Gå til innhold

zombie apocalypse. er det mulig?


Anbefalte innlegg

Resident Evil - virus

Left 4 Dead - virus

28 Days Later - virus

The Zombie Survival Guide - Virus

Dawn of the Dead - virus (?)

 

Ja, dette er altså historier (og en guide laget mest for å underholde) fortalt av enkelte historiefortellere, aka Hollywood screenwriters ol., men ingen fasit. Svart magi er kanskje useriøst, i og med at spørsmålet er om dette er mulig irl. Men vitenskapen utelukker ikke ting som parasitter i hjernen, en sprø hyper versjon av rabies, eller en smitte fra det ytre rom f. eks. selv om det er science fiction for øyeblikket :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, men poenget mitt var vel egentlig at den rådende oppfatning i fiksjon ikke nødvendigvis innebærer et virus. Jeg mener nemlig at selv i vanlig fiksjon så prøver de fleste å ta sin originale spinn på zombie-årsaken, så lenge det er en smittsom epedemi. Men du har vel rett i at mange av dem lener seg til "viruset", i tillegg til mange av de andre motsigelsene.

Lenke til kommentar

Som noen andre utpeker er vel de tradisjonelle levende döde ganske saa umulig, men et virus som gjör folk totalt splitter pine gale og der ofrene i sitt smertehelvete raserer alt de kommer over höres ikke totalt idiotisk ut egentlig. Finnes en del mindre smittsomme sykdommer som gir "lignende" symptomer (dog ikke et som gir alle i saa sterkt omfang, da hadde vi jo allerede vært fucked).

 

Denne sykdommen maa egentlig spre seg i ekstremt folkerike byer der sykdommen kan spre seg langt för politiet kommer og plaffer ned det originale offeret.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Den største motsigelsen slik jeg ser det er at zombier kun er ute etter levende mennesker. Hvis du er sulten, hvorfor ikke spise en død person? Hvis du er fly forbanna, hvorfor blir du ikke irritert av de andre tullingene i veien din? De har ofte et slags uskrevet samarbeid på gang, i tillegg til at de ofte bare tar én bit, slik at personen kan komme tilbake som enda en zombie. Som om de trenger flere liksom?

 

Jeg tror en irl zombie-apocalypse ville vært en feeding-frenzy hvor zombiene jakter på alt som er, inkludert andre zombier. En slags FFA if you will. Mye mer kaotisk enn en samlet mobb i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...