Gå til innhold

CDON - Har de glemt hva kundeservice er?


Anbefalte innlegg

Må få luftet litt frustrasjon.. :ermm:

 

Jeg vet nå hvorfor CDON ikke har kundeservice på telefon!

 

Bestillte en vare på CDON.no, og så fikk jeg feil vare. Plukkfeil på godt norsk.

Ble jo lettere irritert over at det er mulig å blande om på det jeg hadde bestillt og det jeg fikk levert.

-Hva slags folk har de egentlig ansatt på lageret til CDON?

For å gjøre denne feilen bør man være både dum og blind og det hjelper sikkert om man er neddopa i gjerningsøyeblikket også, tenkte jeg.

 

Jeg hiver meg da over PC'en for å finne telefonnummeret til CDON.

Haha, så uvitende jeg var, for det finnes ikke et eneste telefonnummer oppgitt til CDON noen steder. Ikke på sidene deres, på 1881.no eller telefonkatalogen.no.

Slik frustrasjon må bare utageres over telefonen, det blir ikke samme schwungen over det hele ved å sende en mail. Dessuten tar det tid før man får svar på en mail, på telefonen er mottakeren av klagen nødt til å svare der og da.

 

Så jeg ender opp å sende en mail, eller et ærende som de kaller det på kundeservicesidene.

Jeg skriver noe slikt som at jeg har fått feil vare og håper de kan ordne opp i dette så raskt som mulig.

 

Svaret jeg får er dette:

 

(Start på mail fra CDON)

 

Takk for mail.

 

Vi sender en fraktseddel og en proforma faktura sånn at du kan returnere varen. En ny order har blitt lagt så du skal få en ny *********. Legg ned denne nye fakturaen (som medfölger den nye varen) i returen, den blir slettet når vi mottar returen.

 

Pakk ned varen i en eske med bra emballasje sammen med en kopi av originalfakturaen.

 

Proformafakturaen og nok en kopi av originalfakturaen må legges i en konvolutt merket DOKUMENTER som klistres utenpå pakken.

Teip på fraktseddelen.

Pakken må leveres inn på et av postens godkjente innleveringssteder eller postkontor!

 

Observer at du må legge ved en kopi på fakturaen, en notis om ÅRSAKEN TIL RETUREN når du returnerer, samt en FEILBESKRIVELSE, slik at vi kan hantere returen på riktig måte (ikke legges ut på lagret igjen)

 

Om noe av tilbehøret mangler kommer vi å gjøre et prisavslag på det totale beløpet for varen, tilsvarende verdien på det som manglet.

 

Mvh

 

(Slutt på mailen fra CDON)

 

Jeg må gjøre hva sa du?

Alt det der? Og så er det dere som har gitt meg feil vare!

Nei fy f***...

Greit nok å sende den feilleverte varen i retur, men å ta kopier og legge ved konvolutter og fylle ut skjemaer og gudene-vet-hva?!

Jeg måtte lese mailen jeg fikk tre ganger bare for å forstå alt de vil ha meg til å gjøre!

Og de kunne da i hvert fall sagt "Sorry". Selv om det også hadde vært på norsk med et lett innslag av svensk.

Min trang til å ringe og skjelle ut noen fra CDON på telefonen ble enda større enn før.

 

Etter noen dager har jeg resignert fullstendig og som i transe kommer jeg til å gjøre alt de ber meg om å gjøre bare jeg får returfraktlapper og alt det andre jeg er blitt beordret til å legge ved returen.

 

Men det kommer jo ikke!

Hvor blir det av alt sammen? Har ikke sett noe til verken ny vare eller alt dette returpisset de skullle sende meg. De kunne vel bare sende meg en mail og fortelle hvordan det går?

Jeg vil ringe kundeservice NÅ!

 

Jeg forstår nå hvorfor nettet er støvsuget for telefonnummer til CDON's kundeservice.

 

*Arg* :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CDON gjør alt etter boken faktisk talt.

Er enig i at man må være nærmest hjernedød når man ikke ser forskjell på en Guns n' Roses CD og et PlayStation 2 spill (for å ta et eksempel) Men fremgangsmåten for retur er helt korrekt fra CDON sin side, og det vil ikke hjelpe deg om du kjefter og smeller aldri så mye.

 

Proformafaktura benytter du når mottaker ikke skal betale for varen, eks gaver, vareprøver, reparasjoner etc.

Lenke til kommentar

De sier ting på en unødig krøkkete måte som fører til at det ser ut som mer arbeid en det er. Men jeg er enig i at det burde være unødvendig å kreve at kunden skal forsyne CDON med to kopier av orginalkvitering. Det er ikke alle som har kopimaskin i umiddelnar tilgjengelighet.

 

1. ta 2 kopier av orginalfakturaen(grunnen til at du skal ta kopi er at du skal kunne beholde orginalen.) Dette kan du få ordnet mens du venter på proformafaktura og fraktlappen.

 

2. Pakk varen i forsvarlig embalasje, sammen med en kopi av fakturaen og en beskrivelse av feil/årsak til retur.

 

3. Putt kopi nr2 av orgimanfaktura og proformafakturaen i en konvolutt og skriv DOKUMENTER på den. Tape denne fast på utsiden av esken.

 

4. Klistr pakkelappen på eksen.

 

Punkt 2, 3 og 4 burde ta under 10 minutter

 

5. Gå til et postkontor eller post i butikk og lever pakken.

 

Bortsett fra kopieringa (som du kan ordne de mens du venter på retur lapp) så tar ikke dette noe mer tid for deg enn om rutinene til CDON hadde vært "pakk in varen og sen den til oss. Vi gidder ikke sende deg pakkelapp så porto må du betale selv".

 

Personlig har jeg grei erfaring med CDON både på retur og feil. Det er selvsagt irriterende når man mottar feil vare, men hva hadde du forventet? At de møtte opp på døra di og hentet varen?

Endret av Xell
Lenke til kommentar

:)

 

Jeg hadde ventet følgende:

 

Har du fått feil vare? Beklager, det skal vi rydde opp i.

Du vil om to dager motta korrekt vare sammen med returlapp med betalt porto.

Du vil også motta en følgeseddel (med ditt navn og et referansenummer på) som du skal legge inne i pakken du returnerer (slik at vi kan vite hvem som har returnert varen).

 

Sånn kunne det sett ut.

 

Ferdig med det! :)

Lenke til kommentar

I CDON arbeider det ufullkomne mennesker som også i andre bedrifter, at det har hendt en feil i forbindelse med vareplukking er noe som kan skje enhver og jeg ser ikke noen grunn til å ta seg på vei for noe slikt. Der jeg derimot synes CDON i dette enkelttilfellet gjør en slakk jobb er å ta vare på kunden sin, i meldingen trådstarter mottok finnes det ikke en eneste beklagelse over rotet. Den er mekanisk tvers gjennom, og at den også er så lite strukturert gjør ikke kjøperens frustrasjon noe bedre.

 

Jeg kjenner ikke til CDONs rutiner og det er for alt jeg vet riktig fremgangsmåte, men jeg kan ikke huske å ha vært borti noe lignende ved reklamasjon. Forrige gang var mht. en ruter som ikke virket. Jeg sendte da en kortfattet e-post til nextgentel om at ruteren de hadde sendt meg var i ustand og med spørsmål om hva jeg skulle gjøre, bare timer etter mottok jeg en hyggelig melding om at de ville sende meg en ny ruter og at den defekte ruteren kunne returneres i samme emballasje. To dager senere kunne jeg hente den nye ruteren på postkontoret, jeg returnerte den defekte ruteren samme dag. Etter to dager til mottok jeg en ny e-post om at den defekte ruteren var mottatt, og nok en beklagelse over problemene jeg evt. hadde hatt. Bortsett fra å skrive på mitt 7-sifrede kundenummer på forsendelsen og hva pakken inneholdt, ble det aldri krevet at jeg måtte hverken kopiere eller fylle ut noen skjemaer eller noe annet.

Det er slik en kunde ønsker å bli behandlet og her tror jeg nok at både nevnte og andre kunne ha hentet litt lærdom.

Lenke til kommentar

Dårlig kundebehandling dette ja. dem kunne vertfall sagt beklager eller noe.

 

Hadde selv et problem, men med gamezone. der eg betalte litt for mye, siden dem sendte feil regning til meg, fikk svar tilbake at dem beklaget så mye, og at eg kunne få kjøpe et valgfritt spill til innkjøpspris. det er service.

 

 

Cdon har endel og lære.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

hadde selv lignende problemer med cdon for noen år siden, ved release av knights of the old republic 2, jeg fikk tilsendt xbox utgaven når jeg bestillte pc utgaven, greit nok forsåvidt, hadde jeg hatt xbox da men hehe.

 

tror faktisk de hadde telefon nummer på det tidspunktet, uansett, sendte i retur. og har ikke brukt dem siden

 

med fantastiske butikker som amazon.com og amazon.co.uk samt gamezone.no ser jeg ingen grunn til noensinne å bruke cdon igjen.

 

har bare gode erfaringer med gamezone, ved bestilling av gothic 3 CE pakka, spilelt sugde foressten på grunn av alle bugs, men uansett, de fikk færre en de hadde blitt lovet, så jeg fikk ikke, men som plaster på såret ble jeg tilbudt standard utgave for 199kr.

 

så kudos!

Lenke til kommentar

CDON slutter ikke å plage meg med denne saken her.

Jeg limer inn all kommunikasjon mellom meg og CDON her, tar bare bort navnet mitt.

De gir seg ikke, krangler og krangler.

 

Jeg linker også til denne siden slik at CDON kan se den selv :)

 

 

(Her starter det)

 

Spørsmål 2009-01-20

Hei.

 

Jeg har bestillt og betalt for Guitar Hero III + 2 trådløse gitarer til PLAYSTATION 3 og så har jeg fått levert en stykk trådløs gitar uten spill til XBOX 360.

Spillet jeg bestilte ved siden av ble levert riktig, til PS3.

 

Ber om at dere sender meg riktig Guitar Hero III.

 

Ordren er denne:

 

Ordrehistorie - ***********

invoice ********** - Sendt

Artikkelnummer Tittel Antall Pris Sum

3004064352 Playstation 3 - Guitar He 1 499 kr 499 kr

3000909034 Playstation 3 - Saints Ro 1 199 kr 199 kr

0000000900 Fragt/Porto 1 29 kr 29 kr

 

 

Håper dere klarer å få gjort dette så raskt som mulig.

 

Takk.

 

Mvh

Christian **********.

Svar 2009-01-21

Hei Christian

 

Takk for mail.

 

Vi sender en fraktseddel og en proforma faktura sånn at du kan returnere varen. En ny order har blitt lagt så du skal få en ny Guitar Hero. Legg ned denne nye fakturaen (som medfölger den nye varen) i returen, den blir slettet når vi mottar returen.

 

Pakk ned varen i en eske med bra emballasje sammen med en kopi av originalfakturaen.

 

Proformafakturaen og nok en kopi av originalfakturaen må legges i en konvolutt merket DOKUMENTER som klistres utenpå pakken.

Teip på fraktseddelen.

Pakken må leveres inn på et av postens godkjente innleveringssteder eller postkontor!

 

Observer at du må legge ved en kopi på fakturaen, en notis om ÅRSAKEN TIL RETUREN når du returnerer, samt en FEILBESKRIVELSE, slik at vi kan hantere returen på riktig måte (ikke legges ut på lagret igjen)

 

Om noe av tilbehøret mangler kommer vi å gjøre et prisavslag på det totale beløpet for varen, tilsvarende verdien på det som manglet.

 

Mvh

Spørsmål 2009-01-21

Fint at dere sender meg riktig vare.

 

Jeg missliker derimot STERKT at JEG må gjøre så mye jobb med returhåndteringen når det er DERE som har gjort feilen.

Dere burde håndtere slike saker på en mye lettere måte for kunden, uten at man må ta to kopier, klistre på lapper og dra en TREDJE gang på postkontoret - og i tillegg bli truet med å betale ekstra hvis ikke alt er i orden med den returnerte varen.

Handler nok i en vanlig butikk neste gang...

Svar 2009-01-21

Hei Christian.

 

Takk for mail.

 

Dessverre finns det ingen annen måte returen kan bli sendt enklere på da dette må gjøres for at pakken ikke behøver og fortolles og så du ikke skal betale frakt for den.

Vi truer ingen, men selvsagt vil vi jo kreditere for en vare om den mangler ellers ville det kanske vært mange som hadde beholdt en gitarr eller lignende. Sier for all del ikke at dette er noe vi tror du eller andre skulle gjøre, men muligheten finns der.

 

Ha en fortsatt bra dag.

 

Mvh

Spørsmål 2009-01-22

Selvfølgelig skal dere få den feilleverte varen i retur, det var ikke det som var mitt poeng.

Alt arbeidet dere mener jeg må gjøre rundt returneringen syns jeg er litt for mye å spørre om.

Dere kunne ha sendt meg alt dere vil at jeg skal sende tilbake ferdig utfylt og klart til å sendes tilbake med varen.

Men samme det.

Når har det gått en uke siden jeg opprinnelig bestilte og varen har enda ikke kommet.

Er erstatningen på vei?

Svar 2009-01-24

Hej,

 

Vi beklagar det besvär vi orsakar och hoppas att du kan ha överseende med detta denna gång.

 

Den nya varan skickades från oss igår den 23/1.

Spørsmål 2009-01-27

Hei.

 

Da var riktig vare på plass. Takk for det.

Den feilleverte varen er sendt i retur.

 

Det fulgte med en faktura på 499,- med forfall 5/2-09 til den nye varen.

Regner med at det var en feil fra deres side og at dere er enige i at den havner i søpla.

Jeg betalte tross alt for varene første gangen :)

 

Takk.

 

/Christian

Svar 2009-01-28

Hej,

 

Den nya fakturan skulle, enligt våra anvisningar, skickas med i returen för att sedan makuleras.

 

Skickade du med originalfakturan?

Spørsmål 2009-01-28

Ja, jeg gjorde som dere sa og sendte med to kopier av orginalfakturaen.

Svar 2009-01-28

Hej,

 

Då du inte skickade med den nya fakturan finns det risk att returen inte registreras som den ska och du får eventuellt en återbetalning av beloppet till ditt konto och måste då betala den nya fakturan.

 

Vänligen återkom till oss cirka 10 dagar att du skickat returen så ska vi kontrollera vad som sker.

Spørsmål 2009-01-28

Nei, det står da ingen steder i den beskrivelsen at jeg skal sende med den fakturaen som lå i den nye varen.

Jeg fikk et brev fra dere med en proformafaktura og en fraktseddel, dette samt to kopier av original faktura la jeg ved den gamle pakken som jeg sendte tilbake. Påklistret konvolutt med "Dokumenter" på pakken som dere skrev også. Leverte denne på postkontoret når jeg hentet den nye pakken.

At jeg måtte vente med å sende den gamle pakken før jeg hadde åpnet opp og tatt ut en faktura fra den nye har dere aldri sagt noe om.

Det får da være grenser på hvor mye jeg må forholde meg til i denne saken.

Vanvittig pirkete jobb jeg må gjøre for dere fordi dere har plukket og sendt meg feil vare.

 

Jeg anser denne saken ferdig da jeg har returnert både feil vare og papirer.

 

Takk.

Svar 2009-01-28

Hej,

 

Om du tittar på vårt första svar till dig ser du att vi skrivit:

 

"Legg ned denne nye fakturaen (som medfölger den nye varen) i returen, den blir slettet når vi mottar returen."

 

Jag ber dig alltså att återkomma om cirka 10 dagar.

Spørsmål 2009-01-28

Hva betyr återkomma?

 

Hvis det betyr å komme tilbake til har jeg allerede svart at jeg er ferdig med denne saken.

Nå får dere slutte å plage meg med denne saken her.

Det får da være grenser på hvor mye tid jeg skal bruke på dette her.

Lær dere service!

 

(Slutt på korrespondansen)

 

Jeg har krangla litt ekstra med dem for moro skyld bare for å se hva de svarer og jeg må si at jeg ikke er spesielt fornøyd med svarene.

 

Et unntak er det derimot.

 

De beklaget! :)

Lenke til kommentar

Til siste taler; det er jo strengt tatt du som har gjort en feil da? Du sendte jo ikke med den nye fakturaen, selv om det sto der.

 

Helt enig i at det var en enormt krøkete måte å gjøre det på hos CDON, jeg hadde nok gitt opp selv også, men likevel, de har jo gitt deg ganske konkrete beskjeder om hva du skulle gjøre...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du har rett i at de har ett tungvindt retursystem. Du har også rett i at det ikke slår bra ut for deg som kunde å måtte gjennomgå så mye pes for en feil de har gjort. Det burde vært slik du skrev i ditt andre innlegg, og dette er forøvrig vanlig prosedyre hos andre aktører som CDON, men med god kundeservice.

 

Her har CDON noe å lære! Men jeg synes også du gjør større sak ut av dette, enn det egentlig er :) De har ett tungvint retursystem, just deal with it and get over it.

 

Adapt and overcome, soldier!

 

Personlig hadde jeg kanskje benyttet meg av angreretten og bestilt fra et annet nettsted jeg har brukt tidligere, eller tatt en tur til nærmeste elkjøp butikk og "plukket" varen selv fra hyllene;) Da vet jeg ihvertfall at jeg hadde fått riktig. Jeg har ventet på rotete nettbutikker én gang for mye.

 

Må legge til at det er godt gjort av CDON å gjøre en sånn feil. Virker litt surrete:)

 

"Eeh, ps3..? xbox360..? whats the difference... øøh... " *klø seg i hue* :hmm:

Endret av trusefar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte "green editon" av noen hodetelefoner. Så fikk jeg selvfølgelig vanlige svarte. En feil jeg kan leve med, tror ikke jeg gidde å sende varen i retur om det er så mye stress. Men likevel det er å forvente at du får det du bestiller. Må jo være totalt idioter de som jobber på lageret. Lese av et ark og pakke riktig vare kan da ikke være så jævlig vanskelig!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lese av et ark og pakke riktig vare kan da ikke være så jævlig vanskelig!!!

 

Jeg skjønner frustrasjonen når man opplever ting som går galt, men det der er faktisk et lite gjennomtenkt utsagn. Hvor mange varer tror du håndteres ut fra et slikt lager? I tillegg har man man et press på rask ordrehåndtering og da er det fort at det skjer en og annen feil. Det er jo ikke slik at annen hver pakke som sendes ut fra cdon har feil eller mangler. Men er du ufeilbarlig selv så kan jeg garantere deg et langt og frustrerende liv med daglige irritasjoner over oss vanlige dødelige som gjevnlig gjør feil her i livet.

 

men, men. "Det kan da ikke være så vanskelig" er jo blitt et sntandardutsang om alle andres feil selvom ve er smertelig klar over alle småfeilene vi selv gjør.

 

Selv har jeg opplevd å bestille en film fra Play og motttat en Simpson-playstation2-kontroller. Det morsomme med dette var at Play egentlig ikke sender elektronikk til Norge. Hadde jeg hatt PS2 hadde jeg beholdt kontrolleren for den var dyrere en filmen jeg hadde bestilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...