Gå til innhold

Problem med freeze frame under spilling + lavt 3dmark resultat?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har to spørsmål angående pc'en min.

Speccs:

Hovedkort: Asus P5Q P45

Grafikk: XFX 260GTX "black edition"

CPU: Intel quad 9550

RAM: 4 gig corsair dominator ram

PSU: corsair HX520w

 

Jeg lastet ned og kjørte 3dmark vantage, og fikk 10754 poeng - http://service.futuremark.com/home.action?...p;resultType=19

 

Testen er gjort med gratis versjonen. Er poengsummen rundt det man skal forvente av systemet mitt?

 

 

Jeg har også ett problem: Under spilling så hender det at jeg får "freeze" frame hvor bildet fryser helt. Det eneste som fikser problemet, annet enn å restarte pc'en, er å minimere spillet med ctrl-alt-del til skrivebordet, også gå inn igjen. Når spillet igjen åpnes er FPS'en betydelig lavere enn den var før dette skjedde.

 

Dette skjer kanskje en gang hver time i WoW, og er ganske frusterende da det ofte hender på de verste tidspunktene du kan tenke deg...

 

 

Kan det være strømforsyningen som ikke er sterk nok for Pc'en? Jeg har prøvd to forskjellige drivere til skjermkortet (den helt nyeste og den som kom med CD'en), og det skjer like hyppig på begge. Temperaturen er det heller ikke, den ligger på 65-75 grader under spilling.

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe kan prøve det ja, har du noen programmer du vil anbefale for klokking? Bruker rivatuner nå som temperaturmåler og viftekontroll, det funker vel fint for nedklokking også?

 

Og er 10754 poeng omtrent det man forventer av en gtx260 i ett system som mitt?

 

Ifølge rivatuner kjører kortet på 666 core clock hastighet, 1404 shader og 1150 memory.

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Nopes det var ikke klokkingen på GPUen som var problemet, klokket ned ganske mye gjennom rivatuner nå og logget inn i wow for å teste. Samme dritten skjedde igjen etter bare 5 minutter spilling.

 

 

Er kortet defekt? Er helt tom for ideer for hva dette kan være... Noen som har peil? Kan det være strømforsyningen?

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...