Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke om det har så mye å si, men har du lagt inn den patchen som gjør Build 300 om til 330.

 

du kan laste den ned her:http://www.overclockersclub.com/downloadcenter/download.php?action=file&id=13

 

Har lastet den ned og kjører benchmark nuh. Vi får se om det hjelper så mye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:oops: Hadde ikke tenkt å intervenere...Men

 

Jeg tror man må akseptert en viss forskjell fra sted til sted, ellers vil alle slag spesifikasjoner bli uovervinnlige.

 

1. Kortene er forskjellige. Og ikke minst strømforsyningene.

 

2. Nedlastversjoner og cdversjoner av testprogrammene gir forskjellig

resultat. Pussy nok? ( Ehh..feiskrev "pussi nok"og ble rettet !!?? :lol: retteprogramm her??? hæhæhæ !!!!)

 

3. Når man har herjet limt svettet testet, og med gråten i halsen opner

vinduet for å trekke frisk luft, og så får nye resultater!! Det er da man

skal vere glad for at det ikke henger branntau (rømmingstau) bak

gardina.

:D:lol:

Lenke til kommentar
Etter å ha lest testen kom jeg fram til en ting: hva i alle?????

 

Først og frem stemmer jo ikke tallene dere får fra blandt annet pcmark2002 i forhold til cpu, det samme gjelder også 3dmark 2001 se.

 

En annen ting som er galt er at dere ikke kjører testen på default, hvordan i all verden skal en leser kunne ta et standpunkt når dere ikke kjører testen på default????? Vi kan jo selvfølgelig ikke gjette oss fram til deres innstillinger , dette burdet komme klart fram i testen.

 

Hvorfor publiserer dere slike tall når di ikke står i henhold til testen? Om di er riktige så, burdet dere forklare testprosedyrene noe grundigere og hvorfor dere kom frem til slike lave tall .

 

Personlig så mener jeg at testen er for mangelfull på disse punktene og må rettes på for å kunne gi et ordentlig innblik i om det er et godt hovedkort eller ikke.

 

Kanskje ny rekrutt i hardware.no's crew? :)

Som har LITE peiling på utføring av tester, da alle tallene er helt på trynet.

Enhver hw.no leser ville da skjønt at man skal kjøre slike tester på default, slikt at det kan sammenlignes med andre sine ressultater.

Vis dette er tilfellet så burde iaff tester hatt seg en heftig oppdatering..

Lenke til kommentar

Ok, etter å ha lest litt mere på hva folk skriver og etter å glemt at det var ok.no som utførte denne testen. Skreiv blandt annet tester at testen ble utført på default innstillninger. Installering av chipsett drivere burde være ganske kjent nå til dags. Jeg tipper ganske mange her har hatt Via sine chipsett og der er det nokså normalt å måtte installere driverne demmes, ellers vil man erfare kraftig ustabilitet og dårligere ytelses resultat.

Installere Intel sine drivere vil absolutt være et steg videre iaff.

Lenke til kommentar
Ok, etter å ha lest litt mere på hva folk skriver og etter å glemt at det var ok.no som utførte denne testen. Skreiv blandt annet tester at testen ble utført på default innstillninger.

 

Vel, ifølge screenshots under så var det ikke default:

http://www.overklokking.no/mobo/abit/bh7/p...s2001se_std.jpg

http://www.overklokking.no/mobo/abit/bh7/p...2001se_3500.jpg

 

Synes dere skal be om et nytt kort hvis dere ikke finner ut av dette snart. Det skal aldri være så vanskelig å få satt opp systemet til å yte optimalt. Da har enten Intel eller Abit driti seg ut.

Lenke til kommentar

Men det som jeg faktisk synnes er ganske urovekkende er at dere kan gi kortet en såpass høy score når faktisk resultatene i 3dmark og pcmark antyder til problemer med kortet (hvis man går ut i fra at alle driverne er innstaleret riktig) særlig når man får en poengsum som ikke tilsier den sum man burdet kunne oppnå teoretisk med dette oppsettet (13-15k).

 

Dere burdet kanskje aventet litt med å poste den artikkelen til alt var testet ut ordentlig.

Lenke til kommentar

Hei yummy!

 

Det er garantert at det er der feilen ligger, at det er en prosses som bruker rundt 98-99% av cpuen hele tida. Det samme skjedde med meg og engang, hadde instalert imesh, og etter det så ble pcen utrulig treg, og så kikka jeg på prosseser, så tok vist winnet.exe 99% av cpu ressursene hele tiden!

 

Fikk forresten benchmark resultat på ca. 390 :lol:

Cs spilte i 3fps!

 

Så jeg gadd ikke mer, og hadde masse ennen dritt der inne og, så jeg formaterte likegått....

Lenke til kommentar

YUP!! DER var feilen! :D Den feilen der skal jeg IKKE gjøre igjen! :D

 

På standard innstillinger fikk jeg 11143 3D Marks. Jeg kommer tilbake med flere detaljer når alt er testet - og da oppdaterer jeg artikkelen også.

 

:oops: Jeg LOVER at jeg skal sjekke opp slike ting grundigere etter dette! :oops:

Lenke til kommentar

Men det er et ganske sweet hovedkort, men det var et par ting som jeg ikke likte:

 

Støtter 1 DIMM DDR 400  

Støtter 2 DIMM DDR 333 (Max 2 GB)  

Støtter 3 DIMM DDR 266/200 (Max 2 GB)  

 

Dette virker litt skummelt. Er dette pga strømmen som brikkene bruker?

 

Har ikke fått sjekket dette, men det er hentet fra Abits websider:http://www.abit-usa.com/products/mb/bh7/techspec.php

 

Anandtech.com har testet det. Det er veldig få hovedkort som klarer å kjøre flere DDR-400 brikker. Husker ikke hvordan BH7 klarte seg, men det var et av de beste hovedkortene i denne sammenheng. Husker hvertfall at det klarte 3 DDR-333 brikker på mest aggresive innstillinger.

Lenke til kommentar
hehe

 

måtte jo være en forklaring på dette problemet ja... :-)

 

at du ikke la merke til dette når du testen systemet første gang er jo litt merkelig, men men.....

 

Jau - Må bare beklage det. Har dessverre lett for å bli sånn når man stresser. Men nå driver jeg og benchmarker for fullt her, så en oppdatering kommer om noen timer.

Det gode med dette er at slikt ikke vil skje igjen fra min side. Man lærer så lenge man lever. :)

Lenke til kommentar

bra me fant ut av d......

 

stå på du..... :p

 

 

Genialt hovedkort, men du burde vel teste overklokkingegenskapene uten den heftige kjølingen. Hva me Stock-HSF ?? slik at "vanlige" folk kan se hva resultatet kan bli selv om en ikke er "millionær"?

Lenke til kommentar

OPPDATERING:

 

Etter at vi fant feilkilden og fikk ordnet opp i det, har vi lagt ut en oppdatering. Du kan se den her.

 

Minnet viser ikke den helt store økningen, men dette har jeg ikke valgt å vektlegge. Jeg har fått en bunke med diverse minnebrikker jeg skal teste, så jeg avventer å gjøre noe med det nå.

 

Uansett - det er IKKE kortet som stopper oss. Det kjører dønn stabilt, så vi fastholder vår konklusjon.

Lenke til kommentar

hvorfor?

 

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet

Du kan svare på temaer i dette forumet

Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet

Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

 

 

kan jo søren meg ikje endre på egen post. Tenk deg at en har skreve ein post der det foreligger en eller flere skrivefeil og en har lyst å fikse på dette, men så kan en ikke dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...