boma Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hei! Har bygget meg en ny PC og har i den sammenheng installert Vista for å få utnyttet alt minne. Skjermkort: Powercolor HD 4870 1GB Problemet mitt er som følger: - Blir bootet ut av wow med ujevne mellomrom, alt etter hvor jeg er. Typisk dersom jeg skal gjennom portal, eller dersom det er mye aktivitet rundt. Har slettet WTF folder og alt det der. Kjør repair osv. Får opp en feilmelding og jeg må starte på nytt. (Husker ikke feilmeldingen i hodet nå) - Blue screen of death! Dette skjer kanskje annenhver dag, alt stopper opp og den nydelige blåskjermen kommer til syne. Dette bekymrer meg litt for det kan indikere problemer med skjermkortet. Kan dette være harddisk? Vet at min harddisk er begynnt å bli gammel. har ikke hatt problemer med skjermkortet i andre spill. kan dette være problemer relatert med Vista? Har noen andre lignende problemer? Takker for alle tips jeg kan få i dette. (Er en smule irriterende å få blå skjerm midt i naxx25)
cruzader Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 du trenger vell ikke bruke vista for og utnytte minnet? xp 64bit utnytter jo like bra.
-Léon- Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Synes du bør google meldingen som står når bluescreen kommer fram, jeg gjorde hvertfall det når jeg hadde problemer med pcen og fant ut at det skyldes RAM brikkene. Tviler sterkt på at det er pga Vista at WoW går på tryne. Siden jeg selv kjører Vista x64 og WoW funker helt fint.
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 (endret) På en del pc-er er det stilt inn for at de skal restarte seg etter noen få sekunder ved bsod, men dersom jeg husker riktig, så er dette en måte for å sette på manuel restart ved bsod. Høyreklikk på Min Datamaskin -> Egenskaper -> Nå har jeg ikke Vista på pcn, men du skal i alle fall lete deg fram til den klassiske "Avansert" -> Under Oppstart og Gjennoppretting, velger du Innstillinger -> Fjern haken ved "Start på nytt automatisk". Dette er vel og merke for å få skrevet opp feilmeldingen på bluescreen dersom pcn restarter seg automatisk. Endret 22. januar 2009 av Slettet-77do0b
cruzader Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 enig med zeus at tviler egentlig på at dette er vista sin skyld, har ikke opplevd en eneste blue screen etter et halvår med spilling på vista. men holder alltid drivers up to date.
Siege Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Spørs litt hvilken Vista du kjører. Jeg får blue-screen hele slik som deg hvis jeg bruker Vista 64-bit. Men med Vista 32-bit funker det fett. Men asså, du kunne jo nesten bare skrevet. Vista = Trøbbel i tråden, fordi Vista er det trøbbel med hele tiden. Hvis du absoulutt skal bruke Vista kan du heller bruke Server 2008, noe som er Vista som funker. Men asså, ja du før mer minne i datan med vista, men vista bruker jo 1GB ram bare for å kjøre.
cruzader Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 du får jo ikke mer minne med vista enn xp64 med mindre du har tenkt og passere 64gb. at vista = trøbbel er mer brukern = inkompetent eller lat. har endel vista maskiner i jobbsammenheng og de er holdt up-to-date på drivere/oppdateringer og alldri problemer. privat har ikke jeg engang sett en blue screen i vista siden service pack.
Siege Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 du får jo ikke mer minne med vista enn xp64 med mindre du har tenkt og passere 64gb.at vista = trøbbel er mer brukern = inkompetent eller lat. har endel vista maskiner i jobbsammenheng og de er holdt up-to-date på drivere/oppdateringer og alldri problemer. privat har ikke jeg engang sett en blue screen i vista siden service pack. Nå sier jeg jo ikke "mer" minne, men i motsetning til Xp så oppfatter Vista 4Gb minne, mens XP bare oppfatter 3,5GB. Å ja, hvis du bruker datan din til annet en Surfing og Word så er det trøbbel, Punktum! Så er det vel snakk om bedre pc-er en jobbpc-er. Det sier ganske mye om Vista når Windows 7 BETAN, er bedre enn Vista. Windows 7 kan man tilogme ha på Net Pc-er.
cruzader Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 men saken er jo at xp har null problem bruke over 3,5gb må bare skifte til 64bit, så kan du uten problem kjøre opptil 32 eller 64gb ram, usikker hvilken av de 2 som var maksen. min private kombinerte spillpc/workstation hadde ihvertfall null problem med 16gb ram i xp før jeg skifte til vista for ca et halvår siden, har ikke sett en eneste bluescreen siden jeg bytta.
MrLee Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 (endret) @Siege: Det med nettPc går mer på ytelse enn stabilitet. Siege klarer med en setning å drepe all troverdighet i posten (ref. "Å ja, hvis du bruker datan din til annet en Surfing og Word så er det trøbbel, Punktum!" ). Vista har kjørt i over 1 år hos meg og jeg har spillt WoW i hele perioden (og min PC er så absolutt bedre enn "jobbpc-er" flest). Det er med 99% sannsynlighet ett driverproblem eller ett problem med minnet. Men det vet vi ikke før trådstarter har sjekket BSOD meldingen sin. Endret 22. januar 2009 av MrLee
El Fantasma Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Å ja, hvis du bruker datan din til annet en Surfing og Word så er det trøbbel, Punktum! Dette er vel noe som Donald Duck ville kalt pølsevev! Som MrLee sier, jeg har kjørt Vista 64 bit i 1 år nå, ALDRI opplevd BSOD, CTD eller andre feilmeldinger! Jeg kjører også WoW på Vista 64 bit.
cruzader Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 (endret) vista vil vell alltid være sett på som drit av "uvitne" som ikke har testa det siden første 2ukene når det var litt ustabilt. er vell sånn med alle system stortsett, folk holder seg til hva de liker så er alt annet fælt. Endret 22. januar 2009 av cruzader
boma Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Skrevet 22. januar 2009 (endret) Takker for alle svar! Jeg søkte opp feilmeldingen for en stund siden, og den indikerte at det var feil med ram'en. Da ble det anbefalt og slette WTF folder, repair og hele den leksa der. Skal skrive ned feilmeldingen når jeg kommer hjem fra jobb. Rammen skal være ganske bra (4GB Corsair dominatrix eller hva den heter). Kan det være instillinger i bios som tar knekken på spillet? Det henger seg aldri opp utenom når jeg er i wow. Kjølingen skal også være bra, men kan sjekke temperatur neste gang det skjer. Når det gjelder blåskjerm så startet den opp igjen i express gate, så dette disablet jeg. Endret 22. januar 2009 av boma
World Of Warcraft Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 (endret) @Siege At du anbefaler å installere XP for å fikse dette problemet sier vell noe om at dine datakunskaper ikke strekker langt nok til å dømme Windows Vista. OT: I og med at du fikk blåskjerm PGA RAM'en, ville jeg prøvd å ta ut brikkene og la 1-2 stå igjen (Hvis du har flere brikker), kjøre WoW og prøve å få blåskjerm til en ny blåskjerm med få brikker Prøv litt forkjellige kombinasjoner, helst en av gangen om mulig. Endret 22. januar 2009 av World Of Warcraft
MrLee Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Det er meget mulig at du aldri bruker nok RAM til at feilen gjør seg gjeldende utenom de gangene du kjører Warcraft og at det er derfor feilen oppstår med dette. Siste forslag i posten over er egentlig det beste til nå ja. At det er bra RAM er dessverre ikke det samme som at en av brikkene ikke kan være defekt
Siege Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 (endret) @SiegeAt du anbefaler å installere XP for å fikse dette problemet sier vell noe om at dine datakunskaper ikke strekker langt nok til å dømme Windows Vista. OT: I og med at du fikk blåskjerm PGA RAM'en, ville jeg prøvd å ta ut brikkene og la 1-2 stå igjen (Hvis du har flere brikker), kjøre WoW og prøve å få blåskjerm til en ny blåskjerm med få brikker Prøv litt forkjellige kombinasjoner, helst en av gangen om mulig. Jeg har prøvd både Vista Ultimate 32-bit, Vista Ultimate 64-bit, Server 2008 og Windows 7 Beta. Den eneste grunnen til at dere påstår vista er så bra er fordi det eneste dere kan og gjøre er å gå på msn, trykke på WOW ikonet, og surfe. Og jeg skjønner ikke at dere ikke kan se at Vista er utrolig ustabilt og den eneste argrumenten dere har er at den kan ha bra minne og at den ikke krasjer på WOW. Jeg vet om tilfeller hvor Vista kom med en feilmelding som påstod at Explorer.exe var en trussel mot operativsystemet og bad om å avslutte explorer.exe. Lurer dere ikke på hvorfor Windows 7 er så tidlig ute? Fordi de har insett at det ikke nytter å gjøre noe med Vista og bestemte seg for at de bare lagde en ny en. vista vil vell alltid være sett på som drit av "uvitne" som ikke har testa det siden første 2ukene når det var litt ustabilt. er vell sånn med alle system stortsett, folk holder seg til hva de liker så er alt annet fælt. Jeg brukte selv Vista for et halv år siden. Men så fant jeg ut av Windows Server 2008 som har funket fremragende som Workstation. @Siege: Det med nettPc går mer på ytelse enn stabilitet.Siege klarer med en setning å drepe all troverdighet i posten (ref. "Å ja, hvis du bruker datan din til annet en Surfing og Word så er det trøbbel, Punktum!" ). Vista har kjørt i over 1 år hos meg og jeg har spillt WoW i hele perioden (og min PC er så absolutt bedre enn "jobbpc-er" flest). Det er med 99% sannsynlighet ett driverproblem eller ett problem med minnet. Men det vet vi ikke før trådstarter har sjekket BSOD meldingen sin. Tenk på hvor mye mer du hadde fått ut av pc-en din med XP? Å ja, hvis du bruker datan din til annet en Surfing og Word så er det trøbbel, Punktum! Dette er vel noe som Donald Duck ville kalt pølsevev! Som MrLee sier, jeg har kjørt Vista 64 bit i 1 år nå, ALDRI opplevd BSOD, CTD eller andre feilmeldinger! Jeg kjører også WoW på Vista 64 bit. Saken er at hvis du prøver å kjøre et spill som faktisk krever noe av datan din i motsetning til wow, så merker man veldig stor forskjell på xp og Vista # dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 22. januar 2009 av ilpostino
lain Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 @SiegeAt du anbefaler å installere XP for å fikse dette problemet sier vell noe om at dine datakunskaper ikke strekker langt nok til å dømme Windows Vista. OT: I og med at du fikk blåskjerm PGA RAM'en, ville jeg prøvd å ta ut brikkene og la 1-2 stå igjen (Hvis du har flere brikker), kjøre WoW og prøve å få blåskjerm til en ny blåskjerm med få brikker Prøv litt forkjellige kombinasjoner, helst en av gangen om mulig. Jeg har prøvd både Vista Ultimate 32-bit, Vista Ultimate 64-bit, Server 2008 og Windows 7 Beta. Den eneste grunnen til at dere påstår vista er så bra er fordi det eneste dere kan og gjøre er å gå på msn, trykke på WOW ikonet, og surfe. Og jeg skjønner ikke at dere ikke kan se at Vista er utrolig ustabilt og den eneste argrumenten dere har er at den kan ha bra minne og at den ikke krasjer på WOW. Jeg vet om tilfeller hvor Vista kom med en feilmelding som påstod at Explorer.exe var en trussel mot operativsystemet og bad om å avslutte explorer.exe. Lurer dere ikke på hvorfor Windows 7 er så tidlig ute? Fordi de har insett at det ikke nytter å gjøre noe med Vista og bestemte seg for at de bare lagde en ny en. *Snip* Prøv i det minste å hold diskusjonen saklig om du skal prøve å komme med feilinnformasjon. Nedlatende og frekk holdning er ikke måten å få respekt på. Jeg bruker vista i jobb og privat. Har en selvbygd gamerpc med Vista64bit som har kjørt vista i over 1 år uten problemer, og det er snakk om mye forskjellig software, spill og testing av diverse annen hardware som har vært benyttet på pcen. Viste er i seg selv IKKE ustabil, men det er mange drivere der ute som er totalt søppel, og vil krasje vista. Det er også endel brukere der ute som er minst like skadelige for pcene sine som dårlige drivere, men det er en annen sak. Windows7 ser lovende ut, er selv betatester, men det er langt ifra et perfekt os, kjører for tiden dualboot imellom build7000 og vista på min jobb bærbare. Trådstarter burde feilsøke sin hardware (og drivere) før han starter med noen form for reinstall.
nazrm Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 Hah. Vista etter SP1 fungerer helt fint, selv om systemkravene er en anelse høyere. (da spesielt RAM) Jeg har kjørt/kjører både XP (32 og 64), Vista (32&64), Windows Server (2003 og 2008), Windows 7 beta, OS X og diverse linux distros - bred erfaring med andre ord - og har aldri hatt noe problemer med Vista etter SP1. Det vil si.. Ingen BSOD's. Ingen driverissues. Ingen ustabilitet. Ikke alle har dårlige erfaringer, og mye av den negative tankegangen omkring Vista henger igjen fra pre-SP1. (that being said, sier ikke at Vista er perfekt.) Og så @boma: Har du unødvendige drivere installert? Har du sjekket at alt er oppdatert? Kan det være noen USB enheter som lager trøbbel? (noe annet enn mus og tastatur selvsagt!) For meg høres det ut som et typisk driver-problem iallefall! Angående disconnects bør du sjekke ut dette: http://eu.blizzard.com/support/article.xml?articleId=19465 - det løste mine problemer.
boma Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Skrevet 22. januar 2009 Kommer til å starte med å oppdatere alt som er av drivere når jeg kommer hjem. Skal gi dere en oppdatering når dette er blitt gjort. Dersom dette ikke funker tar jeg bort 1 ram brikke av gangen for å sjekke evt. defekter her. Har jeg fortsatt feilen etter dette kommer jeg til installere XP for å teste om det fjerner feilen. Går ikke dette konkluderer jeg med at skjermkortet mitt er kaputt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå