Gå til innhold

Mer World in Conflict til PC (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir kult. Var veldig imponert over grafikken da jeg prøvde Word in Conflct. Mitt førsteinntrykk var imidlertid at det virket ganske enkelt. Null unit production/bygninger og økonomi-aspekt. Hva er utfordringen med spillet? Er helt sikker på at det fins dybde jeg ikke så på den lille stunden jeg prøvde det.

Lenke til kommentar

Synes det var knall å krige og herje uten å suse med å samle ressurser og annet dill. I alle fall i campaign delen er det jo en "realistisk" krigshistorie det er snakk om, og da har man jo "det man trenger". Les : Fabrikker og flyplasser er ikke på frontlinjen, de er lengre bak og synes ikke. Man kaller inn tank-drops og airsupport, på relativt realistisk vis. De allierte bygde ikke barracks og tank-fabrikker på Omaha beach :)

 

Utfordringen ligger vel i at man har et begrenset antall "unit-points" eller hva man kan kalle det. Og ut i fra disse må man etter beste evne sette sammen en styrke som kan klare den oppgaven man har foran seg. Om en enhet går i stykker, får man tilbake kostnaden for denne (over litt tid), og en ny kan airdroppes ned et sted på kartet man har kontroll over.

 

Jeg synes det var veldig bra driv i campaign delen, mtp. historie, objectives, "radioprat", cutscenes og alt mulig rart egentlig.

 

Gleder meg stort til å se historien fra den andre siden :yes:

Lenke til kommentar
Hva er utfordringen med spillet? Er helt sikker på at det fins dybde jeg ikke så på den lille stunden jeg prøvde det.

World in Conflict handler om mye lagarbeid. Alle klassene (Armor, Infantry, Air og Support) er avhengige av hverandre, og man må spille som et lag for å vinne.

 

Var det ikke slik at kartene til multiplayer skulle slippes gratis, og singleplayer-delen skulle koste penger? :hmm:

Lenke til kommentar

Yay :dribble:

Det jeg synes er så bra med Wic er hvordan fokusen er på å bruke unitsene dine best mulig, ikke beholde dem igjennom hele banen.

Du får jo tross alt nye etterhvert

 

Selvfølgelig er det utrolig digg at du får en rimelig gruppe soldater bare 20sekunder etter at spillet starter også.:w00t:

Endret av Snapz
Lenke til kommentar

Det faller vel mer i kategorien RTT, Real-time Tactics, siden fokuset ligger i taktikk, ikke basebygging, produsering og den slags. Uansett, vanvittig genialt! Settingen er brilliant, jeg har i årevis bedt om en film basert på Red Storm Rising, og så får jeg et spill hvor historien er skrevet av med-forfatteren! Hell yes!

Lenke til kommentar
er det noe forskjell på taktikk og strategi?

 

Seff er det forskjell.

Strategi er de store avgjørelsene hvor man bestemmer hva som skal gjøres.

Taktikk er de avgjørelser som taes på slagmarken for å nå målene satt i strategien.

 

WiC er ren taktikk da man allerede har fått satt målene, og eneste som gjenstår er å angripe på riktig måte.

 

Vandlige RTS inneholder strategi og taktikk, men siden en god strategi vandligvis er viktigere enn en god taktikk(buildorder vs. micromanagement) er det strategidelen som man vandligvis fokuserer på.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...