Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n vil ikke starte opp!


Anbefalte innlegg

hei

 

jeg har et lite problem med oppstarten av pc'n.

 

når jeg starter opp pc'n kommer det en melding: there is not enough space in the runtime area, smbios data will not be available

 

jeg har sånn ca funnet ut hva jeg må gjøre.

på et annet forum jeg har lest på var det en kar som hadde samme feil. der han fikk beskjed om at: SMBIOS Event Log var full å må slette den.

Hovedkortet som jeg bruker er: Asus M3A32-MVP

noen som vet hvordan jeg kan slette event log på dette kortet? jeg finner ikke ut av det.

men om dere har noen nadre ider om hva det kan være som gjør at den ikke vil starte så er jeg åpen for forslag;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- This message is displayed when the size of the SMBIOS data exceeds the available SMBIOS runtime storage size.

- This indicates that the SMBIOS event log is full, then BIOS stops logging events to the SMBIOS event log.

 

The SMBIOS event log can be cleared in BIOS Setup under the SMBIOS Event Log menu...

det vet eg alt, det eg ikke vet er hvordan man gjør det. det er ingen menu inne i bios som får under det. eg har lest litt. det eg har funnet sånn ca ut er at man må ha hk cd'n som følger med å starte opp med den. holde inne ctrl + page up.

 

dette er kopiert fra det forumet: Hi, I will explain what I did:

 

First, you will need a dvd drive with serial ata interface, I tried with an ide drive but didn't work.

 

1- unplug everything from the motherboard, only connect: psu, videocard, one memory module, power button, internal speaker and the sata dvd drive.

 

2- turn on the computer and insert the dvd disk that came with the motherboard and turn it off

 

3- normally when you turn on the computer, there is a lapse of about 5 seconds before the first beep sound . In that space of time you must press "ctrl" and "F4" and keep pressed for about 30 seconds.

 

4- If you done right, the monitor will not show nothing, no beep sounds and you will need to wait for about 3 minutes. After this the motherboard will emit 4 fast beep codes and will reboot automatically, and the motherboard will come to life again.

 

5- But if after pressing ctrl and f4 the motherboard starts to emit beep sounds separated for about 20 seconds is because it did'nt found the bios file in the dvd drive, you'll need to try again or change the dvd drive.

 

Hope you get fixed soon. Good luck.

Lenke til kommentar
Etter det jeg forstår av dette så ble det lagt inn ny bios på hovedkortet. Det er mulig å laste ned fra produsentens hjemmeside som er her http://support.asus.com/download/download....32-MVP%20Deluxe.

tingen er at jeg ikke får lagt det inn i det heletatt. pcn kommer ikke lengre en første kjekk! eg kan kunn laste den på en annen pc. men jeg får ikke det ikke inn på den som er fucket:P

Lenke til kommentar
Etter det jeg forstår av dette så ble det lagt inn ny bios på hovedkortet. Det er mulig å laste ned fra produsentens hjemmeside som er her http://support.asus.com/download/download....32-MVP%20Deluxe.

det funket ikke å ligge inn ny bios. gikk inn på den linken du ga meg å lastet ned den nyeste versjonen. la den inn på en minne penn. å kjørte instalasjonen på den i bios. den er oppgradert men det kommer samme melding opp fremdeles! noen florslag på hva eg kan ha gjort feil eller at det kan være noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...