandag

bein

frontbøy 3x8

beinpress 2x10

leg extension 2x10

 

legger stående tåhev1x failure

 

mage

sit ups-beinhev-mage maskin superset med 20 reppere med moderat vekt

 

cardio

gerilja cardio 3 min warm up 6 min max 3 min slow down

 

 

 

 

tirsdag bryst-triceps

 

bryst

benk 3x8

skråbenk 3x6

 

triceps

franskpress 2x10

dips 1xfailure

 

cardio

30 minutter cardio sykkel-jogging moderat intensivitet

gerilja cardio 6 min max

 

 

 

 

 

 

 

torsdag rygg-biceps-nakke

 

rygg

markløft 4x8

sittende roing 2x8

 

biceps

bicepscurl rett stang 2x8

preachercurl 1x failure

 

nakke

shrugs 1x failure stiger litt vær uke

 

mage

sit ups beinhev mage maskin 20 reppere med moderat vekt

 

cardio

gerilja cardio 3 min warm up 6 min høy intesivitet 3 min slow down

 

 

 

lørdag skuldre

 

overhead press 3x8

sidehev 1x10 1x10 tyngre en forrige settet

fronthev 2x10

hantelpress sittende 1x failure

 

cardio

30 min sykkel-jogging

Gerilja cardio 6 min høy intesititet

 

 

planene er å holde svært høy intesivitet gjennom hele programmet. og legge på litt vær uke, men ikke på nært så mye som under bulk, hva mener dere om valg av øvelser og cardio? og burde jeg ta protein-carbs-etter trenings måltid før eller etter cardioen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er av den oppfatning at man skal ta en del mer rygg en brystøvelser. Grunnen er at ryggen har mye mer å si i funksjonell styrke og at det er en større musklegruppe.

 

kan ikke argumentere med den nei. mulig jeg legger til en øvelse. ellers tar jo markløft veldig bra på ryggen da.

hva syns du-dere ellers om programmet?

Lenke til kommentar

dagens.

 

frontbøy 3x8 60 kg ganske korte pauser knebøy liggnende øvelser har alltid vært min store svakhet..

beinpress 2x10 200 kg lett

leg extension 2x10 50 kg makan til smerteful øvelse

 

legger 1 set til nært failure stående. veldig trege reps.

 

litt mage på slutten, veldig usikker på hvordan jeg egentlig skal trene mage.. har aldri trent mage på off season før. men tenker jeg prøver når det er on season:P

 

uansett sit ups 20 stk beinhev 20 stk dårlig teknikk 12 stk på en mage maskin sak.

 

tenker på å ligge på veldig lite karbs rundt 100-150 daglig. og 250-300 gram proteiner daglig. i tillegg tenker jeg på å ta en eller annen spiseskje olje til vært måltid. tenkte å starte på 2800 kcal på dieten og om jeg ikke går ned av det. så skal synker jeg litt mindre i kcal vær uke. til jeg merker forskjell.. også morgentur før frokost 3 ganger i uka.

 

men det jeg egentlig er aller mest usikker på er hvordan jeg trener under en deff.. har laget ett eget program som ikke er så alt for ille. noen poster lenger opp. men er nok neppe noen kjempe program. om noen kan linke meg til ett program de tror jeg kunne brukt til deff ville jeg blitt svært glad.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Ang program: ser at du ikke trent så altfor lenge så da stusset jeg litt over at du kjører en 3-splitt. Jeg tror det er viktigere på ditt stadium å få kjørt musklene litt oftere. Ville heller tatt en 2-splitt hvor en uke ser slik ut: 1x2x1xx (x=fri) og neste blir: 2x1x2xx. Vil gjerne at noen andre som har litt mer erfaringer sier noe om dette.

 

Ang rygg: ville kanskje tatt:

3xmark

2xchinups (max)

2xomvendt roing (

)

 

og dropp preacher-settet. Du får tatt biceps nok i ryggøvelsene. nakke faller også bort hvis du tar med chins.

 

Ang skuldre: jeg tror du får kjørt skuldrene nok som det er og tror det holder å kjøre skulderpress (altså med handtler).

Lenke til kommentar
Ang program: ser at du ikke trent så altfor lenge så da stusset jeg litt over at du kjører en 3-splitt. Jeg tror det er viktigere på ditt stadium å få kjørt musklene litt oftere. Ville heller tatt en 2-splitt hvor en uke ser slik ut: 1x2x1xx (x=fri) og neste blir: 2x1x2xx. Vil gjerne at noen andre som har litt mer erfaringer sier noe om dette.

 

Ang rygg: ville kanskje tatt:

3xmark

2xchinups (max)

2xomvendt roing (

)

 

og dropp preacher-settet. Du får tatt biceps nok i ryggøvelsene. nakke faller også bort hvis du tar med chins.

 

Ang skuldre: jeg tror du får kjørt skuldrene nok som det er og tror det holder å kjøre skulderpress (altså med handtler).

 

takk for tips.

om jeg skjønte dette med slik du åsen jeg burde splitte opp. 1 dag på 1 dag av 2 dager på 1 dag av 1 på 2 av

for så neste uke....... 2 på 1 av 1 på 1 av 2 på 2 av. så lager jeg ett program jeg har ett fast program hvor jeg har ufaste dager. mulig jeg fjerner fronthev på skulde og kanskje hantelpress. får se;)

 

takk for tips.

 

er skrekkelig svak i chins.. men skal gi det ett forsøk.

 

skal prøve å lage en diet snart:)

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Ikke akkurat det jeg mente men noe i nærheten. Jeg skal forkare nærmere:

 

Hvis du deler programmet ditt opp i to, slik jeg har foreslått så kaller du den ene dagen A og den andre B. Uken blir da slik: AxBxAxx og BxAxBxx. Så i løpet av to uker har kjørt begge delene av programmet tre ganger. :)

Endret av Snusi
Lenke til kommentar
Ikke akkurat det jeg mente men noe i nærheten. Jeg skal forkare nærmere:

 

Hvis du deler programmet ditt opp i to, slik jeg har foreslått så kaller du den ene dagen A og den andre B. Uken blir da slik: AxBxAxx og BxAxBxx. Så i løpet av to uker har kjørt begge delene av programmet tre ganger. :)

 

 

skjønner ;)

 

 

 

dagens

 

benk 3x8 75 rimelig korte pauser til meg og være.

skråbenk 3x6 75 slet enormt med siste reppen på siste settet. men gikk opp.

 

franskpress 2x10 30 kg

var så utkjørt i triceps og bryst att jeg ikke klarte mere enn 5 dips på slutten av økta. klarer normalt 15.

 

avsluttet med en gerilja cardio økt.

Lenke til kommentar

Hvis du vil gå ned i vekt og få mer atletisk utseende, hvorfor trener du ikke fullkropps, 3 ganger i uken? Tror du at hvis du tar mindre isolasjonsøvelser på bryst, biceps og triceps så vil du ikke bli "sterk" ? Da tar du feil. Markløft, Knebøy, Press, Benkpress, roing med stang, og diverse støtteøvelser (gjerne biceps og triceps 2 ganger i uken) så vil du få bedre resultater enn noensinne.

Lenke til kommentar
Hvis du vil gå ned i vekt og få mer atletisk utseende, hvorfor trener du ikke fullkropps, 3 ganger i uken? Tror du at hvis du tar mindre isolasjonsøvelser på bryst, biceps og triceps så vil du ikke bli "sterk" ? Da tar du feil. Markløft, Knebøy, Press, Benkpress, roing med stang, og diverse støtteøvelser (gjerne biceps og triceps 2 ganger i uken) så vil du få bedre resultater enn noensinne.

 

 

vil bare få lavere fett% men mulig jeg drøyer det litt.

har etter flere erfaringer funnet ut att 1 gang i uken funker best for meg. men alikevel mulig jeg gir sheiko ett forsøk.

det er vel lett fullkropps program som kjøres 3 ganger pr uke??

 

 

gårsdagens økt

 

Markløft 3x3 160 1x180

strict nedtrekk 8x 15 plater. 5x 18 plater

sittende preachercurl med ez stang 3x failure på 30 kg. ble vel mellom 8-15 reps på vært set. kjørte sakte både opp og ned DEILIG følse i biceps..

 

 

gerilja cardio 8 min oppvarming pga att jeg snakka med en fyr gadd ikke løpe samtidig:P + 6 min tredemølle på max. med 10 sec stopp pr 30. og litt nedtrapping.

 

 

gårsdagens mat

 

frokost 130 g havregryn+ 500 g melk

lunch 100 g havregryn+ 500 g melk

middag 300 gram fisk + 100 g brokkoli og 3 poteter

etter trening 1 banan 50 g havregryn halv liter melk.

kvelds 1 tunfisk boks 2 brødskiver og 50 gram havregrøt med melk.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

har nå kjøpt en del kostilskudd.

 

blant annet kreabolic. zma. casein. aminosyrer.multivitaminer.

 

i tillegg til dette klarte jeg å kjøpe activate myseprotein med nøytral smak. jeg trykka tydeligvis feil. for jeg trodde det var sjokoladesmak. så får jeg epost der det står att det er nøytral smak. jeg tenkte pytt pytt. så får jeg den i dag. og blander den i shaken FY den smaker jo være enn værst. jeg hadde forestilt meg att den var helt uten smak.

 

kjøpte på norkost. noen som tror jeg har noe sjanse til å bytte? har bare tatt 30 gram fra den. de seigste 30 grama jeg har fått ned i mitt liv.

Lenke til kommentar
Nei, dessverre, det blir som å prøve å bytte en sjokolade du har tatt en bit av :) Dog kan du kanskje benytte deg av reklamasjonsretten på 30 dager, men jeg vet ikke reglene for den når det kommer til ferskvarer.

 

skjønner. får heller kjøpe meg noe annet pulver da:(

Lenke til kommentar
Proteinpulver uten smak smaker som regel dritt ja :!: Husker jeg kjøpte Whey Tech nøytral en gang- never again :scared:

 

jepp er pyton som bare det.

klarte du å spise opp hele boksen da:P?

har nå funnet ut att også amino acid eller noe jeg kjøpte også har nøytral smak. forsvådidt ikke ett stort problem siden det bare er 5 gram daglig. i tillegg er også activate carben nøytral...

sliter litt med å klare å tenke att det er carbs når det ikke smaker søt:P

Lenke til kommentar
klarte ikke å få ned bøtta nei, den står oppi hylla enda til bruk i ekstreme nødsituasjoner :!:

 

Skulle vell egentlig ha sendt den til afrika, men vil ikke plage de stakkars afrikenerene :shrug:

 

hehe. spørs om selv utsulta afrikanere hadde klart å spist detta.

 

anyways. har funnet ut att når jeg blandet det med juice 300 gram juice+ 30 gram pulver så smakte det ikke så ille:D

Lenke til kommentar

spiser svært bra for tiden. ettersom att jeg har startet å følge sheiko tror jeg litt ekstra mat+ kostilskudd vil hjelpe.

bruker ZMA. kreabolic multivitaminer+ gainer under sheiko programmet. prøver å ligge så nært 4000 kcal som mulig VÆR DAG.

 

gårsdagens mat var

frokost

100 gram gainer

100 gram havregryn

800 gram melk

 

lunch

110 gram gainer 20 gram prot pulver

500 gram melk

 

før trening 100 gram havregryn +

med 20 gram nøytralt prot pulver ( æsj )

og 300 gram hel melk

+ 6 kreabolic kapsler

 

etter trening 1 banan

50 gram protpulver

 

kvelds 1

200 gram torsk

150 gram potet

100 gram broccoli

 

kvelds 2

1 appelsin

1 eple

 

kvelds 3

5 egg

20 gram casein med 200 gram juice

2 grove skiver

 

før sengen 3 zma kapsler

1 x multivitamin

Lenke til kommentar

følger sheiko og spiser bra og har merka gode styrke økninger i selv den siste uka :D

tydelig att kalori overskuddet ZMa og kreabolic gir god trøkk. tok 110 i benk i dag rimelig greit. tok 90 i millitærpress så vidt det var. og kjørte flere sett med 2ere i ekstremt dyp knebøy med 110 kg med stopp i bunnen.

det som gjør meg sliten er den enorme trenings mengden sheiko har og by på. i tillegg kjører jeg biceps på slutten av økta, og ble mildt sagt overasket over styrken på biceps. klarte 2 reps på 50 i stang curl med rett stang helt greit.

tok 6 reps på 40 i preachercurl helt greit. og 15 reps på 30 kg, brukbart for en som alltid har vært svak i biceps.

trodde egentlig ikke att kostilskudd funket. men tok tydeligvis feil. anyways her kommer dagens mat.

 

frokost

1 liter h melk

110 gram gainer

110 gram havregryn

aminosyrer 4-5 gram

 

lunch 40 gram prot shake 200 gram h melk 1 eple

 

lunch 2 110 gram havregryn 20 g prot pulver oppi

 

middag 4 fiskekaker. 3 poteter. 150 gram brokkoli + andre grønnsaker.

 

før trening 5 druesukker piller+ 6 kreabolic kapsler

 

midt i trening 60 gram gainer 30 gram superfast carb 3 gram aminosyrer og 10 gram prot pulver

 

på slutten av trening 100 gram gainer 20 gram prot pulver og 3 gram aminosyrer

 

kveldsmat 5 egg 100 gram kesam

 

før sengen 20-25 gram casein 200 gram melk 3 zma og 1 multivitamin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...