Gå til innhold

[Løst]Firefox problemer ubuntu


RMBB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å slett .mozilla. Ta først backup!

 

.mozilla er en skjult mappe som inneholder dine innstillinger, plugins, bokmerker osv.

 

Prøv å slett den og så se om FF starter. Du kan slette den i filbehandleren (skru på visning av skjulte filer (View > Show hidden files), eller gjøre det i terminal:

 

cp -r ~/.mozilla dot-mozilla-backup
rm -rf ~/.mozilla

 

(tar her først backup med cp)

Endret av oj88
Lenke til kommentar
Er litt grønn i linux enda:S

Jeg klarer ikke finne noen mozilla mappe..

 

Jeg skrev du kunne trykk View > Show hidden files i filbehandleren da (hvis har norsk som språk, og kan engelsk, så skjønner du det), det er samme com CTRL+H. Du er ikke grønnere enn du gjør deg selv :) Skjønner du CTRL+H (som ikke alle PC-brukere vil skjønne), så skjønner du det jeg skrev. Min far (og mange andre) _gjør_ seg veldig grønn på data, selv om han er veldig glup ellers. Noen har bare mentale innstillinger de har bestemt seg for, uansett :) Det er utrolig hva folk finner ut hvis de IKKE FÅR hjelp, men MÅ finne ut av det selv, har f.eks en gammel nabo som har funnet ut at det er sånn han lærer data, så spør han meg om det han har gjort er rett etterpå :)

Lenke til kommentar

Jeg så det! Etter jeg hadde gjort det søkte jeg etter mappen da jeg ikke fant den i /etc som jeg trodde den lå i.

Jeg er ikke så veldig grønn på data, men har desverre ikke bynt med linux før nå.

Hadde vel sikkert funnet mappen, men det var mye lettere og ta den enkle måte og spørre her :)

Men ordnet seg dette. Igjen, takk for hjelpen..

Lenke til kommentar
Jeg så det! Etter jeg hadde gjort det søkte jeg etter mappen da jeg ikke fant den i /etc som jeg trodde den lå i.

Jeg er ikke så veldig grønn på data, men har desverre ikke bynt med linux før nå.

Hadde vel sikkert funnet mappen, men det var mye lettere og ta den enkle måte og spørre her :)

Men ordnet seg dette. Igjen, takk for hjelpen..

 

Bra det ordnet seg. Jeg anbefalte deg å ta backup av mappen først, sånn at du kan finne igjen bokmerkene dine etterpå. Hvis du gjorde det finner du bokmerkene dine i backupmappen/firefox/xxxDinProfil.default/bookmarks.html

 

Denne filen kan du importere lett i Firefox, ved å velge Bookmarks > Organize bookmarks > Import and backup > Import HTML, så har du bokmerkene dine tilbake på plass :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...