Gå til innhold

Mount & Blade - Deres ferdigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello, tenkt til å prate litt om Mount and Blade nå! :D

Spiller versjon 1.010 ;)

Er det noen av dere som spiller Mount & Blade til vanlig for å få høy level og skills? Isåfall, skriv inn dine skills etc. her ^^

Jeg er i lvl 43, og er hvis jeg kan si "mester i bue og tohåndsverd".. Altså ikke til å bruke det, men selve ferdigheten på våpenee. Har vel langt over 400 både på bue og tohåndsverd.

Som ferdigheter er jeg mest lignende en kriger og hærfører. Kan vel føre opp over 200 stk i armeen om gangen. Dette lønner seg ikke har jeg funnet ut. Det kan veldig fort bli dyrt og parti moralen kan bli farlig lav (hvis du ikke kjøper alt av mat som øker moralen drastisk da xD)

I krig kjører jeg "War Bow", "68 Khergits arrows" og "Great Sword". ;)

Vel vel, da kan dere bare skrive inn ting om Mount and Blade her! Gjerne om deres egne Mount and Blade erfaringer ^^

Har en god del mods (for the meste kompatibel på versjon 1.010 og 1.011, så hvis noen lurer på om mods, bare send pm. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laster ned en mod. Kommer til rundt lvl 10, så blir jeg lei og slutter. Noen måneder senere laster jeg ned en ny mod, og det hele starter om igjen. Slik har det vært de to siste åra ><

Skrevet

Foretrekker enhåndssverd og en relativt rask hest og bue såklart, eller når det er mot disse slemme Nords-folka så er rustning og charge tingen synes jeg.

Må innrømme at jeg har sånn at jeg ikke tar full skade :) . Kall meg pyse eller whatever, men det er jeg som skal ha det gøy, ikke noen andre. Spiller også med ca 250 styrker på banen samtidig.

Jeg bare lurer, hva er styrken og svakheten til fraksjonene? Har skjønt at Vaegir har gode archers og greie guards og knights, Nords har bare helt ville "infanteri mot infanteri"-styrker og er vel bedre mot Vaegir til vanlig?

Swadian har knights som er gode, og helt ok på resten.

Khadian (eller hva de heter) har vel bedre angrepsinfantery og lagd for å ta ned Khergit sine hester?

Har ikke funnet en oversiktlig guide som tar for seg de forskjellige styrkene og hvilke som lønner seg av de forksjellige.

Skrevet

Begynte å spille M&B for ikke lenge siden. Lastet ned patch som gjorde spillet penere samt en annen som økte antall personer i hvert slag. Startet på det vanskeligste med normal skade på meg og hæren min. Det gikk greit helt til jeg begynte å prøve meg på noe annet enn looters. Da fikk jeg såpass mye juling et par ganger at jeg etterhvert ble lei av å bygge opp ny hær etter hvert slag. Spiller nå på det aller letteste og vurderer å starte på nytt på det vanskeligeste etter en stund.

Jeg elsker den vanvittig åpne sandbox løsningen. DETTE er sandbox. Spill som GtaIV leker sandbox.

Satser forøvrig på bue og det største våpenet jeg klarer å finne. Det går stort sett bra helt til jeg detter av hesten. Jeg elsker kampsystemet i dette spillet. Spesiellt bueskytingen. Mulig jeg ikke svarte veldig konkret på spm.

Skrevet

Last ned Native Expansion.

Den forandrer ikke mye av selve kartet eller grafikken men den legger til en god del nye funkskjoner, våpen, soldater osv.

Etter min mening er Native Expansion den beste modden du kan få tak i til 1.011 versjonen;)

Skrevet

Hehe, artig å lese hva andre gjør i Mount & Blade :D

Egentlig er det bare å greie ut om hva man syns om M&B, så er ikkeno farlig om man hopper langt ut å begynner å snakke om alt mulig ;)

Native Expansion er en bra mod! Men eneste jeg er negativ mot moddene er at du starter å nytt. Selvøflgelig er det jo sånn fordi det er jo ett nytt system, men er bare litt irriterende! :p

Som du sa chokke, så har heller ikke jeg så store peiling på units strengths og sånn, men jeg liker å bruke en blanding av Rhodoks (som funker fett mot hester som du nevntet, godt poeng!) Rhodoks har jo gode Sharpshootere som funker fett når de er mange. Så liker jeg infanteriet til nords! (På Native Expansion er det flere utallige fete units å oppgradere mellom! :D )

Jeg foreslår også modden Rise of the Khergits. Den modden er for de som liker å være veldig "overpowered". Prøvde den og fikk sjokk da jeg så jeg hadde strength nivå 44 ellerno, også var jeg i level 1 ^^

Mount and Blade eier. Etter min mening synes jeg at M&B fortjener hvertfall en plass innen årets spill, og tenk på alt arbeidet til de to som har laga dette, utrolig!

Håper flere vil skrive her ^^

Skrevet

jeg er helt ny i dette spillet..har akkurat startet og kun dratt fra landsby til landsby for å få med meg frivillige.

har nå 36 stk i "hæren" min...

men ingen av soldatene mine har hester?!er det ikke mulig for meg å gi dem hester?etter kamper mot banditter får jeg jo hester men soldatene mine vil tydeligvis ikke ha dem??

litt surt når jeg møter fiender der alle rir,mot mine tufser som løper rundt i ring...

TIPS?

og det med slaver....er det lurest å selge dem,eller hva skal jeg ellers gjøre med de?tenker da på de simple raiders jeg møter...

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Etter vært som du oppgradere soldatene dine så kan de få hester.

Skrevet (endret)

Odin, husk at du kan bruke kommandoer til soldatene dine 1,2,3 osv.. F1, F2, osv!!

alle fanger som du får tak i kan du selge men du får som regel (eller alltid:S) 50 denarer pr fange du selger.. Men du kan også prøve å få noen av fangene dine over på ditt lag! bare trykke på "camp" på kartet også "take an action" ;;)

Endret av pidgey
Skrevet
Odin, husk at du kan bruke kommandoer til soldatene dine 1,2,3 osv.. F1, F2, osv!!

alle fanger som du får tak i kan du selge men du får som regel (eller alltid:S) 50 denarer pr fange du selger

Alt kan også styres ved hjelp av et enkelt trykk på backspace (<--).

Ikke alle troppene har mulighet for hest, Rhodok og Nords kan ikke få hester, mens Khergit kan kun få hester (unntatt rekruttene).

Enkel og grei start for kamper er å be alle holde posisjonen på en høy topp, så be infanteriet flytte frem 10 lengde-enheter, og be kavalleriet følge deg og be infanteriet og kavaleriet om å rykke frem når motparten når frontlinja di :) . Sikkert mange mye mer avanserte ting der ute, men dette fungerer greit for meg.

Du burde også fokusere på å ta ned de du har en grei fordel over, med det mener jeg å fokusere på Khergit-folka om du spiller Rhodoks, eller Nords om du spiller Vaegir (??).

Skrevet

Alt jeg gjoer i M&B er og ri rundt og se etter folk og drepe, har faatt et oppdrag eller noe fra en Lord/konge at jeg skal vaere leder i noe husker ikke. Men vet ikke hvordan jeg gjoer noe slikt :p

Skrevet

mange nyttige tips her ja :) takker for svar.

jeg tilhører vel ingen enda,så vidt jeg vet..kun tatt på meg et oppdrag med å levere en beskjed..

ellers har jeg kun sanka folk til gruppa mi,og har henta de fra forskjellige landsbyer fra 3 forskjellige fraksjoner.men har kun 36 soldater enda da.

så jeg har såvidt bare startet spillet.er vel greit å sanke litt folk fra forskjellige fraksjoner kanskje,før jeg går i krig med noen av dem??

kunne godt tenkt meg å ha mitt eget slott også da,eller å innta et slott..men jeg må nok vente med det da jeg har 36 mann..

har heller ikke sett noen valg der jeg kan gjøre noe fiendtlig mot slotta enda.

bruker dere juksekoder på å få penger da??

Skrevet

Sloss og turneringer er den beste måten å tjene penger på. og skal du ta over slott, gå kun for bue og piler. plukker lett 100 stykk da

Skrevet

har nå spillt en stund og har 39 mann nå.får ikke rekruttert flere av en eller annen grunn..ingen joiner og jeg får beskjed om at jeg ikke kan ha flere i gruppa mi når jeg prøver å kjøpe folk i taverns..

har også trent og fått experience,men får ikke mere folk.har joina Vaegir og er nå fiende med Swadian..prøvde meg på å ta et lite slott med 39 mann,men det ble latterlig ja.tror jeg kun har 3 bueskyttere,og vet ikke helt hvor jeg får flere...

selv om jeg nå er på parti med vaegir får jeg likevel bare brev-oppdrag..men skulle gjerne hatt flere folk i hæren min...?

jeg har tydligvis nok folk,og må vel kanskje opp i level før jeg får flere??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...