Gå til innhold

Neoman sin treningslogg 5/3/1


neoman

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

DAgens

markløft

5x135

3x152.5

4x170 all time pers. svært fornøyd! hadde nok klart minst 2 rep til. men fryktet att ryggen ville fått vondt da.

 

markløft

2x10 105

 

markløft overhåndsgrep

3x10 85 med statisk 5 sec hold på toppen

 

karakter 9.5/10 første gode økta jeg har hatt på lenge!

 

kostholdet har vært svært bra de siste dagene regner med att det er medvirkende.

 

6-8 måltider vær dag. med minst 30-60 g protein pr måltid. prøver å treffe på ca 300+ g protein vær dag. 4+ tunfisk bokser daglig! + 2 store middager, og masse melk.

 

gårsdagens økt 1

morgen cardio 40 min rolig sykkling

 

økt 2 600 m svømming uten pause.

 

økt 3 90 min krav maga.

Lenke til kommentar
Hvordan funker 5/3/1?

 

ikke sikker på om du mener hvordan programmet funker som program. eller hvordan det fungerer for meg:P så velger å svare på begge!

 

hvordan det fungerer for meg

har bare fulgt det i litt over 3 uker. og har planer om å følge det i minst 8 uker så ikke så lett å si enda:P

men har løftet mere i markløft enn noen gang. og kjenner meg sterkere i MP og bøy. å minst like sterk i benk.

så kan da ikke klage. kondisen har også blitt bedre. jeg har aldri kjørt med noe annet enn 1-5 reps. så en blanding som 5/3/1 er funker bra for meg :) syns også variasjonen programmet gir fungerer bra!

 

hvordan programmet fungerer. du kan lese om det her !

http://www.tmuscle.com/free_online_article...d_pure_strength

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Hvordan funker 5/3/1?

 

ikke sikker på om du mener hvordan programmet funker som program. eller hvordan det fungerer for meg:P så velger å svare på begge!

 

hvordan det fungerer for meg

har bare fulgt det i litt over 3 uker. og har planer om å følge det i minst 8 uker så ikke så lett å si enda:P

men har løftet mere i markløft enn noen gang. og kjenner meg sterkere i MP og bøy. å minst like sterk i benk.

så kan da ikke klage. kondisen har også blitt bedre. jeg har aldri kjørt med noe annet enn 1-5 reps. så en blanding som 5/3/1 er funker bra for meg :) syns også variasjonen programmet gir fungerer bra!

 

hvordan programmet fungerer. du kan lese om det her !

http://www.tmuscle.com/free_online_article...d_pure_strength

 

Er i andre uke på 5 3 1 nå, maxrep på siste sett med baseøvelsene er ingen spøk, spotter er essensielt.

Lenke til kommentar
Hvordan funker 5/3/1?

 

ikke sikker på om du mener hvordan programmet funker som program. eller hvordan det fungerer for meg:P så velger å svare på begge!

 

hvordan det fungerer for meg

har bare fulgt det i litt over 3 uker. og har planer om å følge det i minst 8 uker så ikke så lett å si enda:P

men har løftet mere i markløft enn noen gang. og kjenner meg sterkere i MP og bøy. å minst like sterk i benk.

så kan da ikke klage. kondisen har også blitt bedre. jeg har aldri kjørt med noe annet enn 1-5 reps. så en blanding som 5/3/1 er funker bra for meg :) syns også variasjonen programmet gir fungerer bra!

 

hvordan programmet fungerer. du kan lese om det her !

http://www.tmuscle.com/free_online_article...d_pure_strength

 

Er i andre uke på 5 3 1 nå, maxrep på siste sett med baseøvelsene er ingen spøk, spotter er essensielt.

 

helt enig der asså. i uke 1+2 presset jeg meg ikke til failure i noen øvelser. men i uke 3 bestemte jeg meg for å prøve.

for så å ta deload i uke 4... så får jeg se om jeg begynner å ta max rep på det settet det er ment man skal gjøre det vær økt!

 

i benk+mp går det forsåvidt greit å presse seg max. men bøy+mark er litt mere skummelt:P mener nå jeg:P

 

du får starte å føre logg på forumet om 5/3/1 treningas di om du har tid:)

 

 

 

Blir vel flere som kommer til å kjøre 5/3/1 på froumet :)

 

regner med det. virker som det er mange på treningsforum som har startet å kjøre det også...

etter hva jeg har lest på forumer. å hørt av folk kan det lett anbefales:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Hvordan funker 5/3/1?

 

ikke sikker på om du mener hvordan programmet funker som program. eller hvordan det fungerer for meg:P så velger å svare på begge!

 

hvordan det fungerer for meg

har bare fulgt det i litt over 3 uker. og har planer om å følge det i minst 8 uker så ikke så lett å si enda:P

men har løftet mere i markløft enn noen gang. og kjenner meg sterkere i MP og bøy. å minst like sterk i benk.

så kan da ikke klage. kondisen har også blitt bedre. jeg har aldri kjørt med noe annet enn 1-5 reps. så en blanding som 5/3/1 er funker bra for meg :) syns også variasjonen programmet gir fungerer bra!

 

hvordan programmet fungerer. du kan lese om det her !

http://www.tmuscle.com/free_online_article...d_pure_strength

 

Er i andre uke på 5 3 1 nå, maxrep på siste sett med baseøvelsene er ingen spøk, spotter er essensielt.

 

helt enig der asså. i uke 1+2 presset jeg meg ikke til failure i noen øvelser. men i uke 3 bestemte jeg meg for å prøve.

for så å ta deload i uke 4... så får jeg se om jeg begynner å ta max rep på det settet det er ment man skal gjøre det vær økt!

 

i benk+mp går det forsåvidt greit å presse seg max. men bøy+mark er litt mere skummelt:P mener nå jeg:P

 

du får starte å føre logg på forumet om 5/3/1 treningas di om du har tid:)

 

 

 

Blir vel flere som kommer til å kjøre 5/3/1 på froumet :)

 

regner med det. virker som det er mange på treningsforum som har startet å kjøre det også...

etter hva jeg har lest på forumer. å hørt av folk kan det lett anbefales:P

 

Det jeg gjør på mark er at jeg får en med peiling til å spotte, og ber vedkommende gi beskjed når ryggen begynner å krumme. Jeg kjører bøy atg, tror maksrep der funker bedre på paralell eller boksbøy, blir mange rare måter å komme seg opp på nå :p

 

Logg får eventuelt bli etter nyttår.

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar

hehe høres bra ut. stopper selv i mark når krummen blir for stor. er så lett å skade ryggen om man krummer for mye.

atg bøy er bra. går en del under paralel selv. men ikke helt ass to the grass. kan gå enda dypere om jeg anstrenger meg nok. men ser ikke vitsen,siden jeg ikke klarer å holde ryggen helt rett under atg bøy:P

men er ingen ting som er værre en folk som ikke går langt nok ned å tror de er jævla sterke:P

 

dagens økt

 

stående Millitærpress

5x60

3x67.5

4x75 all time pers

 

press bak nakken

2x10 45 små tungt.pga att jeg blir veldig pumpet.

 

millitærpress foran

3x10 45

 

nedtrekk

5x10 80 kg

 

dagens økt karakter 8.5/10

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Dagens økt

 

konsentrasjonsezcurl

2x8 32.5

 

konsentrasjonscurl hantler

2x8 12.5

 

franskpress med treg negativ og stopp i hodet.

2x8 42.5

 

pushdown nivå 15/15+5 kg

2x8 løfta så tregt jeg kunne.

 

stående underarmscurl med rett stang

2x8 25

 

Tipper du ble bra pumpet etter den økten :p Kom til å lure på noe, trener du noe med grippers? Om jeg ikke har fått så mye større underarmer av det har jeg iallfall blitt mye sterkere i grepet.

Lenke til kommentar

ja ganske greit pump av denna økta:P trener en arm økt med korte pauser å god teknikk en gang i uka. gir veldig godt pump syns jeg.

 

har prøvd grippers. men aldri trent med det :(. men vurderer litt å kjøpe meg captain of crush trainer, 1 og 2.

har små hender og veldig svakt grep så kunne vært noe å trent opp. underarma står vel ikke heller helt i stil med overarma:P 31-32 underarmer og 43+ overarmer:P i dag er faktisk første gang jeg har trent underarma direkte på veldig lenge!

 

åsen grippers har du trent med da krollboy?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
ja ganske greit pump av denna økta:P trener en arm økt med korte pauser å god teknikk en gang i uka. gir veldig godt pump syns jeg.

 

har prøvd grippers. men aldri trent med det :(. men vurderer litt å kjøpe meg captain of crush trainer, 1 og 2.

har små hender og veldig svakt grep så kunne vært noe å trent opp. underarma står vel ikke heller helt i stil med overarma:P 31-32 underarmer og 43+ overarmer:P i dag er faktisk første gang jeg har trent underarma direkte på veldig lenge!

 

åsen grippers har du trent med da krollboy?

 

Har plastgrippere, Heavy grips 100, Coc # 1 og Coc # 1.5. Har lukket 1eren med venstre og 1,5 med høyre, greide ikke 1eren med noen av hendene i starten. Trener regelmessig, men har til tider ikke brukt program, trener nå dette: http://www.heavygrips.com/training/beginner.html tre ganger i uken. Synes åpningen på Coc er for stor til at de egner seg for "omvendt lukking" though.

 

Edit: Leste om 5 3 1 på t-nation og snublet over denne: http://www.tmuscle.com/free_online_article...or_the_deadlift.

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar

Hei! Jeg bare lurer på noe, har lest 5-3-1 boken.. Men ble litt forvirret der det stod "Start med %90 av din maks" Og når programmet kom så stod det;

 

%65 x 5 reps

%75 x 5 reps

%85 x 5 reps or more

 

Hvis maksen min på markløft er 120kg. Skal jeg så ta %65 av %90 av min maks?

 

Edit: Til alle som har lyst på en god bok om styrkeløft, så er 5-3-1 en god bok. En god del humor gjør boken mye gøyere å lese :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Hei! Jeg bare lurer på noe, har lest 5-3-1 boken.. Men ble litt forvirret der det stod "Start med %90 av din maks" Og når programmet kom så stod det;

 

%65 x 5 reps

%75 x 5 reps

%85 x 5 reps or more

 

Hvis maksen min på markløft er 120kg. Skal jeg så ta %65 av %90 av min maks?

 

Edit: Til alle som har lyst på en god bok om styrkeløft, så er 5-3-1 en god bok. En god del humor gjør boken mye gøyere å lese :p

 

Du beregner maks utifra 90% ja, står her: http://www.tmuscle.com/free_online_article...d_pure_strength

 

Må lese hele vet du;)

 

"You aren't just picking a weight to lift five times or three times or one time per set. You're using a specific percentage of your one-rep max. And not your full 1RM. The calculations are based on 90% of it."

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar

ahh rått :D helt klart att jeg burde begynne å trene mere håndledd+hender. er nok det svakeste hos meg uten tvil.

 

tenker på å prøve det grip programmet du linket om jeg får kjøpt meg noen grippers snart:P

overasket over att dette med bedre grep gjør att man kan dra markløft stanga fortere opp. egentlig aldri tenkt over det:P

men det stemmer nok. jeg drar mye saktere med overhånds enn omvend grep. ikke det att jeg klarer å holde så mye i overhånds akuratt da:P

 

 

 

Dagens økt deload uke

 

knebøy

5x62.5

5x75

5x90

 

3x10 80 kg

 

frontbøy

2x5 65 kg

 

sittende lårcurl

5x5 47.5

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
ahh rått :D helt klart att jeg burde begynne å trene mere håndledd+hender. er nok det svakeste hos meg uten tvil.

 

tenker på å prøve det grip programmet du linket om jeg får kjøpt meg noen grippers snart:P

overasket over att dette med bedre grep gjør att man kan dra markløft stanga fortere opp. egentlig aldri tenkt over det:P

men det stemmer nok. jeg drar mye saktere med overhånds enn omvend grep. ikke det att jeg klarer å holde så mye i overhånds akuratt da:P

 

 

 

Dagens økt deload uke

 

knebøy

5x62.5

5x75

5x90

 

3x10 80 kg

 

frontbøy

2x5 65 kg

 

sittende lårcurl

5x5 47.5

 

Mener å ha lest tidligere i loggen at du kjører cleangrep på frontbøy, hvordan "forberedte" du håndleddene på dette? Prøver kjøre frontbøy med cleangrep, men er et håndleddshelvete. Utrolig irriterende egentlig, frontbøy er jo en kongeøvelse, men håndleddene er rett og slett ikke myke nok.

Lenke til kommentar

hehe nei. aldri kjørt frontbøy med cleangrep før. prøvde. men gikk dårlig. ikke myk nok. har store problemer i frontbøy alerede:P elendig i den øvelsen rett og slett. men jobber med det.

 

 

 

dagens. 5/3/1 uke 4 dag 2 deload

 

Benk med stopp

5x52.5

5x70

5x80

 

smalbenk med stopp

2x5 65

 

benk med stopp

3x5 70

 

sittende roing

5x5 18/25

 

første gangen jeg har deload uke i hele mitt liv. er kanskje på tide:P

Lenke til kommentar

dagens økt

 

5/3/1

 

uke 4 dag 3 deload

 

markløft

5x80

5x100

5x120

 

2x5 105

 

markløft med overhåndsgrep og statisk hold

2x5 95

 

noen som har noe gode forslag til hvordan jeg kan trene magen? for økt core styrke. finner ingen øvelser jeg føler jeg liker noe særlig med untak av planken...

Lenke til kommentar

forigårs

5/3/1 deload uke 4 dag 4

mp

5x35

5x45

5x52.5

3x60

2x70

pushpress

3x80

1x90

0x95 merkerlig att dette ikke gikk. hadde trodd det skulle gå.

 

 

press bak nakken

3x5 47.5

 

millitærpress

3x5 47.5

 

nedtrekk

5x5 85 kg. vet ikke om det er så mye. men var i alle fall nivå 17/25 på maskina. og jeg trener på ett hardcore gym:P

 

 

dagens

 

hantelcurl konsentrasjon til en vis grad:P

2x6 15 kg

 

hammercurl 2x6-7 15

 

franskpress med stopp på hodet og treg negativ. max eksplosivt opp. 2x6 45

 

pushdown tau 2x6 8/15 likte ikke med tau. kjente det bare i tricepsen når jeg strakk ut i bunden. holder meg unna den tror jeg.

 

omvendt curl stang 2x6 27.5

 

omvendt curl kabel 2x6 25 teknisk.

 

dagens morgen cardio

 

1000 meter svømming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...