Filmvenn Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar (endret) Mad king moment Endret 19. januar av Filmvenn 6 3
Imaginacíon Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar 2 minutes ago, Filmvenn said: Post by @sharonk.bsky.social — Bluesky Bare synlig for de som er logget inn. Klipp og lim du.
Populært innlegg SAS1984 Skrevet 19. januar Populært innlegg Skrevet 19. januar President Donald J. Trump has penned a deranged letter to Norwegian Prime Minister Jonas Gahr Støre, citing the Nobel Committee’s decision to not award him the Nobel Peace Prize as the primary reason for him wanting to acquire Greenland from Denmark. According to PBS News, staff with the United States National Security Council (NSC) forwarded the letter to several European Ambassadors in Washington, with the full text of the letter stating: Dear Ambassador: President Trump has asked that the following message, shared with Prime Minister Jonas Gahr Støre, be forwarded to your [named head of government/state] “Dear Jonas: Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America. Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland. Thank you! President DJT” Hver gang en tenker — Om dette ikke er nok til å ende presidentskapet hans, så kliner han til igjen. 11 1
sedsberg Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Det er fredspresidenten sin det! Donald "The Dove" Trump! 2
Imaginacíon Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar 15 minutes ago, SAS1984 said: President Donald J. Trump has penned a deranged letter to Norwegian Prime Minister Jonas Gahr Støre, citing the Nobel Committee’s decision to not award him the Nobel Peace Prize as the primary reason for him wanting to acquire Greenland from Denmark. According to PBS News, staff with the United States National Security Council (NSC) forwarded the letter to several European Ambassadors in Washington, with the full text of the letter stating: Dear Ambassador: President Trump has asked that the following message, shared with Prime Minister Jonas Gahr Støre, be forwarded to your [named head of government/state] “Dear Jonas: Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America. Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland. Thank you! President DJT” Hver gang en tenker — Om dette ikke er nok til å ende presidentskapet hans, så kliner han til igjen. Mannen er gal med psyken til en 7-åring. Hvor skal dette ende? 4 1
Boing 4EVER Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Mannen er gal med psyken til en 7-åring. Hvor skal dette ende? Og Netanyahu tvinner han rundt lillefingeren. 1 1
xRun Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar På tide at man slutter å validere den mannens fantasier, f.eks. med liksom-fredspriser fra Fifa etc. Det går rett i knollen på ham, og han er jo ikke realitetsorientert overhodet, ute av stand til å skille mellom [smiger/hyggelig gest] og [I'm really that awesome!]. 4
Snikpellik Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Oversatt til norsk blir det enda mer absurd og patetisk. «Kjære Jonas: Siden landet ditt bestemte seg for ikke å gi meg Nobels fredspris for å ha stoppet 8 kriger PLUSS, føler jeg ikke lenger en forpliktelse til å tenke utelukkende på fred, selv om den alltid vil være dominerende, men kan nå tenke på hva som er godt og riktig for USA. Danmark kan ikke beskytte dette landet mot Russland eller Kina, og hvorfor har de uansett en «eierrett»? Det finnes ingen skriftlige dokumenter, det er bare at en båt landet der for hundrevis av år siden, men vi hadde også båter som landet der. Jeg har gjort mer for NATO enn noen annen person siden grunnleggelsen, og nå bør NATO gjøre noe for USA. Verden er ikke trygg med mindre vi har fullstendig og total kontroll over Grønland. Takk! President DJT» https://www.nrk.no/urix/trump-med-ny-gronland-melding_-_-na-er-tiden-inne-1.17733081 6
skaftetryne32 Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Det er virkelig som å høre på en sutrende drittunge med snørrbobler rundt kjeften som informerer om at pappan hans er sterkere, må være flaut å være usaianer for tiden. 5 1
Pop Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar 31 minutes ago, Filmvenn said: Mad king moment Hver gang jeg ser slike poster fra en eller annen SOME plattform tenker jeg at det er bare enda en klovn som prøver å bli kjent, relevant og ha innsideinfo m.m. Særlig når det er så fruitcake heaven som dette. Så blir jeg skuffet. Spesielt rundt den orange spradebassen, for det stemmer jo faen meg hver gang. 3 1
Snikpellik Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar SAS1984 skrev (28 minutter siden): (...) Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. https://history.state.gov/historicaldocuments/frus1917/d881 https://danmarkshistorien.lex.dk/Erklæring_fra_USA_om_Danmarks_højhedsret_til_Grønland,_4._august_1916 6
Imaginacíon Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar 1 minute ago, Snikpellik said: https://history.state.gov/historicaldocuments/frus1917/d881 https://danmarkshistorien.lex.dk/Erklæring_fra_USA_om_Danmarks_højhedsret_til_Grønland,_4._august_1916 Trump tenker ikke lengre enn nesa si og gir blaffen i slikt. Det eksisterer ikke engang i hans verden. 2 2
N-4K0 Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar En gang i tiden seilte europeere vestover over atlanterhavet og fant land i form av bl.a. dagens USA, land kolonimaktene i dagens Storbritannia tok over. USA ble dannet og erklærte selvstendighet og i praksis stjal landområdene fra de innfødte. USA, med eller uten Trump, har ikke så mye de skulle sagt ang. eierskap over landområder. De selv tok ikke akkurat hensyn til de innfødte når kolonistene tok over landområdene og nybyggere seilte over i hopetall og slo seg ned, hvorpå de innfødte ble sett på som "inntrengere" til tross for at de var der først. Men jeg tviler på at Trump bryr seg, han vil ha Grønland og han vil ha øya av "sikkerhetsmessige" årsaker (sjeldne mineraler og jordarter, tenker jeg vi sier) og ser ut til å være villig til å ødelegge Nato for å få det som han vil. Ikke helt ulikt hvordan Putin ser ut til å være villig til å ødelegge Ukraina og det ukrainske folket for å sikre seg kontroll over landområdene. Men Nobels fredspris syns han at han fortjener, ja, ingen mennesker fortjener fredsprisen så mye som han gjør 3
Vokteren Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar I Trumps øyne har han nå avsluttet enda 2 kriger: Palestinakonflikten ved å gi Israel fullmakt til å hindre all rapportering fra landet. Ukrainakonflikten ved å flytte hele fokuset til Grønland 2
Snikpellik Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar "Det er nå ulovlig å spille amerikansk fotball når regjeringen spiller amerikansk fotball. Det er obligatorisk å se på den store patriotiske regjeringens fotball!" 5 1
Orake1et Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar skaftetryne32 skrev (1 time siden): Noen mener kanskje at det er en avsporing jeg er uenig, covid konspirasjoner er så absolutt aktuelt når det kommer til trump. Kan du kommentere at du ikke kan kommentere så kan du gi dokumentasjon, det tror jeg de fleste forstår, men jeg ser du velger å ikke vise til dokumentasjon, da går jeg ut fra at du bare finner på ting. Mitt utgangspunkt er at hvis du ønsker å tro at jorden er firkantet, så skal du få lov til det. Jeg kommer til å si at det er feil og at du bør tenke på X og Y for å vise vei, men jeg har ikke tenkt å bruke min tid på å overbevise deg om noe. Grunnen til det er at altfor mange i 2026 er ikke opptatt av hva som er sant. De ønsker å være å "forsvare sitt lag". Konkret eksempel ift mRNA: Amerikanske helsemyndigheter har stanset mRNA og begrunnet det med sikkerhet: “We reviewed the science, listened to the experts, and acted,” said HHS Secretary Robert F. Kennedy, Jr. “BARDA is terminating 22 mRNA vaccine development investments because the data show these vaccines fail to protect effectively against upper respiratory infections like COVID and flu. We’re shifting that funding toward safer, broader vaccine platforms that remain effective even as viruses mutate.” Dataene de viser til finner du i linken. Jeg gjetter at dette vil ikke du tro på fordi Pfizer har overbevist deg om at RFK er gal og en "anti-vaxxer". De har til og med forledet deg til å tro at "vi vet at vaksiner er trygge fordi det har vi gjort i hundrevis av år". Påstanden er isolert sett riktig, men det mangler den kritiske informasjonen at mRNA er noe annet enn det vi har gjort i hundrevis av år. Vi har noen vaksiner vi vet mye om, men mRNA er definitivt ikke blant de. Og nei, det er ikke en "konspirasjon". Selv "reklamen" til Pfizer erkjenner at dette er ny teknologi: https://www.pfizer.com/news/articles/what_makes_an_rna_vaccine_different_from_a_conventional_vaccine De bare ønsker minst mulig fokus på det så færrest mulig blir bevisst på at de er en del av et medisinsk eksperiment og at et lab-designet "biologisk våpen" også kan gis skadelige effekter. Jeg syns det er pussig at helsemyndigheter, som ikke sier at de putter eksperimentell teknologi i kroppen sin, som er utviklet under stort tidsnød av Trumps "operation warp speed" og som produsentene tar null ansvar for, skal nyte stor tillit, mens "konspirasjonsteoretikere" som forsøker å informere om hva dette egentlig er for å advare, skal nyte null tillit. Det er strengt tatt jeg som forsøker å hjelpe deg til et informert valg, ikke de. Men igjen, jeg har ikke noe behov for å overbevise deg om noe. Jeg skal ikke ta den neste mRNA vaksinen, men hvis du har lyst skal du få lov. 1
Fattiglus Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar skaftetryne32 skrev (22 minutter siden): Det er virkelig som å høre på en sutrende drittunge med snørrbobler rundt kjeften som informerer om at pappan hans er sterkere, må være flaut å være usaianer for tiden. Vi må huske at Trump er valgt innav amerikanere, for andre gang. Vi må se det fra deres side, han kjemper for USA. Der beskrives Europa i nyheter som både svake, trege og naive. Vi ses på som nyttige idioter lett å lede av andre, uten å stå opp for oss selv. 1
Rhabagatz Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar (endret) 24 minutes ago, Snikpellik said: "Det er nå ulovlig å spille amerikansk fotball når regjeringen spiller amerikansk fotball. Det er obligatorisk å se på den store patriotiske regjeringens fotball!" Dette vil aldri holde i retten... Dette er en så grunnleggende innskrenking av amerikanernes frihet at man blir målløs. Endret 19. januar av Rhabagatz 3
WiiBoy Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar 37 minutes ago, N-4K0 said: En gang i tiden seilte europeere vestover over atlanterhavet.. Sånn sett har jo DT 100% rett når han sier "they sending their worst", for makan til degenerert suppe av velgere og politisk ledelse som har samlet seg i USA.. 3
LuxFerre Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar 1 hour ago, Filmvenn said: Mad king moment Trump sin malignant narsissisme gjør han til en person som selv tror at han Alltid Har Rett Om Alle Ting. Selv om han starter tredje verdens krig vil han selv leve i troen på at han fortjener Nobel Freds Pris mer enn noen andre. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå