Gå til innhold

Dårlig humør av trening


Anbefalte innlegg

Sliter med at jeg ofte blir i dårlig humør og smådeppa etter treningsøkta.

Er i startfasen av ett program (Iform's 5x5) etter en lang pause fra treninga pga. strekkmerker. Men veldig ofte så går treningsøkta til helvete ved at jeg klarer og distrahere meg selv med alt mulig piss. Jeg føler ikke at jeg får til øvelsen skikkelig, eller så er vektene som gikk så lett forrige gang møkkatunge og sure, tenker at jeg ikke får noe ut av treninga pga. kostholdet som ikke er 100% på plass enda osvosv., så tusler jeg hjem etter end treningsøkt, skuffet over meg selv, og i dårlig humør.

 

Noen som har en lur ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å finne hva som gjør at du er dårlig humør før treningen? Er det bare treningen som gjør at du blir i dårlig humør? Setter du deg for høye mål?

 

Nei det er ikke tanken på treninga som gjør det. Jeg kan være skikkelig gira på og trene, men så går det som regel til til helvete under økta. Vil ikke si at målene er spesielt store heller, de setter jeg meg fra trening til trening, rundt 2,5kg økning per øvelse, noe mindre på isolasjonsøvelsene.

Lenke til kommentar

Om du er ganske fersk så for all del ikke la deg bli deppa av trening.

Det er ikke noen slags konkurranse, eller test for å se om du klarer å løfte tungt, det er trening.

 

Jeg husket selv at jeg ikke økte noe uke etter uke, og jeg ble mer og mer irritert. Tankegangen min var sånn at "om jeg ikke løfter mer eller like mye som sist på denne treningen så suger jeg"

Da jeg begynte å ta det mer med ro med treningen, og fikk orden på kostholdet, kom resultatene

Lenke til kommentar

"Problemet" for mange meg selv inkludert tidligere er at en konkurrerer mot andre, en kompis eller en annen på trening tar mer en meg og da skal jeg også tankegangen.

 

Det skal du like greit med en gang bare slå helt ifra deg, du konkurrerer ikke mot noen andre. Men med deg selv! Om en kompis tar 25kg biceps curl og du "bare" klarer 15kg så er det ikke dermed sagt at du er dårligere. Tvert imot det kan hende du får bedre kontakt og pump i armen en han som kaster opp store vekter og ikke får samme kontakten som du...teknikk før å se kul ut på trening.

 

Dessuten så vet dem som kan dette at en som står å svinger som ei huske at dette er feil feil feil uansett...men back on track...

 

Når du er på trening så ha med en mp3 spiller og sett på noe som gjør deg litt gira, og om teknikken ikke sitter skikkelig inne så vil resultatene svaie voldsomt fra gang til gang du er på trening.

 

Drit i tunge vekter å kjør teknikk til den sitter inne 101%, for aller best fremgang anbefaler jeg at du har en trenings bok med deg. Ja vet det er mange som synes det er kjipt og flaut osv osv...men gi faen i hva andre mener.

 

Det er dem som noterer for vær gang hva dem gjør som får fremgang kjappest, dem vet akkurat hva dem har tatt. Er så mye enklere når du vet akkurat hvor mye vekt du hadde sist og du VET at du skal klare si 8 repetisjoner av 3 sett. Så denne gangen skal jeg klare 1 rep til på et av settene...slikt motiverer og pusher deg fremover.

 

Og kroppen er ikke like pigg og klar vær gang en er på trening, noen ganger er alt bare tungt å slitsomt. Lytt på kroppen...om du har mye energi en dag så push deg litt ekstra. Enten med litt tyngre belastning eller noen ekstra rep.

 

Vet ikke om det her hjalp noe..mulig jeg spora helt av underveis her slik. Hehe, men lykke til og ikke gi opp! :D

Lenke til kommentar

Du skal få et lite tips.

 

Start med å trene hver dag. Hver bidige en. Men det er en forandring som må til først. Dette er en motivasjonsinjection for personer som sliter med å komme skikkelig i gang.

 

Begynn å trene 20-30 min bare. Fort inn. Fort ut. Men tren hver eneste dag. Helgene kan du ta deg fri.

 

Kroppen fungerer slik at om du venter for lenge med å gå tilbake på trening vil den miste spennet og "hukommelsen" om velbehaget det er å trene vil bli borte i kroppen. Det blir rett og slett tyngre og jævligere å trene.

 

Begynner du å trene hver dag, men korte økter - vil du føle at det er fort overstått. Dager hvor du er helt uten motivasjon kan du minne deg selv på om hvor kjapt gjort dette er.

 

Innimellom vil det komme dager hvor du kjenner du kan yte ekstra. Og etterhvert vil du sakte men sikkert komme skikkelig i gang.

 

Dette opplegget har jeg testet på meg selv. Og det ender med at du gleder deg skikkelig til slutt. Nå trener jeg 45 min-2 timer. Og motivert for det.

 

Men ikke skulk maten. Spis før, og drikk mye vann. Evt sukkerholdig drikke under trening.

Lenke til kommentar

Har ikke lest alle tipsene i tråden, men her er min resept:

 

- Bytt treningsprogram. Start med nybegynnerversjonen av 5x5 http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=10. Sett vektene så lavt som du tror er lurt. Så tar du av enda 10 kg.

- Om du er usikker på teknikken, kjøp deg http://www.amazon.com/Starting-Strength-2n...1267&sr=8-1. Den gjør teknikken "over natta"

- Kjøp deg proteinpulver http://www.myorevolution.com/webshop/Detai...p?ProductID=167. Shake 50-100 gram om dagen (også de dagene du ikke trener). I tillegg drikker du to-tre liter melk, spiser kjøtt/fisk til middag og spiser gromt med havregryn hver dag. Da vil resultatene fra treninga komme.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Du skal få et lite tips.

 

Start med å trene hver dag. Hver bidige en. Men det er en forandring som må til først. Dette er en motivasjonsinjection for personer som sliter med å komme skikkelig i gang.

 

Begynn å trene 20-30 min bare. Fort inn. Fort ut. Men tren hver eneste dag. Helgene kan du ta deg fri.

 

Kroppen fungerer slik at om du venter for lenge med å gå tilbake på trening vil den miste spennet og "hukommelsen" om velbehaget det er å trene vil bli borte i kroppen. Det blir rett og slett tyngre og jævligere å trene.

 

Begynner du å trene hver dag, men korte økter - vil du føle at det er fort overstått. Dager hvor du er helt uten motivasjon kan du minne deg selv på om hvor kjapt gjort dette er.

 

Innimellom vil det komme dager hvor du kjenner du kan yte ekstra. Og etterhvert vil du sakte men sikkert komme skikkelig i gang.

 

Dette opplegget har jeg testet på meg selv. Og det ender med at du gleder deg skikkelig til slutt. Nå trener jeg 45 min-2 timer. Og motivert for det.

 

Men ikke skulk maten. Spis før, og drikk mye vann. Evt sukkerholdig drikke under trening.

Flott tips, men problemet mitt er ikke og komme avgårde på treninga, men at det går til helvete under økta. Som sagt, kan være kjempegira på og trene, så ender det like dårlig hver gang. Men det larzen sa om konkurranse fikk meg til og lure på om det er meg selv jeg egentlig konkurerer med? Var som sagt godt inne i treninga før sommern i fjor, men stoppet pga. strekkmerker. Det virker som om jeg er skuffet over at jeg ikke klarer og yte like bra som jeg gjorde da, og at det påvirker meg.(Kjører samme program)

 

Så tror jeg bare skal drite i alt, bytte treningsenter, slenge meg på det fine 5x5 programmet som larzen linka og kjøre hardcore med baseøvelser, kanskje det er det som skal til?=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...