Gå til innhold

Bittebittebitteliten minnepenn? Kjøpe hvor?

Mompen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal ha tak i så liten minnepenn som mulig. Maks 300kr, alt over 256mb er akseptert. Noen som vet hvor jeg får tak i no sånt? Skal brukes i bil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vil heller anbefale denne, Kingston 8GB datatraveler mini (142kr), jeg har denne selv. De er må nokk til å ha i lommeboka eller på nøkkelring (på størrelse med et SD-kort), tåler en trøkk, og har over dobbelt så høy hastighet som den svenni linker til (som koster 242kr).

Ved flytting av større filer har jeg fått: 23MB/s les og 13MB/s skriv. Den svenni linker til gir 10 les 3 skriv.

Endret av GullLars
Skrevet (endret)

Corsair sine Flash Voyager mini er ikke så ille de heller.. jeg har 8GB-versionen og den er omtrent halvparten så stor som den "vanlige" corsair flash voyager-minnepennen. Fordelen med corsair USB mini er at de tåler sinnsykt mye og er samtidig vanntett. Selve usb-kontakten kan dessuten skjules inni selve enheten.

Endret av Dune1982
Skrevet (endret)
Corsair sine Flash Voyager mini er ikke så ille de heller.. jeg har 8GB-versionen og den er omtrent halvparten så stor som den "vanlige" corsair flash voyager-minnepennen. Fordelen med corsair USB mini er at de tåler sinnsykt mye og er samtidig vanntett. Selve usb-kontakten kan dessuten skjules inni selve enheten.

Praktisk talt ALLE nyere minnepenner er vanntette, og det gjelder spesielt miniutgavene siden disse bare er en kontakt med et forseilet plastskall. Jeg har Corsair Voyager, og de er også fine, men jeg foreslo kingstons fordi den er den billigste thumbdrive jeg har sett i 8GB, og den er raskere enn de fleste andre thumbdrive (alså thumbdrive = like stor som ytterste leddet på tommelen).

Endret av GullLars
Skrevet (endret)

Den siste der var egentlig helt perfekt, utseende, hastighet, holdbarhet, type solid vanntett sak har egentlig ingen betydning, bare at den er liten :p (tykkelse er ikke så viktig, bare at den bygger så lite ut i lengden som mulig)

Ser dog ikke ut som komplett selger de lenger :/

Endret av Mompen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...