Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest testen kom jeg fram til en ting: hva i alle?????

 

Først og frem stemmer jo ikke tallene dere får fra blandt annet pcmark2002 i forhold til cpu, det samme gjelder også 3dmark 2001 se.

 

En annen ting som er galt er at dere ikke kjører testen på default, hvordan i all verden skal en leser kunne ta et standpunkt når dere ikke kjører testen på default????? Vi kan jo selvfølgelig ikke gjette oss fram til deres innstillinger , dette burdet komme klart fram i testen.

 

Hvorfor publiserer dere slike tall når di ikke står i henhold til testen? Om di er riktige så, burdet dere forklare testprosedyrene noe grundigere og hvorfor dere kom frem til slike lave tall .

 

Personlig så mener jeg at testen er for mangelfull på disse punktene og må rettes på for å kunne gi et ordentlig innblik i om det er et godt hovedkort eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At de brukte ram som ikke klarte 194*(5/4)= 242 mhz er jo bare teit da :)

En brikke med PC3700 Ram tror jeg hadde gjort saken litt bedre kanskje muligens? Som det er satt opp nå så har den stakkars 3,5 ghz'n mindre båndbredde enn min 2,7 ghz... noe som er ganske tragisk ;)

Følgende står i testen:

Ved følgende innstillinger i BIOS:

FSB: 194 MHz  

Vcore: 1,888 volt  

RAM timinger: 2-2-2-6  

CPU:RAM ratio: 1:1  

Det betyr at minnet kjørte på 194MHz DDR = 388MHz

 

Sannsynligvis hadde ikke den brikka du refererer til klart 484MHz som du hevder heller :wink:

 

Det med at det går ann å lime på en vannkjøleblokk på en GPU har nok litt å si med at skjermkortet står vannrett mens HK'et står loddrett (bare en tanke)

Lenke til kommentar

Med de 3dmark 2001SE resultatene de fikk lurer jeg på om de har glemt å installere Intel sine drivere. For det er da du får slik veldig lav score.

 

Har dere seriøst GLEMT å installere driverne eller har dere fjernet 10000 ifra tallene for at det skal bli lettere å sammenligne med alle andre resultater der samtidig eller?

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
ok, jeg lurer bare på et par ting:

 

1. hvordan oppløsning hadde dere på 3dmark01? (jeg får godt over 11k, men det er med default setings)

 

Åssen skjermkort har du da?

 

1024*768, 32 BIT color

AA: none

Frame buffer: Double

Texture format: Compressed

Z-buffer depth: 24 BIT

D3D Pure Hardware T&L

 

Skjermkortet kjører på 310/559 på GPU/RAM.

 

glemte jeg å skrive det?

ihvertfall så har jeg, aopen gf4 ti4200 agp8x 128MB

Lenke til kommentar

jeg tror du burde kjøre testene på nytt, fordi de resultatene var veldig dårlige! :(

har du lagt inn intels og nvidias nyeste drivere?

hvis du har gjordt det og fortsatt får den samme scoren tror jeg du burde ta bort "editor' choice" bemerkningen og sette rett og slett en 1'er fordi det var rett og slett dårlig. (overklokkingspotensialet var derimot ganske bra)

 

PS: sjekk litt rundt på på andre tester så vil du se at med de spesifikasjonene burde du får en ganske mye høyere score.

Lenke til kommentar

Ehm.. Litt rar den testen ja. Foruten de rare benchmark-resultatene - dere har gitt kortet + for "Overlegen ytelse". Hva har dere sammenlignet det med? (Kortet hadde jo elendig ytelse sånn sett, men det må jo være en feil et eller annet sted da) Det er ikke sikkert det har like god ytelse som andre hovedkort i samme klasse.

 

Og det kan hende det overklokker bra, men heller ikke her har dere sammenlignet med andre hovedkort. Litt tynn test, etter min mening...

Lenke til kommentar
Ehm.. Litt rar den testen ja. Foruten de rare benchmark-resultatene - dere har gitt kortet + for "Overlegen ytelse". Hva har dere sammenlignet det med? (Kortet hadde jo elendig ytelse sånn sett, men det må jo være en feil et eller annet sted da) Det er ikke sikkert det har like god ytelse som andre hovedkort i samme klasse.

 

Og det kan hende det overklokker bra, men heller ikke her har dere sammenlignet med andre hovedkort. Litt tynn test, etter min mening...

 

Les forumtrådens start;

"For første gang på Overklokking.no tester vi et hovedkort. Hvilket kort er vel bedre til å starte en ny avdeling enn Abits BH7 - "Built for overclockers, by overclockers!""

 

Ding, ding, ding? ;)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Er ikke dette litt flaut? :p

 

Hvorfor ringer det ingen bjeller når et GeForce4 Ti4200 kort gir usselige 4000 3Dmarker (2001 SE) med et såpass bra system?

 

Vil det komme en oppdatering eller?

 

Selvfølgelig. Driver akkurat litt research her - har installert chipsett-driverne på nytt, og lagt inn siste drivere fra Nvidia (43.45).

 

Resultat: 4187 poeng på std. innstillinger. :(

 

The research continues...

 

PS: vil bare få legge til at jeg hadde tidspress på meg for denne testen. Jeg må bare beklage at vi ikke fikk tid til å gå resultatene nærmere i sømmene før testen ble lansert - men vi (det vil si jeg) jobber med saken! :)

Lenke til kommentar
Og en ting til.. Hadde dere fått presset minnet litt høyere dersom dere ikke hadde kjørt fullt så aggresive minneinnstillinger?

 

Vi forsøkte 195 MHz, men da fikk vi ikke logget på før vi fikk blåskjerm. Selv med en minnedivider på 1:1 og de dårligste latency-innstillingene ville ikke systemet boote. Vi forsøkte å sette Vcore til 2 volt, men det gjorde ikke saken bedre. Prosessoren vil kort og godt ikke gå høyere enn 3500,9 MHz.

 

Vi merket oss at chipset-kjøleren ble temmelig varm. Vi monterte en 80mm Papst-vifte (33m³/time, 12 dB(A) ) til å blåse mot RAM og chipsett, men det hjalp oss ikke høyere enn 194 MHz.

 

RTF...article

 

Men det er et ganske sweet hovedkort, men det var et par ting som jeg ikke likte:

 

Støtter 1 DIMM DDR 400

Støtter 2 DIMM DDR 333 (Max 2 GB)

Støtter 3 DIMM DDR 266/200 (Max 2 GB)

 

Dette virker litt skummelt. Er dette pga strømmen som brikkene bruker?

 

BTW: Jeg lurer på hva som er på forsiden til komplett? Og til bare 905,-

Lenke til kommentar
Har du lagt inn Intel Application Accelerator?

Mvh kjello2

 

Yup. Foretok en reinstall av 3D Mark, men fikk samme resultat. Testene har blitt utført med følgende innstillinger:

 

1024*768, 32 BIT color

AA: none

Frame buffer: Double

Texture format: Compressed

Z-buffer depth: 24 BIT

D3D Pure Hardware T&L

 

Dette skal etter hva jeg forstår være standard innstillinger - men likevel rapporterer 3D Mark: "The benchmark was not run using default settings."

 

Så nå har jeg gjort hva jeg kan for å eliminere feil. Hva som er problemet er ikke lett å si - nå er jeg stuptrøtt, så alle forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar

hva med å formatere og legge inn alt på nytt med orginale settings - Null overklokking, og så starte og klokke hver enkelt komponent og se hvor problemet ligger? Skjekk først 3dmark 2001 uten noen drivere å se hva dere får, prølv deretter med alle drivere ;)

 

Håper dere får det til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...